utánpótlás

Inter Cars - Autóalkatrészt eladni más mentalitással (2.rész)

2024.06.25.

Folytatódik a történet, amelyben megismerhetjük Magyarország, és Közép-Európa egyik meghatározó autóalkatrész értékesítő cégét. Érdemes lesz velem tartani, mert sok érdekesség kiderül arról, milyen elképzelések mentén tervezik a jövőt. Mivel tudnak stabil, elégedett ügyfélkört építeni, és milyen nehézségekkel kell megküzdeniük a bizonytalan gazdasági körülmények között. Országos turnéjuk miskolci állomására csatlakoztam, ahol Szatmári Ákossal, az Inter Cars Hungária Kft. ügyvezető igazgatójával folytatódik a beszélgetésünk. Ha lemaradt az előző részről, itt pótolhatja.

Hogyan támadják a „zöldek” a szakmát?

A széndioxid kibocsátástól kezdve a veszélyes anyagok újra hasznosításáig bezárólag, a zöldek hangosak, és sokszor ész nélkül hangosak, de az elektromos autó a csúcs. Egyet értek a Knezsik Istvánnal, az ANK elnökével abban, hogy 12 különféle, sorozatgyártásra kész hajtáslánc van. Miért pont ezt az egyet kell csak erőltetni, és átpolitizálni?

Talán még nem vagyok „boomer”, de mégis azt mondom, hogy magas futásteljesítményhez, áruszállításhoz a belsőégésű motor, azon belül is leginkább a dízel a jelen legjobb megoldása. Kisebb futásteljesítményekhez már beszélhetünk életképes alternatívákról.

Egy faluban lakom nem messze Váctól, és abszolút el tudnám képzelni azt a fajta életmódot, hogy az emberek a hétköznapokon kicsi, olcsó, könnyű 20 kWh-ás akkumulátorral felszerelt elektromos autókkal elmennek a vasútállomásig Vácra, és ott felszállnak a vonatra, és úgy mennek be a munkahelyükre. Ez már egy működő modell Németországban, ahol átadtak több olyan állomást is, ahol a park and drive parkolóhelyeknél napelemes töltőket telepítenek, és amíg az ember dolgozik, addig az autóba csurog az áram a napfényből, és van rá 8-10 órája, hogy töltögesse, ami meg pont elég arra a 20-30 kilométerre, amíg hazaér, meg másnap visszatér a vasútállomásra vele. Na, erre tökéletesen alkalmas az elektromos jármű, vagy akár beszaladni a városba bevásárolni. De, hogy 2,5 tonnás 100-120 kWh-ás akkumulátorral felszerelt, giga monstrumokkal, zöld rendszámmal járnak, és azt mondják, hogy legyorsuljuk a Ferrarit, meg 500 kilométer hatótávot tudunk, az nem normális dolog. Ez a hajtáslánc a mai formájában hosszú távú autózásra nem való. Majd, ha kicsiben elfér 500 km hatótáv, akkor jó lehet, de arra még várni kell, és közben nem kellene kinyírni a hagyományos autóipart. Egyszer olvastam egy nagyon tudós könyvben, hogy a gonosz győzelméhez nem kell más csak, hogy a jók hallgassanak. Amikor egy beteg ideát minden csatornán, minden erőforrással tukmálnak, akkor azt előbb-utóbb mindenki elhiszi. Mi tudjuk, hogy az igazság nem ott, és nem úgy van, csak nem csinálunk ellene semmit, és hallgatunk. Nem szabad így tenni, nekünk látszanunk kell, és hallatni a hangunkat. Ne értsen félre senki, mert nem az elektromos autózás ellen beszélek, mert a gépjármű meghajtására a villanymotor tökéletes megoldás: alacsony fordulatszámon, maximális nyomaték, nagyon jó hatékonysággal. De honnan lesz bele áram? Ez itt a nagy kérdés!

Rendszeresen tanulmányozom a NAV üzemanyag értékesítési statisztikáit, hiszen abból következtetek a következő hónap piacának méretére. Havi átlagban 500 millió liter üzemanyag fogy el a közforgalmú benzinkutakon, ez vegyesen gázolaj és benzin. Ebben nincsenek benne a nagy céges flották telephelyeinek benzinkútjai, vagy a tsz.-ek telephelyi üzemanyag kútjai. Ezt a mennyiséget kb. 4-6 db. Paksi Atomerőmű által termelt árammennyiséggel lehetne kiváltani. 15 éve építjük a második erőművet, mikor lehet ebből négy vagy hat? Addigra az első kettőnek lejár a szavatossága. És akkor megint oda jutunk, hogy nincs elég áram. Tehát nincs annyi áramtermelés a világon, ami ki tudná váltani a mobilitásnak a mai szintjét elektromos meghajtással.

Erre kontrázhatnak a zöldek azzal, hogy meddig lesz kőolaj?

Mindig találnak. Biztos vagyok bene, hogy 100 év távlatában nem a kőolaj lesz az energiahordozó. De most nem 100 éves távlatról beszélünk. Nézzük csak meg a közeljövőt, amikor az európai autóipart leradírozzák a térképről, mert a hibás döntésekkel meggyengítették a kormányok, és az Európai Unió. Miért? Mert gazdasági, és minden egyéb szempontból kiszolgáltatott helyzetbe hozta magát a „zöldítési propagandával városlakóknak”. Mi hiszünk a mobilitásban és még egy nagyon fontos dologban: az emberi kapcsolatokban. Jó a mesterséges intelligencia, és elhiszem, hogy az egyszerűbb ügyfélszolgálatos munkákat az elkövetkezendő 3-5 évben teljesen ki is tudja majd váltani. Egyet viszont sohasem, a magasszintű kombinatív szakértelmet, és azt a kapcsolati tőkét, amit mi fel tudunk építeni a szervizekkel. Azzal, hogy a Q Service csapatunk, a dízeles és teherautós kiemelt ügyfélmenedzsereink járják az országot és folyamatos a kapcsolattartás a szervizekkel, a garázsipari technikusaink, akik telepítenek, tanácsot adnak, segítenek. 70 területi képviselő dolgozik a telephelyeinken, napi szintű emberi kapcsolatban vagyunk az autószervizekkel, a szervizek tulajdonosaival, meg az ott dolgozókkal. És igazából, mint érték talán ez számít a legtöbbet. A személyesség.

Úgy látod, hogy az ügyfelek részéről is nagy elköteleződés felétek?

Így van! Ha van egy arc, van egy név, ha tudja rólam, hogy nekem is három gyerekem van, mint neki. Ezek apró pici kapcsolódási pontok, amik elkötelezettséget építenek, amit személytelenül nem lehet. Emellett még ide sorolnám az utazásszervezést is.

Olyat, mint ez a mostani kitelepülés?

Nem. Nálunk létezik egy pontgyűjtő rendszer, az ICOIN. Minden ügyfél, aki regisztrál ebbe a rendszerbe a vásárlás után pontokat gyűjthet, amiket később beválthat ajándékokra. Ezek kisebb nagyobb ajándéktárgyak, szerszámok, de akár a napi vásárlását is tudja belőle fizetni. Ami kiemelten fontos, azok az utazások. Egyrészt a legnagyobb ügyfeleket minden évben egzotikus utakra visszük, idén ősszel Dél-Afrikába.

Azt gondolom, hogy a cég nagyon jó oldalról közelíti meg az értékesítés lényegét, ahol az ügyfél nem csak egy számsor, hanem egy működési rendszer fő mozgatórugója. Egzotikus utazások Dél-Afrikába? Azt hiszem nem csak én, hanem az olvasóm is meglepődhetett ezen, és ha velem tart az interjú záró részében is, akkor kiderül, miért érzem azt, hogy az Inter-Cars másban, és nagyban gondolkodik, mert a legnagyobb partner a szakszervizek fejlődésének!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.04
Az Egyesült Királyságban 1,1 százalékkal, 179 ezer 263-ra nőtt  az autók eladása júniusban az egy....
2024.07.04
Mostanáig csaknem 3300 cég igényelt forrást zöld járművek vásárlásához, a beérkezett kérelmek....
2024.07.04
Egy 43 éves férfi lopott taxival okozta azt a halálos balesetet, amely szerda késő este történt az....
2024.07.04
Az elmúlt 30 év legnagyobb sikertörténete a járműipar, és a magyar gazdaságpolitika célja, hogy az....
2024.07.04
Baleset miatt torlódik a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, Biatorbágy....
2024.07.04
A jövő irodaházának egyre rugalmasabbnak kell lennie a bérlők folyamatosan változói igényeinek....
2024.07.04
Szűk két alatt a második magyar állampolgárt érte halálos baleset Ausztriában.   ..
2024.07.04
A Range Rover különösen igényes kivitelű, teljességgel egyedi Range Rover Sport SV járművek olyan....
2024.07.04
Az elsődleges adatok szerint egy forgalommal szemben közlekedő autós két másik autónak nekiütközött....
2024.07.03
Öt gépkocsi ütközött össze az M1-es autópálya 143-as kilométerszelvényénél, Lébény térségében, a....