2020.06.25.

A nagy francia forradalom és Napóleon után újra berendezkedő királyságról állapította meg szellemesen Talleyrand, hogy „a Bourbonok semmit sem tanultak és semmit sem felejtettek.” Úgy értette, hogy nem vontak le következtetéseket átmeneti bukásuk okairól, és nem felejtettek el gyűlöletesen...

2020.05.26.

Megrendült a világunk, megrendült a világképünk. Az élet és a világgazdaság valamennyi területe közül kiemelt jelentőséget kap a járvány hatása az autózásra, az autóiparra. Érdekes belegondolni, hogy e kettő nemcsak áldozata, hanem előidézője is a bajnak.

2020.05.10.

Kirajzolódik már, hogy egészen más lesz a közeljövő, mint nemrég elképzeltük. Ebbe a ma még átláthatatlan szcenárióba illik bele egy elképzelés, amely fenekestől forgatja fel elképzeléseinket a villanyautózásról.

2020.04.07.

Legutóbb a dizájn áldásairól volt szó, arról, hogy mit nyertünk az autók praktikumában, kezelhetőségében. Ám vannak e tudományból és művészetből összegyúrt szakterületnek átkos hatásai is, most ilyeneket tűzök gombostűhegyre.

2020.04.01.

Különös korban élünk, amikor az információtechnika vívmányai mindenkinek lehetőséget adnak tájékozódásra és tömegbefolyásolásra. Tömeghülyítésre is. Érdekes elgondolkozni két rettegett közellenség: a koronavírus és a dízelmotor démonizálásának hasonlóságán.

2020.03.01.

Az autók eladásának és megvásárlásának legfontosabb szempontja ma már nem mindig a hasznosság, hanem egyre gyakrabban a tetszetősség, a dizájn. Ennek a jelenségnek komoly előnyei vannak, amelyekről most lesz szó, az árnyoldalakat pedig a következő cikkben említem meg.

2020.02.24.

Az árut fuvarozási láncolat juttatja el a vevőhöz. Mostanában előtérbe került „az utolsó kilométer” problémája. Érdekes eltűnődni rajta egy kicsit, mert önmagában is jelentős kérdés, de még inkább, mint a technikai társadalom működésének tükre.

2020.02.13.

Akik azt hirdetik, hogy zéró emissziójú a villanyautó, tehát nem terheli a környezetet, elfelejtik vagy elhallgatják a negatívumokat, például a lítiumtermelés katasztrofális hatásait. Most ez utóbbiról gondolkozzunk el!

2020.01.27.

Ma éljük át az autózás csúcsát, vagy régen jobb volt? Sokféle szempontot lehet összevetni, szórakoztatóan eltűnődve, miben léptünk előre, vagy éppenséggel hátra, az évtizedek alatt?

2020.01.24.

Toni Schmücker 1975-től 1982-ig volt a Volkswagen vezérigazgatója. Tőle olvastam anno egy megállapítást: akkor érkezik el az autózás csődje, amikor többe kerül az autóval állni, mint menni. Gondolkozzunk el, ott tartunk már, vagy csak öles léptekkel menetelünk feléje?

Oldalak

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.07
Két új, elképesztően menő, divatos, cuki versenyzővel bővül a villanyautók egyre népesebb szegmense....
2020.07.07
Egy autós a 84-es számú főúton, Duka térségében kezdett az előtte haladó járművek előzésébe,....
2020.07.07
Hétfőn harmadszor is megműtötték a sienai kórházban a korábbi autóversenyzőt, paralimpiai bajnokot....
2020.07.07
Yefim Gammer Izraelből küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.07
A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4  modelleknek....
2020.07.07
A Scuderia az előzetesen tervezettnél korábban igyekszik bevetni a versenyautó fejlesztéseit,....
2020.07.07
A délnyugat-kínai Kujcsou tartományban kedden történt balesetben legkevesebb 21 ember halt meg -....
2020.07.07
Különösen Európában és Amerikában volt nagy a visszaesés, Ázsiában viszont sikerült növelni az....
2020.07.07
Az orosz állam felső vezetésének tagjai manapság már minden megjelenésük alkalmával Aurus márkájú....
2020.07.07
Több jármű előzésébe kezdett egy sofőr a 84-es számú főúton, amikor vele szemben több autó is....