Volkswagen Caddy

Teszthét tankolás nélkül – Volkswagen Caddy Life TDI teszt

2021.09.05.

Miközben nagy erőkkel temetjük a dízeleket, épp az ötödik generációs Caddy tesztje világított rá újra, hogy miért szerettük meg ezt a technológiát annak idején.

Életem először fordult elő velem, hogy egy tesztautót egyszer sem kellett megtankolnom a tesztidőszak közben. Sőt, mielőtt visszatankoltam volna a leadás előtt, még negyedtanknyi üzemanyag maradt, pedig összesen 750 kilométert tettünk meg közösen. Nos, ezt a gondtalanságot tudja nyújtani egy 2,0 literes, 122 lovas TDI-vel szerelt új Volkswagen Caddy, aminek most a friss, ötödik generációját teszteltük, meglehetősen feltűnő színben, de nem túl barátságos árcédulával.

Rendkívül jól esett arra beülni, hogy 870 kilométeres hatótáv fogad a fedélzeti komputeren. Idejét sem tudom már, hogy mikor teszteltem utoljára dízelt, ráadásul kéziváltósat, de ettől mindenképp elszoktam már. Ami nem csoda, hiszen az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályozások miatt a legtöbb gyártó rövid úton készül megszabadulni a gázolajas erőforrásaitól – vagy már meg is tette a teljes leépítést. Ugyanakkor a Caddy szegmensében még nagyon is van helye egy nyomatékos dízelnek.

Körülbelül 2000-es fordulatnál érkező 320 Nm nyomaték gondoskodik róla, hogy akár 7 fővel, vagy telepakolt raktérrel is bitang módon meginduljon a kocka bódé. Ami felismerhetően Caddy, mégis rendkívül sokat változott az elődjéhez képest, leginkább a platformváltásnak köszönhetően. Ez az első generáció, amelyik már ugyanarra az MQB padlólemezre épül, amire például a 8-as Golf is. Ettől még személyautósabb lett a vezethetősége, amihez könnyű akár már pár kereszteződés után is hozzászokni.

Olyan tipikus volkswagenes, kényelmes kormányzással, tűpontos, könnyű váltóval és halk futóművel, ami a 16-colos felnikkel párosítva nagyon jól érezte magát még Budapest kátyútengerében is. Magától értetődően könnyed, mintha rád szabták volna. Ezt nagyon tudják a németek. Aminek mostantól nem csak a Volkswagen, de a Ford is örülhet, hiszen a következő Connect már a Caddy alapjaira épül. Friss együttműködésük értelmében a két gyártó megosztja és felosztja a haszonjármű kínálatukat egymás között.

Eleve sokkal divatosabb lett a külső, amit látszólag igyekeztek az új ID szériához igazítani, miközben a légellenállása is javult. Odabent már az új infotainment rendszer dolgozik, aminek a kezelhetősége meglehetősen hasonlít egy okostelefonéhoz, bár közepesen hosszútávon már kissé zavaró, hogy még a klímát is menüből lehet állítani. Van ugyanakkor mostantól egy rakás új vezetéstámogató rendszer, például az összehangolt rendszereket egyesítő opciós Travel Assist formájában, és számtalan egyedi kivitel is érkezik a Caddyből, szinte minden élethelyzethez (pl.: crossover, lakóautó).

Bár ezek sem elhanyagolható tényezők, mégsem ezek miatt fogják venni a Caddyt, hanem a klasszikus értékei miatt, amikre csak egy egyterű képes, és amiket fokozatosan szorítanak ki az SUV-k. Pedig ilyen tágas, és ilyen praktikus utastérrel egyik sem fog tudni szolgálni, ahogy ennyire jó vezethetőséggel sem, hiszen a crossoverek egyre inkább a divatos vonalak felé mozdulnak, a hagyományos autók alá tervezett, majd utólag megemelt és megerősített futóművek pedig a nagykönyv szerint sem jelentenek semmi előnyöset.

A Caddy még az az autó, ami szó nélkül elnyel egy 2 méteres IKEA bútort is – igen, próbáltam –, és értelmezhető helyet kínál a harmadik üléssorban is, miközben 5,8 literes fogyasztást produkál hosszútávon mérve. Aztán ott van a két hátsó tolóajtó, ami különösen gyerkőcökkel lehet végtelenül hasznos például egy zsúfolt plázaparkolóban. Ha pedig extra raktérre van szükségünk, előre dönthetőek, vagy akár néhány könnyed mozdulattal el is távolíthatóak a hátsó ülések. Mindezt úgy, hogy rendkívül fordulékony, ezért szűk helyeken is könnyű vele a manőverezés.

Azonban a tudásnak ára van, és még a tesztautónkhoz hasonló kevésbé jól felszerelt, de legalább menő hirtelenkék fényezésű Caddy Life is 11,7 millió forint a konfigurátor szerint. Alatta már csak a fényezetlen lökhárítójú változatok vannak, a legolcsóbb ötös Caddy 8,8 millióról indul. Hogy továbbra is a családok és a protokoll események kedvenc társa lesz-e a Caddy, azt majd az idő eldönti, mindenesetre annak is örülnünk kell, hogy még egyáltalán létezik ez a pótolhatatlan szegmens.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....