Volkswagen
Ma már ha nem tudjuk egy termék, vagy szolgáltatás neve elé odabiggyeszteni az „okos” szót, akkor az semmiképpen sem számíthat korszerűek. Amikor már nem csak a telefonunk, a hűtőgépünk vagy a porszívónk okos, miért éppen az autók, vagy a hozzá kapcsolódó szolgáltatások maradnának ki a sorból?
Autónk a mobilunkon
A Volkswagennél már évek óta egyre több digitális megoldás érhető el, amelyek mára nem csak felgyorsították, de jelentősen meg is könnyítették az autók kezelésével és karbantartásával kapcsolatos teendők elvégzését mind a szolgáltató, mind pedig az ügyfél számára.
A Volkswagen Connect alkalmazás az újautók vásárlók részére ingyenes és regisztrációjukat még az autószalonban elvégzik. A korábbi járművek tulajdonosai később is csatlakozhatnak, a rendszer a 2020. utáni járművekkel biztosan kompatibilis.
A telefonos applikációban egyebek mellett kiválaszthatjuk kedvenc máskaszervizünket, így a jövőben műszaki hiba, időszakos karbantartás esetén a kívánt szervizt is értesítheti autónk, ha valami gond, vagy tennivaló akad.
Egy ilyen alkalmazás rengeteg hasznos információval szolgál a tulajdonos számára autójával kapcsolatban. Tulajdonképpen bármi, amit az autó mérni, kijelezni képes nyomon követhető távolról is. Ilyen gyakran használt adat a hatótávolság, legyen szó akár elektromos, akár belsőégésű motorral hajtott járművekről. Elektromos autóknál természetesen a töltési folyamatot is irányíthatjuk az applikációban.
Az olajos kézzel összemaszatolt munkalapok ideje lejárt
A digitalizáció elérte a szervizhálózatot is. A Volkswagennél létrehozták azt az informatikai rendszert, amely egy szervizlátogatás alkalmával is jelentősen tudja növelni a hatékonyságot és az ügyintézés kényelmét.
Tegyük fel, hogy az autó fékbetétjei elkoptak. Ez egy olyan paraméter, amit a jármű észlelni képes. Az online rendszernek hála, választott szervizünk már tud a problémáról, és magunktól, vagy érdeklődésükre a javításra időpontot is online egyeztethetünk.
Amikor a karbantartásra megjelenünk a márkaszervizben, munkafelvevőnk nem tollat és munkalap nyomtatványt ragad, hanem egy tablet segítségével kezdi meg a folyamatot, amelyet néhány perccel később az autónál folytat.
Szöveges és képi dokumentációra is lehetőség van ilyenkor, hogy a leadott jármű állapotát rögzítsék. Ez mindenkinek csak előnyére válhat, hiszen egy sérülésről, hibáról, vagy akár az autóban hagyott tárgyakról is megmondható később, hogy a jármű leadásakor megvoltak-e már.
Autó az emelőn
A megrendelt karbantartást a szerviz megkezdi. Előfordulhat azonban, hogy a minden szervizlátogatás alkalmával elvégzett műszaki ellenőrzésen olyan hibát találnak, amelyről a munkafelvétel során nem esett szó. Legyen az egy kikopott szilent, vagy zúgó kerékcsapágy.
Ilyen esetekben az ügyfél a munkalapon rögzített digitális elérhetőségen kap értesítést a felfedezett hibáról, amelyet a szerviz fényképeken, vagy videón is meg tud mutatni az ügyfélnek egy internetes link segítségével. A javításról árajánlat is születik, melyet az ügyfél azonnal el is fogadhat, megbízva ezzel a márkaszervizt a javítással, de akár el is utasíthatja azt.
A munkát is digitálisan jelenti készre a műhely, és az ügyfél átveheti javított autóját.
A jármű korábbi beavatkozásai, a munkalapok és szerviztörténet természetesen nyomon követhetők az alkalmazásban.
Szervizelés akár személyes találkozó nélkül
Előfordulhat, hogy a márkaszerviz nyitvatartási idejében az ügyfél nem tudja megoldani járművének leadását. Ilyen esetben egyre több hálózati tagnál érhető el a jármű leparkolása után a kulcs leadása, amelyben szintén digitális megoldások segítenek.
Ugyanez érvényes az elkészült autók átvételére is.
CarLog
A Volkswagen, a Skoda, a Cupra (Seat) és Audi márkák létrehozták központi ügyfélportáljukat. Itt saját és járművünk adatainak megadása után kapcsolatot tudunk teremteni a szervizzel, például időpont foglaláshoz, de a VW-csoport összes szolgáltatásába is könnyen eljuthatunk.
Így tudunk böngészni az új járművek között, konfigurálhatunk is magunknak egyet, sőt, ezeket el is menthetjük későbbre. A portálról könnyedén elérhető a DasWeltauto felülete és a Caradvisor is.
Erősen ajánlott
Míg egy fiatalnak teljesen természetes, hogy autójával kapcsolatban is a legtöbb teendő digitális platformra kerül, az érettebb korosztálynak is érdemes időt fordítania az új technológiák megismerésére, mert ez később sokszorosan megtérül.
Cikkünk megjelenését a Porsche Hungaria támogatta.