biztosítás
Nehéz napokon van túl az ország, rengeteg kár keletkezett a hétvégi viharoknak köszönhetően, és az előrejelzések szerint az elkövekezendő napokban is számíthatunk záporokra, zivatarokra. Sok esetben azonban elkerülhető lenne a baj, ha nagyobb figyelmet fordítanánk a kármegelőzésre, amelynek elmulasztása esetén ráadásul előfordulhat, hogy a biztosító nem fizet. A Generali összegyűjtötte, hogyan készülhetünk fel.
Hogyan előzhetjük meg a károkat?
A legfontosabb, hogy rendszeresen tájékozódjunk az aktuális időjárásról: a hagyományos időjárás-előrejelzés mellett ma már személyre szabott eszközöket, applikációkat is segítségül hívhatunk. (Ilyen például a Generali kifejezetten erre a célra kifejlesztett alkalmazása, amely körülbelül fél órával a lakást esetlegesen érintő vihar előtt értesíti a felhasználót.)
Ha nagy mennyiségű csapadék várható erős széllel, az első dolgunk az legyen, hogy bezárjuk az ablakokat, és védett helyre visszük a szabadban lévő vagyontárgyainkat, autóval pedig, ha lehet, ne parkoljunk fa alá. Emellett érdemes áramtalanítanunk elektromos eszözeinket: a villámvédelemmel ellátott elosztók is megoldást jelenthetnek, de tartsuk szem előtt, hogy egy közeli villámlás még így is kárt tehet az eszközeinkben a telefon-, internet- vagy tévékábel-csatlakozáson keresztül. A közvetlenül a házba csapó villám ellen csak a villámhárító nyújthat védelmet. Az utóbbi állapotának ellenőrzése is fontos, hiszen ha nincs megfelelően földelve, már nem nyújt kielégítő védelmet. Ha mégis becsapna a villám, a ház teljes elektromos hálózatát érdemes átnézetni.
Ha kertes házban lakunk, mindig tartsuk tisztán az épület ereszeit és csatornáit, hogy a lezúduló csapadékot megfelelően el tudják vezetni. Nem árt a tető folyamatos karbantartása sem, mivel a beázás is ott van a leggyakoribb káresetek között. A kertben lévő fákat is rendszeresen ellenőrizzük, és vágjuk le az elhalt ágakat, amelyek vihar esetén akár kárt is tehetnek az épületben, illetve az ott parkoló autókban.
Akár már a kárfelmérés napján a pénzünkhöz juthatunk
Gyakran előfordul, hogy a elővigyázatosság ellenére is bekövetkezik, amitől tartottunk: ebben az esetben az észlelést követő 2 napon belül jelentsük be a biztosítónál a károkat. A Generali kárszakértői például már 24 órán belül felveszik a kapcsolatot a károsulttal, majd a kárszakértő legkésőbb 5 munkanapon belül a helyszínre érkezik. A reális kárfelmérés érdekében ne kezdjük el az élet- és vagyonbiztonságot nem veszélyeztető további károk helyreállítását, és a sérült vagyontárgyakat is őrizzük meg, amíg megérkezik!
Egyszerűbb esetekben a vagyonkárok nagy részét átlagosan 2 napon belül rendezi a társaság. Emellett arra is lehetőség van, hogy „real time kárrendezés” keretében akár rögtön, a helyszínről elindítsák a kárkifizetést, ebben az esetben a károsult még a kárfelmérés napján a pénzéhez juthat. De összetettebb esetekben is 2 héten belül utalhatják a kártérítési összeget.