modellbővülés

Megérkezett Magyarországra az új BYD

2025.02.25.

A BYD kínálatának legelérhetőbb árú SUV modellje 12 390 000 forintos árcédulával kerül a márkakereskedésekbe.

A BYD, az új energiákkal hajtott járművek globális vezető gyártója bemutatja európai kínálatának új belépő SUV-ját. A kompakt és agilis ATTO 2 a BYD forradalmi szerkezetű Blade akkumulátorát használja, amelyet, celláit közvetlenül a karosszériához rögzítve (Cell-to-Body) építenek az ATTO 2 padlólemezébe. A gazdag felszereltségű újdonság tökéletes városi elektromos autó, prémium szintű kidolgozással, nagyautós szolgáltatásokkal és 12 390 000 forintos indulóárral.

Az ATTO 2 azoknak készül, akik az SUV-k emelt üléshelyzetére és praktikumára vágynak elérhető áron, összességében olyan csomagban, amely tökéletesen alkalmas a mindennapi városi közlekedésre. Az újdonság a nagyobb ATTO 3 kistestvéreként érkezik a BYD európai kínálatába. A modell Magyarországon egyelőre két kivitelben érhető el: a gazdagon felszerelt Active modell ára 12 390 000 forint, míg a még magasabb felszereltségű Boost kivitelért 13 220 000 forintot kell fizetni. Az autó a március végéig elérhető, cégek számára kiírt állami elektromosautó-vásárlási támogatási programban 3,6 millió forintos támogatásra jogosult.

A 4,310 mm hosszú, 1,830 mm széles és 1,675 mm magas ATTO 2 jellegzetes SUV formákkal és arányokkal érkezik, ugyanakkor 145 mm-rel rövidebb és 45-tel keskenyebb is nagyobb testvérénél, az ATTO 3-nál. Kiváló arányaiból adódóan tágasnak számít a kategóriájában. Tengelytávja, méreteihez viszonyítva hosszú, 2,620 mm-es, utastere tágas, túlnyúlásai rövidek (így terepszögei is nagyok), vonalai sportosak és szabadidő-autósak egyszerre.

Az ATTO 2 utastere látványos élekkel, okos részletekkel és prémium szintű anyagokkal formáz tágas belsőt. Az első rész a külső formáiból merít, a műszerfal vonalai egyszerűek és letisztultak. Az összes fontos belső felület prémiumérzetet sugárzó, finom tapintású, az ajtók fogantyúi süllyesztettek, a középkonzol alsó része pedig puha borítású; a formanyelv világos.

Az első ülések minden ATTO 2-ben alapáron elektromos állításúak, ez ebben a kategóriában szokatlan, a kétszintű felszereltségi kínálat magasabb fokozatához az első ülésfűtés és a kormányfűtés is alapáron jár.

A középkonzolban két pohártartót alakítottak ki, a középső kartámasz nyitható, benne tárolórekesszel. A menetválasztó kar csiszolt gyémántot mintáz, a körülötte lévő részen pedig valódi nyomógombokkal működtethetők a legfontosabb fedélzeti funkciók, köztük a szélvédő párátlanítása, a hangerő-szabályozás és a menetmód választó is. A vezető Eco, Normal, Sport és Snow üzemmód közül választhat, Eco-ban a takarékosságnak rendeli alá az autó funkcióit a rendszer, hogy a hatótávolság a lehető leghosszabb legyen, Snow-ban pedig a csúszós körülményekhez igazítja a villanymotor nyomatékleadását.

A belső térérzetét hatásosan fokozza az ATTO 2 valamennyi változatához alapáras felszerelésként kínált, állítható elektromos mozgatású árnyékolóval is felszerelt nagyméretű panoráma napfénytető, és az a tény is, hogy a BYD kifejezetten elektromos hajtásokhoz tervezett e-Platform 3.0 nevű padlólemezével az utastér padlója teljesen sík, így a fej- és a lábtér mindkét üléssorban bőséges.

Valamennyi ATTO 2 vezetői kijelzőjének képátlója 8,8 col, a középkonzoli érintőképernyő az Active szinten 10.1, a Boost változatokban pedig 12.8 colos. A kijelző méretétől függetlenül, a BYD OTA rendszerben frissíthető fedélzeti szoftvere a Spotify, a YouTube, a Zoom és az Amazon Music használatát is támogatja.

A vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay is a rendszer része, ugyanakkor töltési lehetőségek is bőségesen állnak rendelkezésre a fedélzeten. Elöl egy 60 W teljesítményre képes USB-C és egy 7.5 W-os USB-A csatlakozó mellett két további hátsó USB várja az utasok okoseszközeit. A Boost modellekben a középkonzol 15 W-os vezeték nélküli töltője is alapfelszerelés.

A BYD többi modelljéhez hasonlóan az ATTO 2-ben is kifinomult hangutasítási rendszer működik. A „Hi BYD” paranccsal aktiválható szolgáltatás több fontos funkciót is képes működtetni. Ilyen a fűtés-szellőzés, vagy akár az ablakok nyitása-zárása. Három ujj felfelé, vagy lefelé csúsztatásával még az Android Auto és az Apple CarPlay használata közben is módosítható az utastéri hőmérséklet beállítása, az oldalirányú mozdulatok pedig a szellőzőventilátor fordulatszámát szabályozzák.

Az ATTO 2 csomagtartójának alapmérete 400 liter, ez több a legtöbb hagyományos hajtású kompaktautó értékénél. A hátsó üléstámlák ledöntésével a síkpadlós tér teljes térfogata eléri az 1,340 litert.

Az ATTO 2 a BYD tisztán elektromos modelljeit hordozó e-Platform 3.0 jelű padlólemezen gurul a lehető legjobban kihasználva annak képességeit. A 45.1 kWh kapacitású Blade akkumulátort – a BYD kompaktjai közül itt először – közvetlenül annak celláit a padlólemezhez csavarozva szerelik be. Ez az úgynevezett Cell-to-Body (CTB) beépítési mód teljesen integrálja az akkut az autó szerkezetébe, az akkucsomag fedőlemeze az utastér padlója is egyben. E megoldással nem csak az akku foglal kevesebb helyet, de a karosszéria torziós merevsége is jelentősen megnő.

A Blade akkumulátorok katódjának anyaga lítium-vasfoszfát (LFP), ezzel a BYD akkumulátorai a hagyományos lítiumionos szerkezeteknél tartósabbak, ugyanakkor teljesen kobaltmentesek is.

A LFP akkuk hőtűrése magasabb a többi modellénél, és a hőingadozást is jobban viselik, miközben több töltési-kisütési ciklust bírnak jelentős kapacitáscsökkenés nélkül.

A Blade akkumulátorok a legszigorúbb, súlyos balesetek következményeit szimuláló rövidzárlati teszteken is kiválóan teljesítenek.

Az ATTO 2 130 kW teljesítményű villanymotorja az első kerekeket hajtja, a forgatónyomatéki csúcs 290 Nm, ezzel a kompakt SUV mindössze 7.9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 160 km/h-t. A 45.1 kWh kapacitású akkuval a WLTP ciklus szerinti vegyesüzemi hatótávolság 312 km, ugyanakkor városi forgalomban akár 463 km is megtehető egyetlen feltöltéssel.

Az ATTO 2 65 kW teljesítményű egyenáramú töltés vételére is képes, így az akkumulátor 10%-ról mindössze 37 perc alatt 80%-ra tölthető. 30-tól 80%-ig azonban akár 28 perc is elegendő lehet. A 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltő alapfelszerelés, ezzel a teljesen üres akkut 5 és fél óra alatt lehet 100%-ra tölteni.

Az ATTO 2 fontos és kategóriájában kiemelkedő jelerősségű alapfelszerelése a hőszivattyú. Hőszivattyús hűtő-fűtő rendszer sok esetben felárért sem kapható a versenytársakhoz. A hőszivattyú használatával szélsőségesen hideg körülmények közepette jelentősen megnövelhető a hatótávolság.

A kompakt ATTO 2 számos olyan felszerelést és szolgáltatást kínál alapáron, amelyek a konkurenseknél csak nagyobb, vagy drágább modellekhez elérhetők. A felszereltségek felépítése egyszerű: kétféle kivitel készül, ezek akkumulátora és villanymotorja is egyforma. Már az alapváltozat is annyira gazdagon felszerelt, hogy a legtöbb vásárló vélhetően csak autója színét választja majd ki az extralistából a megrendeléskor.

Már a belépő szintű ATTO 2 Active listája is túlmutat sok konkurensén: 17 colos alufelnik, LED-es fényszórók, LED-es hátsó lámpák és nappali menetfények, panoráma napfénytető elektromosan állítható árnyékolóval, intelligens távfénykapcsolás, NFC-s nyitás (kulccsal, kártyával, okostelefonnal vagy okosórával is), tolatóradar, tolatókamera 10.1 colos elforgatható középkonzoli érintőképernyővel felszerelt infotainment rendszer, vegán bőrkárpitozás, és V2L funkció.

A Boost kivitel többlete az első ülésfűtés, a kormányfűtés, a hangulatvilágítás, az elektromosan behajtható külső tükrök, az első parkolóradar és a 360 fokos panorámakamera. Az ATTO 2 Boost középkonzoli képernyőjének átlója 12.8 col, és 15 W teljesítményű vezeték nélküli telefontöltő, valamint növelt teljesítményű nyolchangszórós hangrendszer is jár hozzá.

A vezetői asszisztensrendszerek listája szintén átfogó: vezetői éberségfigyelő (DMS), intelligens működésű adaptív tempomat (ACC/ICC), intelligens táblafelismerő és sebességszabályozó, sávtartó (LCA), holttérfigyelő (BSD), ajtónyitásra figyelmeztető elektronika (DOW), automata vészfék (AEB), kipörgésgátló, lejtmenetvezérlő, első- és hátsó ütközésre figyelmeztető rendszer (FCW, RCW), és automata fékezésre is képes hátsó keresztirányú forgalomfigyelő (RCTA, RTCB).

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.25
A Budapest felé vezető oldalon ütközött egy kamion és egy autó – jelentette az Országos....
2025.02.25
Mostanában minden az elektrifikációról és az elektromos autókról szól. Ám az elektromos átállás....
2025.02.25
Az Egyesült Királyság 2024-ben megelőzte Németországot, és Európa legnagyobb elektromosautó-piacává....
2025.02.25
A BYD kínálatának legelérhetőbb árú SUV modellje 12 390 000 forintos árcédulával kerül a....
2025.02.25
Automatizált, robotizált és távirányítható, e-autók csoportos töltésére is alkalmas rendszert....
2025.02.25
Hamarosan megkezdődhet az új Mercedes-Benz Citaro K autóbuszok gyártása - közölte a BKV Zrt. az MTI....
2025.02.25
Tavaly a BMW világszerte több elektromos (bev) autót adott el, mint a Mercedes és az Audi....
2025.02.24
Akik gyakran közlekednek ismeretlen utakon már jól megtanulták, hogy elsőbbségük csak akkor van, ha....
2025.02.24
Szinte minden magyar horkol, és kétharmaduknál ez meg is nehezíti a család éjszakai pihenését –....
2025.02.24
Az elektromos autók továbbra is népszerűtlenek Ausztriában, jelenleg csak kevesen tudják elképzelni....