Volkswagen
Ferdinand Karl Piëch (Bécs, Ausztria, 1937. április 17. – ) osztrák üzletember, mérnök, autóipari menedzser, a Volkswagen AG felügyelő bizottságának az elnöke, Ferdinand Porsche unokája. A Porschénál kezdte pályafutását, majd a 70-es években átkerült az Audi AG-hoz, miután a Porsche-Piëch család megegyezett, hogy a családtagok nem töltenek be vezető beosztást a Porsche AG-nál. A döntés előzménye az volt, hogy Piëch – aki aki akkor mint fejlesztési vezető dolgozott a Porschénál – a tervezett költségvetést messze túllépő összeget fordított a Porsche 917 fejlesztésére, mivel a legjobb technikát akarta kerül amibe kerül – ezzel viszont szembe helyezkedett Hans-Peter Porsche akkori gyártási igazgatóval és a Porsche 911 tervezőjével Ferdinand Alexander Porschéval. Ferdinand Piëch hamarosan az Audi AG elnöke lett és meghatározó szerepe lett abban a fejlődési folyamatban amely az Audit, mint márkát a Mercedes-Benzzel és a BMW-vel egyenrangú versenytársi pozícióba emelte. Ennek a fejlődésnek fontos lépcsői és meghatározó elemei Piëch támogatásával és aktív részvételével a quattro-hajtás kifejlesztése és alkalmazása a versenysportban és az utcai autókban, az innovatív formatervezés és az Audi 100, amely az első jele volt annak, hogy az Audi a prémium szegmens résztvevője kíván lenni. 1993-ban lett a Volkswagen AG elnöke és alapjaiban változtatta meg a cég szerkezetét, hasonló létra-felépítésű konglomerátumot létrehozva, mint Alfred Sloan General Motors-szal. Az elnöksége alatt vásárolta fel a és integrálta az anyavállalatba a Volkswagen a Lamborghinit, a Bentleyt, a Škodát, a SEAT-ot a márkanév megvásárlásával megalapították a Bugatti Automobiles-t.
Ferdinand Piëch nemcsak mint üzletember töltött be fontos szerepet a Volkswagen konszern történetében, hanem mérnökként is. Az ő befolyására és közreműködésével születtek meg az olyan korszakalkotó autótípusok, mint az Audi Quattro, a Volkswagen Beetle, Audi R8, Lamborghini Gallardo, a Volkswagen Phaeton, a Volkswagen Lupo 3L, ami 1998-as megjelenésekor a világ első olyan szériagyártású autója volt, amely 3 l/100km-es átlagfogyasztással rendelkezett, vagy a Bugatti Veyron, ami a leggyorsabb, legerősebb, legdrágább kereskedelmi forgalomban kapható közúti autó.
Forrás: wikipedia