Volkswagen Arteon
Képek forrása: Motor 1
Az esztétikailag is az egyik legszebbnek számító Volkswagen-modell hivatalosan is megszűnt. A ferdehátú 2023-as nyugdíjazását követően most a kombi változat is ugyanerre a sorsra jutott. Az Egyesült Államokban sosem értékesített 'Shooting Brake' a VW osnabrücki gyárában készült, míg az alap modell Emdenben gördült le a futószalagról.
Andreas G. Schleith, a Volkswagen szóvivője a LinkedIn-fiókján osztotta meg a szomorú hírt az Arteon gyártásának leállásáról. Az Arteon Shooting Brake megszűnése viszont a vártnál egy évvel hamarabb következett be. Még 2024-ben nyilatkozta le Martin Hube, az Arteon, a Passat, a Touareg és a hamarosan megjelenő ID.2 szóvivője, hogy az autó 2026-ban fog megszűnni, viszont az osnabrücki gyár már most leállította a stílusos családi autó gyártását.
A Volkswagen továbbra is ugyanabban az üzemben fogja építeni a T-Roc Cabriolet-et, ahol a Passat Variant modellje is készült. Az utolsó T-Roc kabrió összeszerelésére pedig minden bizonnyal 2027 közepén kerül majd sor. Arra a kérdésre, hogy "mi történik majd ezt követően az üzemmel?", még nem tudott érdemben válaszolni a VW, viszont annyi biztos, hogy jelenleg is vizsgálják a lehetőségeket a gyár másfajta hasznosítására.
A német cég egyébként egy még extrább és még drágább autót szeretett volna az Arteon fölé pozícionálni. A második generációs Phaeton prototípusa 2022 közepén került elő. Ha elkezdték volna a sorozatgyártását, akkor a flagship-nek számító modell 5,3 méteres hosszúsággal bírt volna, amivel már a BMW 7-es szériájával is fel tudta volna venni a versenyt - legalábbis méretben. A motorháztető alatt egy W-12-es egységet helyeztek volna el a németek, viszont a Dieselgate botrányt követően a VW úgy döntött, hogy nem folytatja a projektet.
Az előbb említett modellek gyártásának leállása mellett a Volkswagen - 34 év után - még a VR-6-os motorjának is búcsút intett a közelmúltban...