Volkswagen Caddy

Teszthét tankolás nélkül – Volkswagen Caddy Life TDI teszt

2021.09.05.

Miközben nagy erőkkel temetjük a dízeleket, épp az ötödik generációs Caddy tesztje világított rá újra, hogy miért szerettük meg ezt a technológiát annak idején.

Életem először fordult elő velem, hogy egy tesztautót egyszer sem kellett megtankolnom a tesztidőszak közben. Sőt, mielőtt visszatankoltam volna a leadás előtt, még negyedtanknyi üzemanyag maradt, pedig összesen 750 kilométert tettünk meg közösen. Nos, ezt a gondtalanságot tudja nyújtani egy 2,0 literes, 122 lovas TDI-vel szerelt új Volkswagen Caddy, aminek most a friss, ötödik generációját teszteltük, meglehetősen feltűnő színben, de nem túl barátságos árcédulával.

Rendkívül jól esett arra beülni, hogy 870 kilométeres hatótáv fogad a fedélzeti komputeren. Idejét sem tudom már, hogy mikor teszteltem utoljára dízelt, ráadásul kéziváltósat, de ettől mindenképp elszoktam már. Ami nem csoda, hiszen az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályozások miatt a legtöbb gyártó rövid úton készül megszabadulni a gázolajas erőforrásaitól – vagy már meg is tette a teljes leépítést. Ugyanakkor a Caddy szegmensében még nagyon is van helye egy nyomatékos dízelnek.

Körülbelül 2000-es fordulatnál érkező 320 Nm nyomaték gondoskodik róla, hogy akár 7 fővel, vagy telepakolt raktérrel is bitang módon meginduljon a kocka bódé. Ami felismerhetően Caddy, mégis rendkívül sokat változott az elődjéhez képest, leginkább a platformváltásnak köszönhetően. Ez az első generáció, amelyik már ugyanarra az MQB padlólemezre épül, amire például a 8-as Golf is. Ettől még személyautósabb lett a vezethetősége, amihez könnyű akár már pár kereszteződés után is hozzászokni.

Olyan tipikus volkswagenes, kényelmes kormányzással, tűpontos, könnyű váltóval és halk futóművel, ami a 16-colos felnikkel párosítva nagyon jól érezte magát még Budapest kátyútengerében is. Magától értetődően könnyed, mintha rád szabták volna. Ezt nagyon tudják a németek. Aminek mostantól nem csak a Volkswagen, de a Ford is örülhet, hiszen a következő Connect már a Caddy alapjaira épül. Friss együttműködésük értelmében a két gyártó megosztja és felosztja a haszonjármű kínálatukat egymás között.

Eleve sokkal divatosabb lett a külső, amit látszólag igyekeztek az új ID szériához igazítani, miközben a légellenállása is javult. Odabent már az új infotainment rendszer dolgozik, aminek a kezelhetősége meglehetősen hasonlít egy okostelefonéhoz, bár közepesen hosszútávon már kissé zavaró, hogy még a klímát is menüből lehet állítani. Van ugyanakkor mostantól egy rakás új vezetéstámogató rendszer, például az összehangolt rendszereket egyesítő opciós Travel Assist formájában, és számtalan egyedi kivitel is érkezik a Caddyből, szinte minden élethelyzethez (pl.: crossover, lakóautó).

Bár ezek sem elhanyagolható tényezők, mégsem ezek miatt fogják venni a Caddyt, hanem a klasszikus értékei miatt, amikre csak egy egyterű képes, és amiket fokozatosan szorítanak ki az SUV-k. Pedig ilyen tágas, és ilyen praktikus utastérrel egyik sem fog tudni szolgálni, ahogy ennyire jó vezethetőséggel sem, hiszen a crossoverek egyre inkább a divatos vonalak felé mozdulnak, a hagyományos autók alá tervezett, majd utólag megemelt és megerősített futóművek pedig a nagykönyv szerint sem jelentenek semmi előnyöset.

A Caddy még az az autó, ami szó nélkül elnyel egy 2 méteres IKEA bútort is – igen, próbáltam –, és értelmezhető helyet kínál a harmadik üléssorban is, miközben 5,8 literes fogyasztást produkál hosszútávon mérve. Aztán ott van a két hátsó tolóajtó, ami különösen gyerkőcökkel lehet végtelenül hasznos például egy zsúfolt plázaparkolóban. Ha pedig extra raktérre van szükségünk, előre dönthetőek, vagy akár néhány könnyed mozdulattal el is távolíthatóak a hátsó ülések. Mindezt úgy, hogy rendkívül fordulékony, ezért szűk helyeken is könnyű vele a manőverezés.

Azonban a tudásnak ára van, és még a tesztautónkhoz hasonló kevésbé jól felszerelt, de legalább menő hirtelenkék fényezésű Caddy Life is 11,7 millió forint a konfigurátor szerint. Alatta már csak a fényezetlen lökhárítójú változatok vannak, a legolcsóbb ötös Caddy 8,8 millióról indul. Hogy továbbra is a családok és a protokoll események kedvenc társa lesz-e a Caddy, azt majd az idő eldönti, mindenesetre annak is örülnünk kell, hogy még egyáltalán létezik ez a pótolhatatlan szegmens.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.15
Büntetőeljárás indult a rendőrségen egy 53 éves révfülöpi lakos ellen, aki 2022. január 10-én....
2022.08.15
A Magyar Posta Zrt. flottaszolgáltatás keretén belül 771 elektromos meghajtású segédmotoros járműre....
2022.08.15
Augusztus 7-én kora délután Simontornyán készült arról felvétel, hogy egy vasúti átjárónál megáll a....
2022.08.15
A jövőbeli mobilitás érdekében az IonQ..
2022.08.15
Egy F1-es Ferrarira hasonlító autóval száguldozott valaki Csehországban az autópályán, amiről....
2022.08.15
Horvátországban januártól július végéig 28 925 új személygépkocsit adtak el, 9,0 százalékkal....
2022.08.15
Az M0-s autóút déli szektorán az M1-es autópálya felé vezető oldalán a 7-es kilométernél, Diósd....
2022.08.15
A németek 80 százaléka támogatja, hogy járművezetés előtt egyáltalán ne lehessen alkoholt....
2022.08.15
Az M0-s autóút déli szektorában több jármű ütközött, az M5-ös autópálya egy gépkocsi a....
2022.08.14
Mostanság nem éppen az extravagancia, hanem inkább a puritánság jellemzi a Lada modelleket, de nem....