alfa romeo
Szerdán este a Milánóhoz közeli Arese városában, az új Alfa Romeo múzeumban bemutatkozott a pont 105 éves márka új csúcsmodellje, a Giulia, amely a 75-ös óta az első Alfra szedán, ami hátsókerék-meghajtású. A kiegyensúlyozott tömegelosztás érdekében a két tengely között kapott helyet a motor és minden mechanikus fődarab. Ezért is olyan rövidek a Giulia túlnyúlásai, és ezért olyan hosszú a motorház és az első kerékdobok, míg az utastér hátra húzva helyezkedik el, azokra a hajtott kerekekre nehezedve. Mindez a kategóriában rekordnak számító tengelytávot eredményez, miközben a karosszéria a méretosztály legkisebbjei közé tartozik.
A háromliteres, hathengeres, benzines turbómotort a Ferrari mérnökei hangolták tökélyre; legnagyobb teljesítménye 510 lóerő, vele az autó menetteljesítményei pedig túlzás nélkül lélegzetelállítóak: álló helyzetből mindössze 3,9 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet. A nagy teljesítmény és forgatónyomaték ellenére az új motor takarékos is tud lenni az elektronikusan vezérelt hengerlekapcsolási rendszernek köszönhetően. A hathengeres erőforrás teljes egészében alumíniumból készült, ami csökkenti az első tengelyre jutó terhelést.
A hátsó felfüggesztés a szokásos multilink, elöl viszont újonnan kifejlesztett, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaztak, amely optimálisan szűri ki az útegyenetlenségeket, és pontos kormányozhatóságot biztosít. így a szegmens legközvetlenebb kormányáttételével rendelkező Giulia sportosan vezethető. Ezt segíti elő az is, hogy a dupla kuplungot alkalmazó nyomatékvektor-szabályozó rendszer eltérő mértékű nyomatékot juttathat a két hátsó kerékre, az ívkülső kap többet. Az új modell aktív első légterelővel is rendelkezik, amely a leszorítóerőt aktívan szabályozva még nagy sebességnél is fokozott teljesítményt és jobb tapadást eredményez. A menetdinamikai jellemzőket a vezető igényei szerint módosító Alfa DNA rendszer is megújult: a lehetőség sorában megtalálható a dinamikus, a normál, a takarékos (az Alfa Romeo történetében először), valamint a verseny beállítás (a nagyteljesítményű változat esetében).
A kimagasló (3-nál alacsonyabb) tömeg/teljesítmény arány megvalósítása érdekében az Alfa Romeo Giulia építésénél könnyű anyagokat is használtak. Szénszálas kompozit anyagból készült például a kardántengely, a motorházfedél és a tetőlemez, míg a motor, a fékek, a felfüggesztés (beleértve az első rugótornyot és az első és hátsó segédkereteket), valamint számos karosszériaelem, például az ajtók vagy a kerékdobok gyártásához alumíniumot használtak fel. A hátsó kereszttartó alumínium kompozitból és műanyagból készült. Az össztömeg csökkentése érdekében a fékrendszerben alumínium komponenseket és karbon-kerámia féktárcsákat alkalmaztak, míg az ülések váza szintén szénszálas szerkezetű.