e-mobilitás
Mint mondta, a BMW minden típusa megkapható elektromos és a hagyományos belső égésű motorokkal szerelt hajtásláncokkal. Így például legyen szó az X1-ről, vagy az 5-ös sorozatról, ugyanazon a platformon van belőlük villanyos, plug in, benzines vagy dízel változat. Weber szerint az e fajta választási szabadságot az autósok igencsak díjazzák, vagyis emiatt szívesen átülnek a villanyosokba is. Nem kevésbé fontos – tette hozzá a szakember –, hogy tekintet nélkül a különféle járműarchitektúrákra mindegyikben számos, azonos, tipizált alkatrészeket használnak. Ezt illusztrálja, hogy a szűkebb vevőkört megcélzó, luxusos iX elektromos hajtásába ugyanazokat komponenseket építik be, mint a rugalmas architektúrájú alapokon készülő i4-esekbe. Ez a gyakorlat a méretgazdaság szempontjából is döntő fontosságú, mivel a BMW gyártósorozatai nem érik el a legtöbb, nagy szériában termelő autógyárakét.
Fotó: BMW
A BMW ez év ősszén megkezdi a kizárólag tisztán elektromos hajtású Neue Klasse architektúrájú négykerekűek gyártását, ami ellentmondani látszik az előbbi, az egy platformon mindenfajta hajtást hangoztató filozófiának. Weber azonban hangsúlyozta, hogy a jövőben egy sor, a bev-modellekhez kifejlesztett új alkatrészt a teljes BMW kínálatban alkalmaznak majd. Ilyen lesz a legutóbbi Las Vegas-i elektronikus kiállításon bemutatott új panoráma kijelző és a hozzávaló operációs rendszer, amelyek következő két évben megjelenő hat Neue Klasse modellen túl a BMW teljes portfoliójában megjelennek.