autó

Fejben felkészülten várják a telet a magyar autósok

2013.10.17.

Az autóvezetők többsége használ téli gumiabroncsot a hideg idő beköszöntével, azonban az emberek több mint fele nem sokat költ autójára a biztonság érdekében, derül ki a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) és a GRSP Magyarország – Partnerség a Közlekedésbiztonságért Magyarországi Egyesület közösen készített felméréséből.

„Az eredmények alapján úgy tűnik, egyre több autós tartja fontosnak a megfelelő abroncshasználatot. Szeretnénk, ha ez az elméleti tudás a gyakorlatban is visszaköszönne” – értékelte az online kutatás eredményét Morenth Péter, a HTA ügyvezető elnöke.

A magyarországi gépjármű tulajdonosok gumiabroncs-használati szokásaira kereste a választ egy online felmérés keretében a Magyar Gumiabroncs Szövetség és a GRSP Magyarország – Partnerség a Közlekedésbiztonságért Magyarországi Egyesület.

A kutatás eredménye szerint szinte valamennyi megkérdezett autós (a válaszadók 99%-a) ismerte a téli és a nyári gumiabroncsok közötti különbséget. A felmérésben résztvevők 94%-a használt már vagy jelenleg is tervez téli abroncsokat használni. A nem reprezentatív kutatásból az is kiderül, hogy a megkérdezett autósok döntő többsége (92%) tudja, hogy 7 Celsius-fok alatt kell lecserélni a nyári gumiabroncsokat télire. Azonban a válaszadók több mint fele (52%) az autó értékének csupán 1-2%-át fordítaná biztonságnövelő kiadásokra.

„Bár az autósok meglepően jól informáltak a megfelelő gumiabroncs-használati kérdésekben, a gyakorlatban is örvendetes lenne, ha megfelelő időben, megfelelő minőségű abroncsokkal látnák el járműveiket” – mondta el Morenth Péter, a HTA ügyvezető elnöke. „Erre már csak azért is szükség van, mert a felmérésünkből jól látszik, hogy a válaszadók 82%-a szerint a téli gumiabroncs általános használatával jelentősen csökkenthetők lennének a közúti balesetek” – tette hozzá az elnök.

A biztonságosabb közúti közlekedés érdekében szeptemberben írt alá együttműködési megállapodást a Magyar Gumiabroncs Szövetség és a GRSP Magyarország – Partnerség a Közlekedésbiztonságért Magyarországi Egyesület. A két szervezet a jövőben több közös közlekedésbiztonsági kampányt is indít, elsősorban a tudatos járművezetői magatartásra, a megfelelő gumiabroncs-választásra és a nem megfelelő abroncshasználat esetleges következményeire hívják majd fel az autósok figyelmét.

A Magyar Gumiabroncs Szövetségről (HTA)

A Magyar Gumiabroncs Szövetség (Hungarian Tire Association - HTA) 2011-ben alakult meg hét magyarországi gyártókapacitással, illetve képviselettel rendelkező nemzetközi gumiabroncsgyártó vállalat részvételével. A szövetség elsődleges küldetése, hogy képviselje a gumiabroncs iparági szereplők törvényes érdekeit Magyarországon. A HTA - a nemzeti és európai versenyszabályok folyamatos figyelemmel kísérése mellett - segíti a hazai gyártókat és nagykereskedőket abban a törekvésükben, hogy a gumiabroncsgyártással és - felhasználással kapcsolatos törvények, hazai és európai uniós szabályozások megfelelő szakmai felügyelet mellett készüljenek el. A szervezet általános célja, hogy a gumiabroncs iparról és a gyártott termékekről minél több hasznos ismeretet adjon át a lakosság számára, tájékoztassa az iparági szereplők tevékenységéről a gazdasági és politikai élet résztvevőit, valamint hogy hozzájáruljon egy megfelelő és globálisan is versenyképes jogi és szabályozási környezet kialakításához.

A szövetség iparági háttere

Hazánkban hét gumiabroncsgyártó képviselteti magát önálló nagykereskedelmi egységgel: az Apollo-Vredestein, a Bridgestone, a Continental, a Goodyear, a Hankook, a Michelin és a Pirelli, egyben ők képezik a HTA tagságát, és első számú vezetői alkotják a szervezet elnökségét. A gumiabroncs iparágban foglalkoztatottak száma Magyarországon közvetlenül mintegy 5 ezer fő, közvetve több mint 15 ezer fő. Az iparág belföldi értékesítésének és exportjának tavalyi éves nagysága 365 milliárd forint volt.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.12
Az európai gyártó 5-10 évvel későbbre tolná a ZEROe hidrogénüzemű repülőgép forgalomba állítását,....
2025.02.12
A német gyártó remekül szerepel az európai piacon elektromos modelljeivel, legújabb, belépő szintű....
2025.02.12
A Formula 4-es spanyol bajnokságban töltött tavalyi idény után a 2025-ös esztendőben szintet és....
2025.02.12
Géptervező laboratóriumot adtak át a Debreceni Egyetem műszaki karán kedden, az ipar és az oktatás....
2025.02.12
A Volkswagen két modellje, a Golf és a Passat is dobogós lett az importált használt autóknál....
2025.02.12
Megkezdődött a több mint ezer lóerős Denza N9 sorozatgyártása. A BYD prémiummárkája által gyártott....
2025.02.12
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 02. 12.....
2025.02.11
Sokan fogják fel az autótartást, mint maszkulin jellemzőt. Ha megfosztják őket a kocsijuktól, akkor....
2025.02.11
Kedden elindult a Tesla Inc. amerikai elektromobilitás-technológiai és energetikai vállalat....
2025.02.11
A Toyota Hino divíziójának ügye a legnagyobb a Volkswagen Dieselgate botránya óta.  ..