Nvidia

Nvidia: az önvezetés még messze van

2025.02.04.

„Ha egyetlen gyártó hibázik, akárcsak egyszer is, az a komplett ipart visszaveti évekkel” – nyilatkozta az önvezetéssel kapcsolatban a technológiai óriás.

Nem egy apró technológiai startup, hanem a Szilikonvölgy egyik legnagyobb tech óriása mondja, hogy a teljesen önvezető autókra még hosszú éveket kell várni. „Ez a következő évtized zenéje. Még nem tartunk ott. Ez nagyon nehéz lesz.” – tette hozzá Ali Kani, az Nvidia autóipari ágának vezetője, aki szerint az igazi, sofőr beavatkozást nem igénylő önvezető autók maximum csak a következő évtizedben fognak megjelenni, ha egyáltalán. Kani szerint a legtöbb modern autó már képes lenne fél vagy teljes önvezetésre kontrollált környezetben, de a digitalizáció egy következő lépésére lenne szükség autógyártói és közlekedés fejlesztési szempontból is, hogy a közutakon is önmagukat vezessék az autók.

Egyébként az Nvidia is igyekszik meglovagolni, hogy egyre több chipre támaszkodik az autóipar, hiszen egyre több digitális kütyü kerül az autókba, amik ráadásul egyre többször elektromos hajtáslánccal szereltek. Már most is együtt dolgoznak a Mercedes-Benzzel, a Volvóval, vagy éppen a Jaguar-Land Roverrel, hogy következő generációs modelljeik még fejlettebb önvezetésre legyenek képesek. Ugyanakkor Kani szerint elképesztő ütemben fejlődik még az önvezetés: „A szoftver, amit épp most fejlesztünk, teljesen másképp néz ki, mint a tavalyi. A mai algoritmusokhoz sokkal több digitalizáció és memória szükséges. Olyanok, mint a LiDAR vagy a radarok ma már elengedhetetlenek a biztonság jegyében, és ezeknek párhuzamosan kell együtt dolgozniuk a szoftverünkkel.”

Az Nvidia autóipari vezére szerint a ma is kapható autóipari szoftverek és sofőrsegéd rendszerek nagy része előre tervezéssel működik. Előre felállított szcenáriók alapján hoz döntéseket egy adott helyzetben. Azonban a jövőbeli, ténylegesen önvezető autóknak ennél sokkal természetesebbek kell majd viselkedniük. „Ha az autónak előre meghatározott szabályokat kell követnie, akkor a mostanihoz hasonló hezitáló, bénázó, késve fékező rendszereket kapunk. Amikben ülve jogosan gondolja a sofőr, hogy nem viselkedik megbízhatóan az autó, nem érzem magam biztonságban a volán mögött. Azonban a következő generációs autók már folyamatosan tanulni fognak a hétköznapi használat során is és az adott helyzetben maguk mérlegelnek majd. Ekkor fogja azt mondani a felhasználó, hogy wow, ez az autó olyan simán és nyugodtan viselkedik.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.20
A Peugeot új Hypersquare rendszere nem egyszerű innováció, hanem korszakváltás. A francia márka....
2025.12.20
Mostanában egymás után dobta piacra a hajdan volt nagysikerű R5, R4 és legutóbb a Twingo kiskocsi....
2025.12.20
A Mazda CX-5 mára a globális SUV-szegmens egyik ikonikus modelljévé vált. Története azonban számos....
2025.12.20
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.12.20
Nagy karambol történt a körgyűrűn, emiatt lényegében megbénult a forgalom az M0-on. ..
2025.12.20
Európa egyik legkorszerűbb vasúti-közúti terminálját építi meg a 2027-ig Szegeden a METRANS, a....
2025.12.20
Teljes szélességében lezárták a 87-es főút egy szakaszát, miután egy kisbusz és egy személyautó....
2025.12.20
A sikeres futáspróbákat és a hatósági vizsgát követően újabb, immár a 25. CAF-villamost vette át és....
2025.12.20
Az új MINI modellcsalád utastéri anyaghasználatát fenntarthatósági díjjal ismerték el. A másodlagos....
2025.12.20
A BYD kiváló évet zár 2025-ben, az első 11 hónapban összesen 4,182 millió autót gyártott, ez 2024....