Volkswagen

Márkaszervizek digitalizációja

2025.01.06.

Egyre több digitális szolgáltatás jelenik meg az autójavításban is.

Ma már ha nem tudjuk egy termék, vagy szolgáltatás neve elé odabiggyeszteni az „okos” szót, akkor az semmiképpen sem számíthat korszerűek. Amikor már nem csak a telefonunk, a hűtőgépünk vagy a porszívónk okos, miért éppen az autók, vagy a hozzá kapcsolódó szolgáltatások maradnának ki a sorból?

Autónk a mobilunkon

A Volkswagennél már évek óta egyre több digitális megoldás érhető el, amelyek mára nem csak felgyorsították, de jelentősen meg is könnyítették az autók kezelésével és karbantartásával kapcsolatos teendők elvégzését mind a szolgáltató, mind pedig az ügyfél számára.

A Volkswagen Connect alkalmazás az újautók vásárlók részére ingyenes és regisztrációjukat még az autószalonban elvégzik. A korábbi járművek tulajdonosai később is csatlakozhatnak, a rendszer a 2020. utáni járművekkel biztosan kompatibilis.

A telefonos applikációban egyebek mellett kiválaszthatjuk kedvenc máskaszervizünket, így a jövőben műszaki hiba, időszakos karbantartás esetén a kívánt szervizt is értesítheti autónk, ha valami gond, vagy tennivaló akad.

Egy ilyen alkalmazás rengeteg hasznos információval szolgál a tulajdonos számára autójával kapcsolatban. Tulajdonképpen bármi, amit az autó mérni, kijelezni képes nyomon követhető távolról is. Ilyen gyakran használt adat a hatótávolság, legyen szó akár elektromos, akár belsőégésű motorral hajtott járművekről. Elektromos autóknál természetesen a töltési folyamatot is irányíthatjuk az applikációban.

Az olajos kézzel összemaszatolt munkalapok ideje lejárt

A digitalizáció elérte a szervizhálózatot is. A Volkswagennél létrehozták azt az informatikai rendszert, amely egy szervizlátogatás alkalmával is jelentősen tudja növelni a hatékonyságot és az ügyintézés kényelmét.

Tegyük fel, hogy az autó fékbetétjei elkoptak. Ez egy olyan paraméter, amit a jármű észlelni képes. Az online rendszernek hála, választott szervizünk már tud a problémáról, és magunktól, vagy érdeklődésükre a javításra időpontot is online egyeztethetünk.

Amikor a karbantartásra megjelenünk a márkaszervizben, munkafelvevőnk nem tollat és munkalap nyomtatványt ragad, hanem egy tablet segítségével kezdi meg a folyamatot, amelyet néhány perccel később az autónál folytat.

Szöveges és képi dokumentációra is lehetőség van ilyenkor, hogy a leadott jármű állapotát rögzítsék. Ez mindenkinek csak előnyére válhat, hiszen egy sérülésről, hibáról, vagy akár az autóban hagyott tárgyakról is megmondható később, hogy a jármű leadásakor megvoltak-e már.

Autó az emelőn

A megrendelt karbantartást a szerviz megkezdi. Előfordulhat azonban, hogy a minden szervizlátogatás alkalmával elvégzett műszaki ellenőrzésen olyan hibát találnak, amelyről a munkafelvétel során nem esett szó. Legyen az egy kikopott szilent, vagy zúgó kerékcsapágy.

Ilyen esetekben az ügyfél a munkalapon rögzített digitális elérhetőségen kap értesítést a felfedezett hibáról, amelyet a szerviz fényképeken, vagy videón is meg tud mutatni az ügyfélnek egy internetes link segítségével. A javításról árajánlat is születik, melyet az ügyfél azonnal el is fogadhat, megbízva ezzel a márkaszervizt a javítással, de akár el is utasíthatja azt.

A munkát is digitálisan jelenti készre a műhely, és az ügyfél átveheti javított autóját.

A jármű korábbi beavatkozásai, a munkalapok és szerviztörténet természetesen nyomon követhetők az alkalmazásban.

Szervizelés akár személyes találkozó nélkül

Előfordulhat, hogy a márkaszerviz nyitvatartási idejében az ügyfél nem tudja megoldani járművének leadását. Ilyen esetben egyre több hálózati tagnál érhető el a jármű leparkolása után a kulcs leadása, amelyben szintén digitális megoldások segítenek.

Ugyanez érvényes az elkészült autók átvételére is.

CarLog

A Volkswagen, a Skoda, a Cupra (Seat) és Audi márkák létrehozták központi ügyfélportáljukat. Itt saját és járművünk adatainak megadása után kapcsolatot tudunk teremteni a szervizzel, például időpont foglaláshoz, de a VW-csoport összes szolgáltatásába is könnyen eljuthatunk.

Így tudunk böngészni az új járművek között, konfigurálhatunk is magunknak egyet, sőt, ezeket el is menthetjük későbbre. A portálról könnyedén elérhető a DasWeltauto felülete és a Caradvisor is.

Erősen ajánlott

Míg egy fiatalnak teljesen természetes, hogy autójával kapcsolatban is a legtöbb teendő digitális platformra kerül, az érettebb korosztálynak is érdemes időt fordítania az új technológiák megismerésére, mert ez később sokszorosan megtérül.

Cikkünk megjelenését a Porsche Hungaria támogatta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....