portré

Járművillamossággal kezdte, ma már autószerelésből is mester Nógrádi Krisztián

2025.01.08.

Az év második felében sikeres mestervizsgát tett szakembereket köszöntötte decemberben a Csongrád-Csanádi Kereskedelmi és Iparkamara. Köztük volt Nógrádi Krisztián is, aki egyéni vállalkozóként, egyszemélyes járműfenntartó szervezetet üzemeltet.

A mesterré fogadás ceremóniáján Palotás Sándor alelnök elmondta, a cím, oklevél nemcsak többlettudás, hanem a szakma csúcsa is. Azok, akik részt vettek ezen a képzésen, tudásukat is átadhatják a későbbiekben a jövő nemzedékének.

Autószerelő mesterlevelet szereztek

Az ünnepségen összesen 36-an vehették át mesterleveleiket, a 11 autószerelő mellett voltak gázfogyasztó berendezés- és csőhálózat szerelő kereskedő és kozmetikus szakemberek is. Valamennyien 180 órás képzésen vettek részt, ebből 40 pedagógiai, 30 a vállalkozói, 110 óra pedig a szakmai ismereteket jelentette. A 36 résztvevőből 34-en támogatott formában végezték el a képzést, a kamara mintegy 300 ezer forinttal segítette őket, így az önköltség számukra 200 ezer forintra csökkent.

Az egyik frissen végzett autószerelő mester, Nógrádi Krisztián egyéni vállalkozó, 1991-ben kezdett autóvillamossági szerelőként, de korábban, 10-11 évesen már bújta a műszaki könyveket. – Orosz tagozatos voltam, a régi Zsiguli könyveket eredetiben olvastam, tanulmányoztam. Autodidakta módon kezdtem el az autóvillamossági szerelést, már iskola előtt sem okozott problémát, hogy eligazodjak egy kapcsolási rajzon – mesélt a kezdetekről portálunknak Krisztián.

Krisztián és gyógyszerész felesége a kamarában

A 600-as számú szakmunkásképzőben tanult Szegeden – ahol e sorok írója is autószerelőként –, gyakorlati oktatásának színtere a már akkor is legendás Orcsik-műhely volt. Erre ma is nagyon büszke Krisztián, ott megválogatták, hogy milyen tanulók kerülhetnek be, aki ott tanulta a mesterség fortélyait, annak könnyebb volt a szakmunkásvizsga után elhelyezkedni.

– Már fiatalon is szereltem a segédmotoros kerékpárokat, Simsonunk motorja sokáig a rotátorban szolgált, de amikor a kertet eladtuk, az visszakerült eredeti helyére a vázba és ott teljesített tovább – meséli kamaszkori élményeit.

A 2007-es címlapférfi: a kép bal oldalán Krisztián

Krisztián a szakmunkásvizsga után fél évig maradtam az Orcsiknál, utána elég sok munkahelye volt, lényegében 2-3 évente váltott. Ha úgy érezte, hogy valahol már nem tanulhat, jobbnak látta, ha továbbáll. 2004-ben műszaki vezetőnek kértek fel egy Hyundai szervizbe. Újra iskolapadba ült és esti tagozaton, munka mellett leérettségizett, majd beiratkozott az autóvillamossági műszerész mesterképzésre. 2007-ben le is tette a mestervizsgát. Erről nem csak az oklevele van, meg, ma is őrzi a Csongrád megyei kamarai futárt, melynek címoldalán ott a fotója, ahogy mestervizsgázik.

Azóta is szinte folyamatosan tanul, képezi magát, legalább 20 oklevele van, ami a szakmához kapcsolódik, sok Bosch által szervezett tanfolyamot végeztem el. – Hamar látszott, hogy nem lehet teljesen szétválasztani a villamosságtól az autószerelést. Apósom a szegedi Csonkában oktató Győri Sanyi barátja volt, utóbbi javaslatára 2021-ben beiratkoztam a gépjármű mechatronikai technikus szakra – mondja.

Az alternatív hajtás technikusi vizsgán

Elvégezte, majd ezt követően az iparkamara szervezésében volt hibrid és elektromos autó diagnosztikával kapcsolatos képzésen is. Ez papírt, végzettséget ugyan nem adott, gyakorlatban hasznosítható tudást viszont igen. 2023-ban indult a Csonkában egy alternatív járműhajtási technikus képzés, ide is beiratkozott, ezt is elvégezte. Nagyon sok jó tanára volt életében, de kettőt név szerint is kiemelt, Kerekes Pált és Győri Sándort.

– 2023-ban a kamara felkért, hogy vegyek részt az autóvillamossági szerelők mestervizsgáztatásában, mint bizottsági tag, ami megtiszteltetés volt – meséli Nógrádi Krisztián, aki egyéni vállalkozóként, egyszemélyes járműfenntartó szervezetet üzemeltet, egyebek között BMW szervizpartner. Magánéletében nős, felesége gyógyszerész.

2023-ban vizsgabizottsági tag volt az autóvillamossági szerelőknél Krisztián

Portálunk kérdésére válaszolva elmondta, a mestervizsgához kötött tanulóképzésben nem akar részt venni, mostani munkája teljes embert kíván. Ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy a jövőt tekintve nem zár ki semmit.

Krisztián is segédmotoroz kezdte a járművezetést, nagymotorra már nem szerzett jogosítványt, mert édesapja nagyon ellenezte. B és C kategóriás vezetői engedéllyel azonban rendelkezik – 10 évig javított teherautókat is a MOL telepén, ott ez előny és elvárás is volt a hivatásos jogosítvány. – 1200-as Lada volt az első személyautóm, majd rövid audis történet után 25 éve lényegében csak BMW-m van, miközben a vállalkozásom céges autója egy Ford – válaszolja autóit firtató kérdésünkre.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....
2025.01.11
Andy Cowell lett az átszervezett istálló új vezetője. ..
2025.01.11
A 2025-ös verseny első hetén csak Hiluxok nyertek szelektív szakaszokat. A Toyota dél-afrikai....
2025.01.11
Több tízezer Volkswagent és Skodát hívnak vissza Oroszországban azzal az indokkal, hogy az....
2025.01.10
A Datahouse adatai szerint 2024-ben 146 ezer 393 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....