Volkswagen VR-6

Nem gyárt több VR-6-os motort a Volkswagen

2024.12.24.

34 év után véget ér a legendás motor útja.

A Volkswagen rengeteg híres járművel és motorral büszkélkedhet, egyik ilyen a VR-6-os hajtás, amelyet a 2010-es évek közepén Európából már kivont, de Észak-Amerikában 2023 végéig megtartotta. A 2023-as Volkswagen Atlas az utolsó modell volt a térségben, amit ezzel a motorral gyártottak. Maradt Kína, ahol a Talagon és a gázüzemű Audi Q6 még idén kapható volt a VR-6-osssal. Most azonban a Volkswagen ott is befejezi és teljes mértékben nyugdíjazza a V-6-os és hathengeres kombinációját rejtő motorvariánst.

Andreas G. Schleith, a cég szóvivője LinkedInre írta ki a hírt. A legutolsó VR-6-os motort december 12-én gyártották le. A hajtás 34 éven át volt elérhető, miután 1991-ben bemutatták a Genovai Autószalonon a harmadik generációs Golfban. Azóta 1,87 millió darabot gyártottak belőle és az olyan modellekbe pakolták bele, mint a Passat, a Jetta/Bora/Vento, a Touareg, a Phaeton, a Transporter, a Sharan, a Corrado, az Eos, a CC, de még a Beetle-be is jutott belőle.

A VW-matricás modellek mellett más Volkswagen Csoport-beli járművek is kaptak a VR-6-osból: a Porsche Cayenne, az Audi Q7 és TT, a SEAT Leon és Alhambra, valamint a Škoda Superb is. Sőt, a VW Sharan, SEAT Alhambra és Ford Galaxy átmatricázós projekt miatt az amerikai gyártó modellje is kapható volt a motorral, valamint a Mercedes Vito és a Winnebago különböző lakókocsijai is. Ezen felül a Volkswagen motorja szolgált a W-12-es alapjaként is, ami szintén idén ment nyugdíjba, miután a Bentley kivezette a gyártásból.

De nem felejthetjük el a W-8-as motort sem, ami bár rövid életű volt, mégis igen érdekes koncepció. Természetesen ennek is a VR-6 volt az alapja és a Passatban kísérleteztek vele a VW mérnökei a 2000-es évek elején. És ha már itt vagyunk, megemlítem a W-16-ot is, ami a Bugatti Veyron és Chiron modellekben kapott helyet, mondani sem kell, a VR-6-osból fejlesztették ki. Amit kevesebben tudnak, az az, hogy a motornak volt egy kistestvére is, a VR-5. A '90-es és 2000-es évek fordulóján a Golf, a Bora, a Passat, a Beetle és a SEAT Toledo is kapott belőle. A fent említett modelleken kívül a Volkswagen titokban egy hatos generációs Golfot is fejlesztett 2009-ben, ami egy turbós, 3,2 literes, VR-6-ost rejtett, 463 lóerővel.

Az utolsó kérdés még az, hogy mégis hogyan tudott három évtizeden át létezni egy motor? Manapság a gyártók 5 év után kukázzák a hajtást, de egyre jobban csökken ez az életidő. A válasz az, hogy a VR-6 egy kicsi, de strapabíró motor volt, amit bármibe bele lehetett passzírozni, ami csak elsőkerekes-hajtást kívánt. Végül a turbóhajtásos, soros négyhengeres és kisebb nyomatékú, jobb fogyasztású motorok betettek a VR-6-osnak. Ezek hasonlóan működtek, mivel ezeket is bele lehetett rakni bármilyen modellbe.

Képek forrása: Volkswagen

Forrás: 
motor1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....
2025.01.25
Szombathely és Körmend, valamint Szombathely és Kőszeg között vagy autópálya, vagy négysávos autóút....
2025.01.25
A felújítás első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy....
2025.01.25
A Toyota francia ásza a csütörtök esti harmadik helyről pénteken az első helyre ugrott az....