Peugeot

Peugeot: elektromos családi autó 700 kilométeres hatótávval

2025.01.22.

A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan felkapták a fejüket. Teljesen elektromos családi autó 700 km-es hatótávval? Igen, létezik és valóban alkalmas hosszú utakra.

A közelmúltban a Peugeot olyan tesztet hajtott végre, amely nem steril, laboratóriumi körülmények között mérte egy elektromos autó áramfogyasztását és hatótávját. Ehelyett úgy tesztelték az új, többszörösen díjnyertes és látványos, egyedi dizájnú E-3008-at, ahogyan a vásárlók is használják. Feltöltötték az akkucsomagot, majd hosszú útra indultak vele. A próbaút Párizs és Nizza között zajlott, azaz Franciaország északi régiójából egészen a Riviéráig tartott, a távolság mintegy 1.000 km volt.

A mai technológiai fejlettség és akkumulátortechnológia mellett ezer kilométer hosszú táv egy villanyautónak, az elérhető modellek zöme ilyen távolság és autópálya-sebesség mellett akár négyszeri töltést is igényel. A Peugeot STLA Medium platformja – ez adja az E-3008 és E-5008 műszaki alapját – azonban bizonyította alkalmasságát és fejlettségét, hiszen az 1.000 km-es túra során mindössze kétszer kellett megállni elektromos töltőnél.

A komoly siker ugyanakkor nem meglepő, hiszen a nagyobb, Franciaországban készülő, 98 kWh használható kapacitású akkumulátorral szerelve az E-3008 hivatalos (WLTP) hatótávja 701 km, a nehezebb, hétüléses E-5008-é pedig 668 km. Ilyen nagy hatótáv csak ideális körülmények között, például városban érhető el, ahol a sok fékezés során a Peugeot fejlett energiamenedzsmentje a leghatékonyabb és sok, egyébként veszendőbe menő energiát elektromos árammá átalakítva visszatölt az akkupakkba.

A hosszú autópályás teszt viszont 130 km/órára állított tempomattal zajlott, így a visszatöltés ritkán valósulhatott meg, de az ilyen körülmények között elérhető 350-400 km-es hatótáv is nagyjából másfélszerese annak, amit egy mai átlagos villanyautó tud. A felhasználóktól, vásárlóktól kapott visszajelzések is igazolják a Peugeot technológiájának piacvezető szerepét: a Torino és Nápoly között (890 km), illetve a Prága és Brüsszel között (920 km) autózók is kétszer állnak meg tölteni.

A remek eredmény alapja a Stellantis STLA Medium villanyautós platformja, amelyet a cégóriás 30 milliárd eurós befektetéssel fejlesztett ki. A globális autópiac két legfontosabb szegmensére (a kompakt és családi autókra) célzó műszaki megoldást 2021-ben kezdték fejleszteni és a legfontosabb célok egybeestek a vásárlók elvárásaival: nagy hatótáv, gyors töltési idő, hatékony energiafelhasználás és jó teljesítmény. Az STLA Medium platform nemcsak technológiáját, hanem rugalmasságát tekintve is élen jár. A C és D szegmensbe érkező új modellek alapjául szolgáló egységre évente kétmillió autót lehet gyártani, és lefedhető velük a piac mintegy 45%-a (2022-ben a világon eladott 78,5 millió autóból 35 millió tartozott ebbe a két kategóriába).

A moduláris padlólemezre épülő termékek tengelytávja 2,7 és 2,9 méter között változhat, a modellek teljes hossza 4,3 és 4,9 méter közé esik. Mi több, az STLA Medium nemcsak tisztán elektromos, hanem hibrid hajtásláncok fogadására is alkalmas, sőt az elsőkerékhajtás mellett a 4x4-es hajtás is lehetséges (ha a hátsó tengelyre is kerül egy villanymotor). Az erre a padlólemezre épített személyautók, crossoverek és SUV-ok teljesítményskálája 218-tól 388 lóerőig terjed.

A francia autópályán, valós élethelyzetben tesztelt E-3008 elektromos rendszere 400 voltos feszültséggel dolgozik, mindemellett az átlagosnál gyorsabb töltési időt tesz lehetővé. A villanymotorok és az akkupakk vezérlése annyira fejlett az E-3008-ban, hogy az áramfogyasztás akár 14 kWh/100 km is lehet (így adódik a 700 km körüli hatótáv), míg a töltés 20%-ról 80%-ra csupán 27 percet vesz igénybe.

Az 1.000 km-es maraton során tehát két, egyenként félórás megálló nem jelentett nagy kényelmetlenséget, főleg ha arra gondolunk, hogy az utazás során nulla volt az E-3008 emissziója. Ráadásul a Peugeot ferdehátú kompakt SUV-ja sokkal csöndesebben és vibrációktól mentesebben suhan, mint belső égésű motoros társai, illetve karbantartása is olcsóbb azokénál. Nem kevésbé fontos érv a Peugeot elektromos modelljei mellett a gyár által adott garancia, amely nyolc évre vagy 160 ezer km-re garantálja az akkupakk kapacitását.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.22
Ha páncélos személyautót említünk, a szovjet ZIS 115 típus juthat eszünkbe. Kevésbé köztudott, hogy....
2025.01.22
Hetven páros nevezett a Monte-Carlo-ralira, amely csütörtökön rajtol el a monacói hercegségben és....
2025.01.22
A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan....
2025.01.22
Donald Trump amerikai elnök hivatalba lépése után a cseh vállalatok mérlegelhetik a gyártás....
2025.01.22
Négy ajtós változattal érkezik a MiniEv, hogy a Hong Guang visszatérjen a csúcsra a szegmensében. A....
2025.01.22
A globális felmelegedés miatt hevesebbek a viharok, villámárvizeket okoznak a zivatarok, és egyes....
2025.01.22
A Volkswagen Polo kategóriájának egyik legsikeresebb modelljévé vált, miután 1975 óta több mint 20....
2025.01.22
A Ford Motor Company importőri megállapodást kötött a Nic. Christiansen Group és a Hedin Group AB....
2025.01.22
Teljes homály övezi a legpatinásabb és a legfiatalabb orosz autómárka kapcsolatát, és a minapi....
2025.01.22
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 01. 22.....