Csehország
Az elektromos autók gyártása ugyanakkor éves összehasonlításban 16 százalékkal 151 162 darabra csökkent. A termelés több mint 93 százalékát külföldön értékesítették, éves szinten az autóexport 4,5 százalékkal növekedett.
"A számok világosan jelzik, hogy a cseh autóipar a hazai és az európai gazdaság egyik kulcsfontosságú pillére" - szögezték le a cseh autógyárak. Rámutattak: az elektromos autók gyártására átállás növekvő támogatása Európában akkor történik, amikor ezen kocsik eladása csökkenő tendenciát jelez. Ez 2025-ben is negatív hatással lehet az európai autópiacra, és csökkenti az autógyárak versenyképességét a világban.
A legnagyobb cseh autógyár továbbra is a német Volkswagen konszernhez tartozó Skoda Auto, amely 2024-ben 896 933 kocsit gyártott, 3,7 százalékkal többet, mint 2023-ban. Az elektromos kocsik aránya 10,8 százalékot tett ki.
A dél-korea Hyundai Motor 2,8 százalékkal 330 890-re csökkentette termelését. A tisztán elektromos kocsik száma 33 300 darab, a vegyes meghajtásúaké pedig 21 328 darab volt, együttesen a termelés 16,5 százalékát teszik ki.
A japán Toyota Motor 225 058 kocsit gyártott, 17 százalékkal többet, mint 2023-ban. A gyártás mintegy felét a vegyes meghajtású Yaris HEV modell tette ki.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!