Volkswagen
A Volkswagennek mégsem kell bezárnia egyetlen németországi gyárát sem. Az autógyártó olyan megállapodást kötött az IG Metall szakszervezettel, amely szerint az autógyártó mind a tíz gyára nyitva marad Németországban. Az autógyártó emellett 2030 végéig garantálja dolgozóinak a munkahelyeket. A „Zukunft Volkswagen” nevű megállapodás azt is tartalmazza, hogy a szakszervezet is enged: megegyezett az autógyártóval abban, hogy visszavonja a béremelésre vonatkozó kérését, és legközelebb csak 2031-ben fog béremelést kérni. Az új megállapodást a márka németországi működésének jövőjéről szóló, hónapok óta tartó, a csökkenő eladások és kereslet miatt zajló harc után kötötték meg pénteken Hannoverben, egy szállodában.
A Volkswagen a németországi telephelyein a termelési kapacitásokat átcsoportosítja. A 2030-ig szóló vállalati bérmegállapodással megteremti a feltételeket a bérköltségek évi 1,5 milliárd eurós csökkentéséhez a kollektív szerződés szintjén. A munkaerőköltségek rövid távú hatásai, valamint a kapacitáscsökkentés és a fejlesztési költségek csökkenése révén elfogadott strukturális intézkedések középtávon évi 4 milliárd eurót meghaladó költségmegtakarítást eredményeznek. Emellett a németországi üzemekben 734 ezer darabos kapacitáscsökkentést terveznek. Ez lehetővé teszi a Volkswagen számára, hogy 2030-ig megalapozza a jövőbeli elektromos termékekbe történő fontos beruházásokat.
„Egyetlen telephelyet sem zárunk be, senkit sem bocsátunk el, és a vállalati bérmegállapodásunk hosszú távon biztosított” – mondta Daniela Cavallo, a Volkswagen üzemi tanácsának vezetője egy nyilatkozatban.
A Volkswagen azonban azt is bejelentette, hogy 35 ezer munkahelyet akar megszüntetni 2030-ig Németországban. Itt jelenleg mintegy 120 ezer alkalmazottat foglalkoztat a vállalat, és a következő öt évben korengedményes nyugdíjazási csomagokkal és más önkéntes intézkedésekkel igyekszik csökkenteni a létszámot a költségek csökkentése érdekében. Bár a vállalat minden németországi gyárát nyitva tartja, kettőt közülük jelentősen átalakít.
Thomas Schäfer
„A Volkswagen márka jövőjét illetően három prioritást tűztünk ki magunk elé: a németországi túlkapacitás csökkentése, a munkaerőköltségek csökkentése és versenyképes fejlesztési költségek elérése. A tárgyalások mindhárom területen életképes eredményekhez vezettek. Az elfogadott intézkedéscsomaggal képesek vagyunk nagymértékben csökkenteni a teljesítményprogramunkban lévő lemaradást. Ezzel megteremtettük az alapot ahhoz, hogy a Volkswagen 2030-ra technológiailag vezető volumengyártóvá váljon – világos tervvel, erős termékekkel és egyértelmű elkötelezettséggel Németország mint telephely mellett” – mondta Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója:
A múlt hónapban Schäfer még azt mondta, hogy a márkának gyárakat kell bezárnia és elbocsátásokat kell végrehajtania. Még a vállalat üzemi tanácsa is elismerte novemberben, hogy bércsökkentésre lehet szükség. A pletykák szerint a VW kis volumenű drezdai üzeme (ahol ID.3-asokat gyártanak) és az osnabrücki üzem (ahol a Porsche 718-as készül) voltak veszélyben. De ez már nem így van, annak ellenére, hogy a piac egyre kevésbé tart igényt az elektromos autókra, és a 718-as gyártása időközben megszűnt (hamarosan elektromos utóda lesz).
A Volkswagennek idén nehéz döntéseket kellett hoznia az üzletmenetével kapcsolatban, többek között azt is, hogy eladja az egyik kínai gyárát. A vállalat „gazdasági okokra” hivatkozott annak ellenére, hogy 2030-ig 18 új modell bevezetését ígéri a kínai piacon.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!