járműértékesítés

310 718: ennyi ember garázsába került új Porsche 2024-ben

2025.01.25.

2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan modellekkel hat modellsorozatból négyben generációváltás történt. A Porsche a világ ötből négy régiójában nőtt, és történelmileg legjobb mutatót ért el. A villamosított sportautók aránya 22-ről 27 százalékra nőtt 2024-ben. Ezeknek csaknem fele tisztán elektromos jármű volt – írja honlapján a Porsche.

A sportautó-gyártó 2024-ben is robusztusnak bizonyult, és 310 718 járművet szállított le ügyfeleinek. Ez enyhe, 3 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. Különösen örömteli, hogy sok Porsche-ügyfél egyre inkább személyre szabja járművét, és személyes kívánsága szerint bővíti az alapfelszereltséget.

Fotók: Porsche

A Macannal a Porsche piacra dobta második teljesen elektromos modelljét 2024-ben. „Ez az indulás szó szerint felvillanyozott bennünket. Annál is inkább örülök, hogy a teljesen elektromos változatot az elmúlt hónapokban már több mint 18 000 ügyfélhez szállították” – mondja Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítési és marketing igazgatótanácsának tagja. „Összességében rendkívül robusztusnak bizonyultunk 2024-ben egy kihívásokkal teli piaci környezetben. Sokat fektettünk be márkánkba, és örülünk, hogy értékesítési struktúránk továbbra is nagyon kiegyensúlyozott a világ egyes régióiban.”

A Porsche a világ öt régiójában négyben növekedett

Európában (Németország kivételével) a Porsche tavaly 75 899 járművet szállított le. Ez 8 százalékkal több, mint az előző évben. A németországi hazai piacon 35 858 vásárló vehette át járművét – ez 11 százalékos növekedés. 86 541 kiszállítással Észak-Amerika ismét a legnagyobb értékesítési régió, 1 százalékos növekedést könyvelhetett el az előző évhez képest. Kínában 56 887 járművet adtak át az ügyfeleknek (-28 százalék). A visszaesés elsősorban a régió továbbra is kihívásokkal teli gazdasági helyzetével magyarázható. Ettől függetlenül a Porsche kitart az értékorientált értékesítés mellett. A cél a kereslet és az értékesítés egyensúlya. A tengerentúli és feltörekvő piacok értékesítési régiója ismét pozitívan fejlődött, 6 százalékos növekedéssel. Itt összesen 55 533 járművet adtak át az ügyfeleknek.

Szeptember vége óta kapható új, teljesen elektromos Macan

Az év elején Szingapúrban ünnepelte világpremierjét az új, teljesen elektromos Macan. Szeptember vége óta fokozatosan vezették be a piacokra. Az év végéig már 18 278 teljesen elektromos modellt szállítottak le. A legtöbb EU-n kívüli országban a Porsche továbbra is a meglévő Macant kínálja belső égésű motorral. 64 517 járművet szállítottak ki. A Porsche összesen 82 795 Macant szállított le 2024-ben. Ez 5 százalékos csökkenés az előző évhez képest, ami egyebek mellett a belső égésű motoros Macan európai kivezetésével és a teljesen elektromos modell fokozatos világszerte történő bevezetésével magyarázható.

A 911-es sportautó ikon 2024-ben is nagy népszerűségnek örvendett, 50 941 darabot adtak el, ami 2 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest. A 718 Boxster és 718 Cayman modellek 23 670 szállítást regisztráltak. Ez 15 százalékkal több, mint az előző évben.

Detlev von Platen

Tavaly 20 836 Taycan járművet szállítottak ki az ügyfeleknek. Ez 49 százalékos csökkenésnek felel meg. Itt is modellváltás történt, az elektromobilitás felfutása jelenleg a tervezettnél lassabban halad. A Cayenne-t 2023-ban alaposan átdolgozták, és 2024-ben a Porsche hat modellsorozata közül a legkelendőbb lett. Összesen 102 889 darabot szállítottak ki az ügyfeleknek, ami 18 százalékos növekedés az előző évhez képest. A Panamera 29 587 szállítást ért el. Ez 13 százalékos visszaesésnek felel meg, ami főként az e modellsorozat iránti kereslet visszaesésének köszönhető a kínai piacon.

2025-re tekintve Detlev von Platen a következőket mondja: „A cég történetének legfiatalabb termékkínálatával rendkívül vonzóak vagyunk ügyfeleink számára. Ugyanakkor persze tudjuk, hogy a gazdasági és geopolitikai viszonyok minden eddiginél nagyobb kihívás elé állítanak bennünket 2025-ben. Ettől függetlenül az a célunk, hogy globálisan tovább erősítsük márkánkat és kiaknázzuk a piaci potenciált. Ezt az egyes régiók keresletéhez igazodva tesszük, hogy a jövőben is hűek maradjunk értékorientált értékesítési elvünkhöz.”





 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....