WEC
Genesis X Gran Racer Vision Gran Turismo Concept: a valós versenyautó vélhetően nem így fog kinézni, mint ez a virtuális
A belépést egy, a közösségi médiában közzétett szűkszavú nyilatkozatban erősítették meg, és nem ismertettek további részleteket, még a belépés évét sem. Azt sem árulták el, hogy a Hyundai Motorsport németországi létesítményéből irányítják-e majd a sportkocsi-programot. Ez a fejlesztőközpont 2012 óta a dél-koreai gyártó rali-világbajnoki programjáért felel. És még az sem világos, hogy a Genesis szerepvállalása magában foglalja-e majd a World Endurance Championshipet (WEC) mellett az azonos szabályokat alkalmazó amerikai IMSA SportsCar Championshipet is.
A Hyundai a rali-világbajnokságon egyelőre csak a 2025-ös szezont igazolta vissza, és még nem világos, hogy a 2026-os szabályváltozások után is maradnak-e. Mindez arra utal, hogy a koreaiak 2026-ra tervezik a belépést a WEC-be.
„A Genesis beszáll az endurance versenyzésbe” címmel megjelent közleményben ez állt: „az LMDh program egy új pillérrel bővíti a Hyundai Motorsport portfólióját. A Hyundai Motorsport 2012-es megalapítása óta a Hyundai WRC és TCR versenyeken indul. A Genesis, a Hyundai Motor Group prémiummárkája a motorsport-tevékenységei közé felveszi a hosszútávú versenyzést is.”
Állítólag a Hyundai az LMDh hibrid autó tervezésére és építésére a francia Oreca konstruktőrrel állapodott meg. Az Oreca egyike annak a négy szervezetnek, amelyeknek engedélye van arra, hogy egy gyártóval közösen fejlesszenek LMDh autót, és az Acura ARX-06 és az Alpine A424 esetében alkalmazott módszerhez hasonlóan a Hyundai számára is ők fogják szállítani a váz gerincét. Viszont a hibrid hajtáslánc belsőégésű motorját a Hyundai Motorsport fejleszti házon belül, korábban a WRC és TCR versenyautók motorjaiért is a gyári sportrészleg volt a felelős. Várhatóan a Hyundai egy vagy több meglévő LMP2-es versenycsapattal fog partnerségre lépni, és úgy tudni, hogy már több jelölttel is tárgyaltak. Ezek közé tartozik a Cool Racing, az IDEC Sport és a TDS Racing. Egy másik esélyes az együléses sorozatokban járatos DAMS, amely az 1990-es évek végén és a 2000-es évek elején a Panoz és a Cadillac számára futtatott már gyárilag támogatott sportautó programokat. A Chip Ganassi Racing, amely az idei WEC és IMSA kampányok befejeztével befejezi a Cadillac-kel való együttműködését, állítólag szintén kapcsolatban áll a Hyundai-jal, és nekik van a legnagyobb esélyük a megbízás elnyerésére.
A túraautó-legenda és ex-Formula-1-es pilóta Gabriele Tarquini vezetői szerepet kap az LMDh-programban a Hyundai-nál. 2018-ban az olasz versenyző WTCR-címet nyert az olasz BRC-csapat színeiben egy i30 TCR-rel, Michelisz Norbert csapattársaként. Még az is előfordulhat, hogy a harmadik TCR World Tour bajnoki címére hajtó magyar versenyzőnek is szerepet szánnak majd a programban.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!