Denza
A Denza a BYD prémium kategóriás márkája, amelyet BYD és a Daimler közösen alapított tizenöt évvel ezelőtt. A jelenlegi modellsora az N7 crossoverből, a Z9 szedánból, a Z9 GT kombiból és a D9 kisbuszból áll. Az autópiackövető China EV DataTracker adatai szerint tavaly 125 647 darabot adtak el belőlük Kínában.
Most a BYD – amely az újenergiás (NEV) autók legnagyobb gyártója a világon – elindította a zászlóshajójaként beharangozott Denza N9 plugin crossover sorozatgyártását. A sportterepjáró ára körülbelül 500 ezer jüan körüli lesz Kínában, ami jelenlegi árfolyamon körülbelül 24 millió forintnak felek meg.
A Denza N9 kifejezetten nagyméretű SUV. Stílusjegyeiből arra lehet következtetni, hogy formatervezőit a Range Rover ihlette. A többi között a behúzható ajtókilincsekből, sötét tónusú oszlopokból és a vékony hátsó lámpacsíkokból is erre lehet következtetni.
Denza N9 mérete 5258/2030/1830 mm, tengelytávja 3125 mm. A kínai SUV 5 mm-rel hosszabb, mint az L460 Range Rover Long. Kerekei 21 vagy 22 colosak.
A SUV hat üléssel rendelkezik, 2+2+2 elrendezéssel. Az autó elülső paneljét három képernyővel látták el. A „vezérmonitor” kifejezetten nagy, 17,3 colos. A folyadékkristályos műszerfal és az első utas előtti képernyője egyaránt 13,2 colos. A második sor utasainak szórakoztatásáért egy 17,1 colos, tetőszerkezetbe süllyeszthetó monitor felel. Ezenkívül két összecsukható asztallal szerelték fel az autót, ami elengedhetetlen kelléke a csúcskategóriás sportterepjárónak csakúgy, mint a 11,5 literes tároló fűtési és hűtési funkciókkal.
A Denza N9 plugin változatát három, összesen 911 lóerős villanymotor és egy kétliteres, 204 lóerős turbófeltöltésú motor hajtja. Az autót 47 kWh-os LFP akkumulátorral látták el, s tisztán elektromos hajtással 200 kilométert tud megtenni. végsebessége pedig óránkénti 230 kilométert.
A Denza N9 BEV változata később kerül piacra, s három elektromos motor fogja hajtani 951 lóerős összteljesítményt fejtve ki.