járműértékesítés

310 718: ennyi ember garázsába került új Porsche 2024-ben

2025.01.25.

2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan modellekkel hat modellsorozatból négyben generációváltás történt. A Porsche a világ ötből négy régiójában nőtt, és történelmileg legjobb mutatót ért el. A villamosított sportautók aránya 22-ről 27 százalékra nőtt 2024-ben. Ezeknek csaknem fele tisztán elektromos jármű volt – írja honlapján a Porsche.

A sportautó-gyártó 2024-ben is robusztusnak bizonyult, és 310 718 járművet szállított le ügyfeleinek. Ez enyhe, 3 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. Különösen örömteli, hogy sok Porsche-ügyfél egyre inkább személyre szabja járművét, és személyes kívánsága szerint bővíti az alapfelszereltséget.

Fotók: Porsche

A Macannal a Porsche piacra dobta második teljesen elektromos modelljét 2024-ben. „Ez az indulás szó szerint felvillanyozott bennünket. Annál is inkább örülök, hogy a teljesen elektromos változatot az elmúlt hónapokban már több mint 18 000 ügyfélhez szállították” – mondja Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítési és marketing igazgatótanácsának tagja. „Összességében rendkívül robusztusnak bizonyultunk 2024-ben egy kihívásokkal teli piaci környezetben. Sokat fektettünk be márkánkba, és örülünk, hogy értékesítési struktúránk továbbra is nagyon kiegyensúlyozott a világ egyes régióiban.”

A Porsche a világ öt régiójában négyben növekedett

Európában (Németország kivételével) a Porsche tavaly 75 899 járművet szállított le. Ez 8 százalékkal több, mint az előző évben. A németországi hazai piacon 35 858 vásárló vehette át járművét – ez 11 százalékos növekedés. 86 541 kiszállítással Észak-Amerika ismét a legnagyobb értékesítési régió, 1 százalékos növekedést könyvelhetett el az előző évhez képest. Kínában 56 887 járművet adtak át az ügyfeleknek (-28 százalék). A visszaesés elsősorban a régió továbbra is kihívásokkal teli gazdasági helyzetével magyarázható. Ettől függetlenül a Porsche kitart az értékorientált értékesítés mellett. A cél a kereslet és az értékesítés egyensúlya. A tengerentúli és feltörekvő piacok értékesítési régiója ismét pozitívan fejlődött, 6 százalékos növekedéssel. Itt összesen 55 533 járművet adtak át az ügyfeleknek.

Szeptember vége óta kapható új, teljesen elektromos Macan

Az év elején Szingapúrban ünnepelte világpremierjét az új, teljesen elektromos Macan. Szeptember vége óta fokozatosan vezették be a piacokra. Az év végéig már 18 278 teljesen elektromos modellt szállítottak le. A legtöbb EU-n kívüli országban a Porsche továbbra is a meglévő Macant kínálja belső égésű motorral. 64 517 járművet szállítottak ki. A Porsche összesen 82 795 Macant szállított le 2024-ben. Ez 5 százalékos csökkenés az előző évhez képest, ami egyebek mellett a belső égésű motoros Macan európai kivezetésével és a teljesen elektromos modell fokozatos világszerte történő bevezetésével magyarázható.

A 911-es sportautó ikon 2024-ben is nagy népszerűségnek örvendett, 50 941 darabot adtak el, ami 2 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest. A 718 Boxster és 718 Cayman modellek 23 670 szállítást regisztráltak. Ez 15 százalékkal több, mint az előző évben.

Detlev von Platen

Tavaly 20 836 Taycan járművet szállítottak ki az ügyfeleknek. Ez 49 százalékos csökkenésnek felel meg. Itt is modellváltás történt, az elektromobilitás felfutása jelenleg a tervezettnél lassabban halad. A Cayenne-t 2023-ban alaposan átdolgozták, és 2024-ben a Porsche hat modellsorozata közül a legkelendőbb lett. Összesen 102 889 darabot szállítottak ki az ügyfeleknek, ami 18 százalékos növekedés az előző évhez képest. A Panamera 29 587 szállítást ért el. Ez 13 százalékos visszaesésnek felel meg, ami főként az e modellsorozat iránti kereslet visszaesésének köszönhető a kínai piacon.

2025-re tekintve Detlev von Platen a következőket mondja: „A cég történetének legfiatalabb termékkínálatával rendkívül vonzóak vagyunk ügyfeleink számára. Ugyanakkor persze tudjuk, hogy a gazdasági és geopolitikai viszonyok minden eddiginél nagyobb kihívás elé állítanak bennünket 2025-ben. Ettől függetlenül az a célunk, hogy globálisan tovább erősítsük márkánkat és kiaknázzuk a piaci potenciált. Ezt az egyes régiók keresletéhez igazodva tesszük, hogy a jövőben is hűek maradjunk értékorientált értékesítési elvünkhöz.”





 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....
2025.12.17
Baleset miatt lezárták az utat Szeged és Sándorfalva között szerda reggel - tájékoztatta a Csongrád....