modellbővülés

Megérkezett Magyarországra az új BYD

2025.02.25.

A BYD kínálatának legelérhetőbb árú SUV modellje 12 390 000 forintos árcédulával kerül a márkakereskedésekbe.

A BYD, az új energiákkal hajtott járművek globális vezető gyártója bemutatja európai kínálatának új belépő SUV-ját. A kompakt és agilis ATTO 2 a BYD forradalmi szerkezetű Blade akkumulátorát használja, amelyet, celláit közvetlenül a karosszériához rögzítve (Cell-to-Body) építenek az ATTO 2 padlólemezébe. A gazdag felszereltségű újdonság tökéletes városi elektromos autó, prémium szintű kidolgozással, nagyautós szolgáltatásokkal és 12 390 000 forintos indulóárral.

Az ATTO 2 azoknak készül, akik az SUV-k emelt üléshelyzetére és praktikumára vágynak elérhető áron, összességében olyan csomagban, amely tökéletesen alkalmas a mindennapi városi közlekedésre. Az újdonság a nagyobb ATTO 3 kistestvéreként érkezik a BYD európai kínálatába. A modell Magyarországon egyelőre két kivitelben érhető el: a gazdagon felszerelt Active modell ára 12 390 000 forint, míg a még magasabb felszereltségű Boost kivitelért 13 220 000 forintot kell fizetni. Az autó a március végéig elérhető, cégek számára kiírt állami elektromosautó-vásárlási támogatási programban 3,6 millió forintos támogatásra jogosult.

A 4,310 mm hosszú, 1,830 mm széles és 1,675 mm magas ATTO 2 jellegzetes SUV formákkal és arányokkal érkezik, ugyanakkor 145 mm-rel rövidebb és 45-tel keskenyebb is nagyobb testvérénél, az ATTO 3-nál. Kiváló arányaiból adódóan tágasnak számít a kategóriájában. Tengelytávja, méreteihez viszonyítva hosszú, 2,620 mm-es, utastere tágas, túlnyúlásai rövidek (így terepszögei is nagyok), vonalai sportosak és szabadidő-autósak egyszerre.

Az ATTO 2 utastere látványos élekkel, okos részletekkel és prémium szintű anyagokkal formáz tágas belsőt. Az első rész a külső formáiból merít, a műszerfal vonalai egyszerűek és letisztultak. Az összes fontos belső felület prémiumérzetet sugárzó, finom tapintású, az ajtók fogantyúi süllyesztettek, a középkonzol alsó része pedig puha borítású; a formanyelv világos.

Az első ülések minden ATTO 2-ben alapáron elektromos állításúak, ez ebben a kategóriában szokatlan, a kétszintű felszereltségi kínálat magasabb fokozatához az első ülésfűtés és a kormányfűtés is alapáron jár.

A középkonzolban két pohártartót alakítottak ki, a középső kartámasz nyitható, benne tárolórekesszel. A menetválasztó kar csiszolt gyémántot mintáz, a körülötte lévő részen pedig valódi nyomógombokkal működtethetők a legfontosabb fedélzeti funkciók, köztük a szélvédő párátlanítása, a hangerő-szabályozás és a menetmód választó is. A vezető Eco, Normal, Sport és Snow üzemmód közül választhat, Eco-ban a takarékosságnak rendeli alá az autó funkcióit a rendszer, hogy a hatótávolság a lehető leghosszabb legyen, Snow-ban pedig a csúszós körülményekhez igazítja a villanymotor nyomatékleadását.

A belső térérzetét hatásosan fokozza az ATTO 2 valamennyi változatához alapáras felszerelésként kínált, állítható elektromos mozgatású árnyékolóval is felszerelt nagyméretű panoráma napfénytető, és az a tény is, hogy a BYD kifejezetten elektromos hajtásokhoz tervezett e-Platform 3.0 nevű padlólemezével az utastér padlója teljesen sík, így a fej- és a lábtér mindkét üléssorban bőséges.

Valamennyi ATTO 2 vezetői kijelzőjének képátlója 8,8 col, a középkonzoli érintőképernyő az Active szinten 10.1, a Boost változatokban pedig 12.8 colos. A kijelző méretétől függetlenül, a BYD OTA rendszerben frissíthető fedélzeti szoftvere a Spotify, a YouTube, a Zoom és az Amazon Music használatát is támogatja.

A vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay is a rendszer része, ugyanakkor töltési lehetőségek is bőségesen állnak rendelkezésre a fedélzeten. Elöl egy 60 W teljesítményre képes USB-C és egy 7.5 W-os USB-A csatlakozó mellett két további hátsó USB várja az utasok okoseszközeit. A Boost modellekben a középkonzol 15 W-os vezeték nélküli töltője is alapfelszerelés.

A BYD többi modelljéhez hasonlóan az ATTO 2-ben is kifinomult hangutasítási rendszer működik. A „Hi BYD” paranccsal aktiválható szolgáltatás több fontos funkciót is képes működtetni. Ilyen a fűtés-szellőzés, vagy akár az ablakok nyitása-zárása. Három ujj felfelé, vagy lefelé csúsztatásával még az Android Auto és az Apple CarPlay használata közben is módosítható az utastéri hőmérséklet beállítása, az oldalirányú mozdulatok pedig a szellőzőventilátor fordulatszámát szabályozzák.

Az ATTO 2 csomagtartójának alapmérete 400 liter, ez több a legtöbb hagyományos hajtású kompaktautó értékénél. A hátsó üléstámlák ledöntésével a síkpadlós tér teljes térfogata eléri az 1,340 litert.

Az ATTO 2 a BYD tisztán elektromos modelljeit hordozó e-Platform 3.0 jelű padlólemezen gurul a lehető legjobban kihasználva annak képességeit. A 45.1 kWh kapacitású Blade akkumulátort – a BYD kompaktjai közül itt először – közvetlenül annak celláit a padlólemezhez csavarozva szerelik be. Ez az úgynevezett Cell-to-Body (CTB) beépítési mód teljesen integrálja az akkut az autó szerkezetébe, az akkucsomag fedőlemeze az utastér padlója is egyben. E megoldással nem csak az akku foglal kevesebb helyet, de a karosszéria torziós merevsége is jelentősen megnő.

A Blade akkumulátorok katódjának anyaga lítium-vasfoszfát (LFP), ezzel a BYD akkumulátorai a hagyományos lítiumionos szerkezeteknél tartósabbak, ugyanakkor teljesen kobaltmentesek is.

A LFP akkuk hőtűrése magasabb a többi modellénél, és a hőingadozást is jobban viselik, miközben több töltési-kisütési ciklust bírnak jelentős kapacitáscsökkenés nélkül.

A Blade akkumulátorok a legszigorúbb, súlyos balesetek következményeit szimuláló rövidzárlati teszteken is kiválóan teljesítenek.

Az ATTO 2 130 kW teljesítményű villanymotorja az első kerekeket hajtja, a forgatónyomatéki csúcs 290 Nm, ezzel a kompakt SUV mindössze 7.9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 160 km/h-t. A 45.1 kWh kapacitású akkuval a WLTP ciklus szerinti vegyesüzemi hatótávolság 312 km, ugyanakkor városi forgalomban akár 463 km is megtehető egyetlen feltöltéssel.

Az ATTO 2 65 kW teljesítményű egyenáramú töltés vételére is képes, így az akkumulátor 10%-ról mindössze 37 perc alatt 80%-ra tölthető. 30-tól 80%-ig azonban akár 28 perc is elegendő lehet. A 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltő alapfelszerelés, ezzel a teljesen üres akkut 5 és fél óra alatt lehet 100%-ra tölteni.

Az ATTO 2 fontos és kategóriájában kiemelkedő jelerősségű alapfelszerelése a hőszivattyú. Hőszivattyús hűtő-fűtő rendszer sok esetben felárért sem kapható a versenytársakhoz. A hőszivattyú használatával szélsőségesen hideg körülmények közepette jelentősen megnövelhető a hatótávolság.

A kompakt ATTO 2 számos olyan felszerelést és szolgáltatást kínál alapáron, amelyek a konkurenseknél csak nagyobb, vagy drágább modellekhez elérhetők. A felszereltségek felépítése egyszerű: kétféle kivitel készül, ezek akkumulátora és villanymotorja is egyforma. Már az alapváltozat is annyira gazdagon felszerelt, hogy a legtöbb vásárló vélhetően csak autója színét választja majd ki az extralistából a megrendeléskor.

Már a belépő szintű ATTO 2 Active listája is túlmutat sok konkurensén: 17 colos alufelnik, LED-es fényszórók, LED-es hátsó lámpák és nappali menetfények, panoráma napfénytető elektromosan állítható árnyékolóval, intelligens távfénykapcsolás, NFC-s nyitás (kulccsal, kártyával, okostelefonnal vagy okosórával is), tolatóradar, tolatókamera 10.1 colos elforgatható középkonzoli érintőképernyővel felszerelt infotainment rendszer, vegán bőrkárpitozás, és V2L funkció.

A Boost kivitel többlete az első ülésfűtés, a kormányfűtés, a hangulatvilágítás, az elektromosan behajtható külső tükrök, az első parkolóradar és a 360 fokos panorámakamera. Az ATTO 2 Boost középkonzoli képernyőjének átlója 12.8 col, és 15 W teljesítményű vezeték nélküli telefontöltő, valamint növelt teljesítményű nyolchangszórós hangrendszer is jár hozzá.

A vezetői asszisztensrendszerek listája szintén átfogó: vezetői éberségfigyelő (DMS), intelligens működésű adaptív tempomat (ACC/ICC), intelligens táblafelismerő és sebességszabályozó, sávtartó (LCA), holttérfigyelő (BSD), ajtónyitásra figyelmeztető elektronika (DOW), automata vészfék (AEB), kipörgésgátló, lejtmenetvezérlő, első- és hátsó ütközésre figyelmeztető rendszer (FCW, RCW), és automata fékezésre is képes hátsó keresztirányú forgalomfigyelő (RCTA, RTCB).

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....
2025.12.27
A Hyundai elektromos egyterű óriás bemutatására készül a Staria modellcsaládból. A nyugati....
2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....