WRC

Nincs meglepetés, a péntek után már Ogier vezet a Rallye Monte-Carlo-ralin

2025.01.25.

A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az összetettben, mivel Thierry Neuville-t, Ott Tänakot és Elfyn Evanst is megviccelték a trükkös, néhol jeges utak.

Ogier, aki a 2025-ös Rali-világbajnokság szezonnyitóján a rekordot jelentő tizedik Monte-Carlo-rali győzelmére hajt a csütörtöki harmadik szakaszon mintegy 20 másodpercet vesztett egy kicsúszással, ezért a pénteken csak a harmadik helyről kezdte, 12,8 másodperccel a vezető Thierry Neuville mögött. Péntek estére azonban a nyolcszoros világbajnok francia megrázta magát és az élre állt, 12,6 másodperces előnyt épített ki főleg a jéges szakaszokon mutatott mesteri vezetésének köszönhetően.

Ogier toyotás csapattársa, Evans a pénteki nyitó gyorsaságin letaszította az élről az éjszakai éllovas Neuville-t, mivel a Saint-Maurice - Aubessagne szakaszon 2,8 másodperccel megelőzte a belgát. Neuville reményei, hogy visszaszerezze a vezetést, pillanatokkal később szertefoszlottak, amikor a La Bréole - Selonnet gyorsaságiról szakaszról sérült bal hátsó felfüggesztéssel sántikált ki, ami egy lejtős hajtűkanyarban vett optimisa féktáv, és az abból következő kicsúszás következménye volt.

Evans előnye délre mindössze 1,5 másodpercre csökkent Ogier, és 4,7 másodpercre az idénre a Fordot Hyundai-ra cserélő Adrian Fourmaux előtt. A szervizelés után sikerült Evansnek 7,9 másodpercre növelni a különbséget, de a Saint-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve szakasz rövid jeges részén megpördült, amivel tálcán kínálta fel a szakaszgyőzelmet – és a rali vezetését – Ogier-nek, aki élt is vele. A rutinos franciát feldobta, hogy szülőfalujához, Forest-Saint-Julienhez közeli utakon versenyezhetett, tovább növelte előnyét a nap utolsó gyorsaságiján mutatott fölényes teljesítményével.

„Ez egy pozitív nap volt, 13 másodperces hátrányból 12 másodperces előnyre váltottunk, de nem minden volt tökéletes. Reggel és a délutáni első szakaszon is nehezen találtam a ritmust, amikor nem igazán hajtottam elég közel a határokhoz. Örülök, hogy az utolsó két szakaszra sikerült megtalálnom a tempót, és különösen annak, hogy sikerült megnyernem a hazai szakaszomat, ahol sok családtag és barát nézett. De még nem pihenhetünk, mert hosszú út áll előttünk, és holnap is így kell folytatnunk” – nyilatkozta Ogier.

Mivel Neuville és Ott Tänak is hibázott és időt vesztett – utóbbi a hatodik szakaszon árokba csúszott, ahol egy oszlop levágta a i20 N Rally1 fél tetejét és hátsó ajtaját, szárnnyal együtt –, Fourmaux volt az, aki a Hyundai reményeit táplálta. A fiatal francia egy szakaszgyőzelemmel és két második legjobb idővel zárta a napot, és a nap végén mindössze 1,6 másodperccel állt Evans mögött az utolsó dobogós helyen.

A kétszeres világbajnok Kalle Rovanperä is megtalálta a ritmust a csütörtöki kimért kezdés után. A Toyota ásza megnyerte a délelőtti nyitó szakaszt, és a nap végére a hatodik helyről a negyedikre küzdötte fel magát. Végül 24,3 másodperccel maradt le Fourmaux mögött, de 8,8 másodperces előnye van Tänakkal szemben.

A tavaly már teljes szezon futó Grégoire Munster az eddigi egyik legerősebb teljesítményét nyújtotta, egymás után két második leggyorsabb időt ért el a reggeli körön. Az M-Sport Ford versenyzője a negyedik helyen állt, mielőtt az utolsó előtti szakaszon egy defekt miatt a hatodik helyre esett vissza, de a legrosszabb még hátra volt, mivel az utolsó gyorsaságit követően egy elektromos hiba miatt kénytelen volt kiállni a versenyből a Ford Pumával. Ez azt jelentette, hogy Kacuta Takamoto a hatodik helyen zárta a pénteki napot, megelőzve a Toyota fiatal sztárját, Sami Pajarit. Neuville a nyolcadik helyre esett vissza, és a La Bréole - Selonnet kanyar második futásán defektet kapott, emiatt pont ott csúszott ki, ahol délelőtt.

A szombat lesz a rali leghosszabb napja, hat gyorsasági szakaszon összesen több mint 120 kilométert kell teljesítenie a mezőnynek.

 

Az állás péntek este:

1 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1) 1:27:00.6mp

2 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1) +12.6 mp

3 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1) +14.2 mp

4 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1) +38.5 mp

5 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) +47.3 mp

6 Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1) +1m37.7 mp

7 Sami Pajari/Marko Salminen (Toyota GR YARIS Rally1) +3:32.9 mp

8 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +3:58.6 mp

9 Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +5:4.0 mp

10 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2) +5:25.4 mp

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....
2025.01.26
Megkoronázta káprázatos debütáló évét, a modell megőrizte a What Car? által odaítélt rangos, ’Az év....
2025.01.26
A hagyományos táblák helyett digitális kijelzőket kapnak a pesti fonódó villamosvonalon közlekedő....
2025.01.26
Bugatti, Ferrari, Rolls-Royce hármas az élen, óriási árbeli különbség az első és második helyezett....
2025.01.26
A 2024 márciusában bevezetett tarifareform egyszerűsítette a kedvezmények rendszerét és sokak....