elektromos töltés
A Huawei a napokban mutatta be azt az új technológiát, amely megkönnyíti a tankolást. Elektromos autókról beszélünk, de nem egyszerűen olyanokról, amelyek az autonóm vezetésnek köszönhetően képesek a töltőoszlophoz navigálni magukat, hanem olyan járművekről, amelyek a teljes folyamatot önállóan végzik.
A gyakorlatban az autó a navigációnak köszönhetően érkezik a töltőállomáshoz, majd teljesen egyedül hátramenetben parkol és úgy pozícionálja magát, hogy a töltőajtó pontosan egy síkban legyen a robotkarral. Miután a jármű álló helyzetben van, kommunikál a robottal, amely megadja az imputot a töltőport kinyitásához, a kamerán keresztül kiszámítva a kábel behelyezésének pontos szögét. A művelet befejezésekor a robot eltávolítja a töltőt és visszateszi a kart a helyére. További újdonságot jelent a led fényszórók azon képessége, hogy a földre vetítik az információt, a töltési időt és a százalékot.
Az alábbi videón láthatjuk, hogyan működik a rendszer.
A Car News China szerint az új oszlopok már 2025 második felében a mindennapi élet részei lesznek, természetesen először a kínai piacon.
Persze, ha ehhez a technológiához pozitív értéket szeretnénk rendelni, először meg kell teremteni a megfelelő számú töltőállomásból álló hálózatot és még akkor is kérdés, hogy van-e értelme ennek az újításnak, hiszen az autó vezetője általában kiszáll a járműből a töltési időre, legalább egy frissítő sétára, ergo, nem biztos, hogy hatalmas szenzáció annak a plusz mozdulatsornak a megspórolása, amivel az autó töltését elindítjuk. Hacsak nem akarunk hasonlatossá válni a Wall-E figuráihoz - a szerk.
Forrás: autoappassionati.it