Audi Q6 e-tron
Az idei sívilágbajnoki hétvégén az ausztriai Kitzbühelben az Audi egy rendkívül izgalmas Q6 e-tront mutatott be. A Q6 e-tron Offroad tanulmány két villanymotorral rendelkezik, amelyek együttes teljesítménye 517 lóerő, és a terepjáró az újonnan tervezett portáltengelyeinek köszönhetően akár 100 százalékos emelkedőket is képes megmászni. A portáltengelyek a tengelyek kerékagyak fölé helyezésével növelik a hasmagasságot, a meghajtást pedig a kerekeken elhelyezett fogaskerék-készlet biztosítja. A 160 mm-rel megnövelt hasmagasság és a 250 mm-rel szélesebb nyomtáv hozzájárul a látványos megjelenéshez.
Míg a hagyományos portáltengelyek körülbelül 20-30 százalékos nyomatéknövekedést tesznek lehetővé a kerekeknél, az Audi új konstrukciója 50 százalékkal növeli a kerékre ható nyomatékot. Ezáltal a jármű végsebessége ugyan 175 km/h-ra csökken – egy terepjárónak bőven megfelelő –, de lehetővé válik, hogy a terepkupé akár 45 fokos emelkedőkön is fel tudjon mászni.
A Q6 e-tron Offroad tanulmányautó négy portáltengellyel büszkélkedhet, amelyek az első és a hátsó tengelyek keréktárcsáiba vannak beépítve. Ez szükségessé tette a felfüggesztésben lévő lengőkarok részleges módosítását. A portáltengelyek 13400 Nm-re növelik az összes kerékre ható kombinált nyomatékot (10 másodperces csúcs), ami összesen 4400 Nm-es növekedést jelent!
A portáltengelyek hagyományosan a legextrémebb terepjárók sajátja, és eddig még nem voltak megtalálhatóak Audiban. A Mercedes az Unimog és a G63 4x4² esetében használja őket, az Ineos pedig nemrégiben egy fél méteres hasmagassággal rendelkező ultra-kemény Grenadier prototípusba építette be őket.
A koncepcióautó alapjául az Audi Q6 e-tron Sportback szolgál, az első szériamodell, amely a Premium Platform Electric (PPE) platformra épül. A koncepció futóművének jelentős átalakítása drámai új külsővel jár együtt, amely hangsúlyozza a terepjáró képességeit. A tanulmányautó új, ultrafényes LED reflektorokat, tetőcsomagtartót, jelentősen kiszélesített kerékjárati íveket és vaskos alsó karosszériaburkolatot is kapott.
Talán nem véletlen, hogy egy terepjáró tanulmánnyal állt elő az Audi, a cég formatervező részlegét ugyanis mostantól az a Massimo Frascella (a Land Rover korábbi formatervezője) vezeti, aki a jelenlegi Defender és Range Rover modellek formájáért is felelt.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!