Volkswagen VR-6

Nem gyárt több VR-6-os motort a Volkswagen

2024.12.24.

34 év után véget ér a legendás motor útja.

A Volkswagen rengeteg híres járművel és motorral büszkélkedhet, egyik ilyen a VR-6-os hajtás, amelyet a 2010-es évek közepén Európából már kivont, de Észak-Amerikában 2023 végéig megtartotta. A 2023-as Volkswagen Atlas az utolsó modell volt a térségben, amit ezzel a motorral gyártottak. Maradt Kína, ahol a Talagon és a gázüzemű Audi Q6 még idén kapható volt a VR-6-osssal. Most azonban a Volkswagen ott is befejezi és teljes mértékben nyugdíjazza a V-6-os és hathengeres kombinációját rejtő motorvariánst.

Andreas G. Schleith, a cég szóvivője LinkedInre írta ki a hírt. A legutolsó VR-6-os motort december 12-én gyártották le. A hajtás 34 éven át volt elérhető, miután 1991-ben bemutatták a Genovai Autószalonon a harmadik generációs Golfban. Azóta 1,87 millió darabot gyártottak belőle és az olyan modellekbe pakolták bele, mint a Passat, a Jetta/Bora/Vento, a Touareg, a Phaeton, a Transporter, a Sharan, a Corrado, az Eos, a CC, de még a Beetle-be is jutott belőle.

A VW-matricás modellek mellett más Volkswagen Csoport-beli járművek is kaptak a VR-6-osból: a Porsche Cayenne, az Audi Q7 és TT, a SEAT Leon és Alhambra, valamint a Škoda Superb is. Sőt, a VW Sharan, SEAT Alhambra és Ford Galaxy átmatricázós projekt miatt az amerikai gyártó modellje is kapható volt a motorral, valamint a Mercedes Vito és a Winnebago különböző lakókocsijai is. Ezen felül a Volkswagen motorja szolgált a W-12-es alapjaként is, ami szintén idén ment nyugdíjba, miután a Bentley kivezette a gyártásból.

De nem felejthetjük el a W-8-as motort sem, ami bár rövid életű volt, mégis igen érdekes koncepció. Természetesen ennek is a VR-6 volt az alapja és a Passatban kísérleteztek vele a VW mérnökei a 2000-es évek elején. És ha már itt vagyunk, megemlítem a W-16-ot is, ami a Bugatti Veyron és Chiron modellekben kapott helyet, mondani sem kell, a VR-6-osból fejlesztették ki. Amit kevesebben tudnak, az az, hogy a motornak volt egy kistestvére is, a VR-5. A '90-es és 2000-es évek fordulóján a Golf, a Bora, a Passat, a Beetle és a SEAT Toledo is kapott belőle. A fent említett modelleken kívül a Volkswagen titokban egy hatos generációs Golfot is fejlesztett 2009-ben, ami egy turbós, 3,2 literes, VR-6-ost rejtett, 463 lóerővel.

Az utolsó kérdés még az, hogy mégis hogyan tudott három évtizeden át létezni egy motor? Manapság a gyártók 5 év után kukázzák a hajtást, de egyre jobban csökken ez az életidő. A válasz az, hogy a VR-6 egy kicsi, de strapabíró motor volt, amit bármibe bele lehetett passzírozni, ami csak elsőkerekes-hajtást kívánt. Végül a turbóhajtásos, soros négyhengeres és kisebb nyomatékú, jobb fogyasztású motorok betettek a VR-6-osnak. Ezek hasonlóan működtek, mivel ezeket is bele lehetett rakni bármilyen modellbe.

Képek forrása: Volkswagen

Forrás: 
motor1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.26
A tavalyi idényben megszerzett újonc bajnoki cím után idén az összetett pontverseny élére tör....
2025.04.26
Burgenlandban az elmúlt öt évben több mint 12 000 nyúl pusztult el az utakon. Az Osztrák....
2025.04.26
A BMW a világ legnagyobb nemzetközi autószalonján rántotta le a leplet új nagyteljesítményű....
2025.04.26
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.04.26
A 2024-es győzelem után a MINI John Cooper Works és a Bulldog Racing 2025-ben is visszatér a Zöld....
2025.04.26
A határ előtt állandósult a több kilométeres kocsisor, máshol egy baleset okozott súlyos....
2025.04.26
Fennállásának legjobb első negyedévét zárta a Lexus Európában, a prémiummárka éves szinten 15....
2025.04.26
Megjelenik a Chery autómárka Magyarországon, a vezérképviseleti feladatokról a Grand Automotive....
2025.04.26
Folytatjuk a rekorder buszok, érdekességek ismertetését. ..
2025.04.26
Pénteken, a nyitó napon a kétszeres világbajnok külön ligában játszott, mint a többiek, ami a....