portré és interjú

Folytatás - Akik mindent tudnak a W123-as Merciről – 2/2. rész

2016.09.04.

A fókuszban továbbra is az ember és a gép. A „madarat tolláról” elvet követve a klubtagok autói közül a két végletet, egy patinás OT minősítésű 280 CE-t és Bakos Péter, alias Jimi, Mad Max stílusban átalakított kupéját vesszük górcső alá. Végül, de nem utolsó sorban, a baráti társaságként működő klub létezésének legnagyobb eseményét – a szeptember 10-én megrendezésre kerülő jubileumi nagytalálkozó – részleteiről is szó lesz, ugyanis most először a meghívás mindenkinek szól!

Bakos Péter, alias Jimi egy dologban hasonlít csak a klub társelnökére: ez pedig a megszállottsága. Az út, amit bejárt a Mad Max stílusban elkészült W123-ig, és annak állomásai is nagyban eltérnek a fentiektől, amit természetesen csakis elismerő jelzőkkel tudunk illetni, hiszen ez az alapja a klubtagság széles és érdekes spektrumának. Jimi hajózási szakközépiskolába járt, ahol - elmondása szerint – sok mindent próbáltak megtanítani neki, aminek később hasznát vehette volna (géptan, villamosságtan, gyakorlati tárgyak), de őt mindennél jobban érdekelte a szobrászat, a rajz, a csavargás és a gitározás. „A látens érdeklődés a járművek iránt az „Easy Riders” 1972-es megnézésétől datálódik, de ez csak a film háromszori megtekintéséig terjedt. 1978-ban viszont megcsípett egy hülyelágyó, és vettem egy 250-es BMW-t. Igen hamar chopper lett belőle, pedig akkor még a szót sem kimondani, sem értelmezni nem tudtuk” – emlékszik vissza Jimi a motorépítéssel kezdődött időszakára.

Később szóba került egy R69-es és a nagy kedvencnek tartott 500-as „sivatagi” R75-ös is, de aztán egy Harley-Davidson WLA 45-nél kötöttünk ki. „Komoly munka volt akkoriban a motorépítés, hiszen a 80-as évek elejéről beszélünk, amikor nem a netről szedtük le az ötleteket és nem katalógusból rendeltük az alkatrészeket. A legtöbb extra alkatrész házilag készült, ügyes kezű iparosok és lelkes amatőrök által”. Motoros fronton ezután egy kis kihagyás következett, hiszen egy 1971-es Toyota Corolla Mark II-esé lett a főszerep Jimi életében, akibe  kis idő elteltével szintén beleharapott a flexkorong . A japán vonal megmaradt egészen 2003-ig, viszont a Toyotával párhuzamosan egy Suzuki LJ80-as is hosszútávon társa volt Jiminek, egészen addig, míg az említett évben látókörbe nem került a jelenlegi W123 280 CE, csúnyán összetört állapotban.

„2003-ban megvettem a Mercit, helyrehoztuk, de túl szép lett. A sok metálfény és krómdíszítés valahogy nem passzolt a western csizmámhoz és a bőrdzsekimhez, ezért pár év és pár ezer kilométer után megpecsételődött a sorsa. Az átalakításban egy karosszériás barátom, Csereklyei Gaspi volt a segítségemre, az elképzelés pedig az volt, hogy a krómozott felületeket fényes feketére fújjuk, a fényezett felületeket pedig mattra, kivétel ez alól a motorháztető és a csomagtér fedél, azokat bevontuk bőrrel. Itt persze még nincs vége a metamorfózisnak, hiszen a kiemelt légszűrők miatt megnyitottuk a motorháztetőt, egy állólámpás Merci hűtőrácsát és rászabtuk, és 3-3 kipufogóvéget vezettünk ki az autó oldalára. Mivel hátul nagyobb a kerék, a kerékjárati ív peremét is feljebb vittük, végül pedig megizmosítottuk a hátsó lökhárítót ,és egy külső csomagtartót is felszereltünk az autóra”.

 

„A klubban a 2009-es év elején jelentünk meg először ezzel a külsővel, és nagyon befogadóak voltak, sokan érdeklődtek a részletek iránt, miközben végig az járt a fejemben, hogy biztos van olyan tag, aki eltörte volna a kezeimet, ha ilyetén hozzányúlok a ’Szent Mercihez’. Idővel azonban kiderült, hogy ha Mercid van, akkor már adott a közös nevező, függetlenül attól, hogy ez egy rozsdakupac vagy egy múzeumba illő vitrinautó”. Jimi zárószavainak pedig csak annyi a summája, hogy a szórakoztató programok mellett a segítségnyújtás és a barátság is szerves része a tagok egymás közötti interakcióinak, amit egy hozzá hasonló outsider mindig is nagyra értékel.

 

Az ebbe a miliőbe való betekintés tehát mindenki számára nyitott, szeptember 10-én, Kiskunlacházán a repülőtéren, ahol a szervezők – márkától függetlenül – az autós programok rendszeres és rendszertelen látogatóit is szeretettel várják.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....