e-mobilitás
A fotó csak illusztráció. Forrás: SEAT
A most tárgyalt állami támogatások csökkentése valószínűleg tovább mérsékelné az elektromos autók vásárlási hajlandóságát – derül ki a Deloitte tanácsadó cég friss tanulmányának eredményeiből.
"Döbbenetesen alacsony számok"
„A tanulmány szerint a válaszadók mindössze hét százaléka választana egy teljesen akkumulátoros járművet legközelebbi autóvásárlásakor, és mindössze nyolc százalékuk döntene a konnektorról tölthető hibrid mellett” – mondta Matthias Kunsch, a Deloitte Austria képviselője. "Ezek riasztóan alacsony számok, amelyek veszélyeztetik a mobilitás átmenetét ebben az országban."
A „Global Automotive Consumer Study” aktuális kiadásához a Deloitte 30 országban 31 000 embert kérdezett meg, ebből 1000-et Ausztriában. Az eredmény: Ausztriában az elektromos autók piaca – a többi európai országgal ellentétben – továbbra is mélyponton van.
Januárban nőtt az új autók regisztrációja
A regisztrációk számának 2024-es 6,1 százalékos növekedése után januárban az autókereskedők dörzsölhették a markukat. Az új regisztrációk száma 16,5 százalékkal, 20 448 új autóra nőtt az év elején.
„Ez azt jelenti, hogy 2020 óta a legjobban indult az év az új autók regisztrációjával” – közölte az osztrák statisztikai hivatal. Az új autók több mint fele alternatív hajtású volt, a regisztrációk növekedése ebben a szegmensben 29,9 százalék volt. A növekedés különösen erős volt a tisztán elektromos autók esetében (35,4 százalék).
Az új e-autók regisztrációja az évek során lassan nő
A januárban újonnan regisztrált autók 18,7 százalékát a tisztán elektromos járművek, 27,7 százalékát a benzines-hibrid, 6,8 százalékát a dízel-hibrid autók tették ki. Mindez azt mutatja, hogy az elektromos autók új regisztrációja csak lassan növekszik – vagy inkább mélypont van.
Míg 2024-ben az újonnan regisztrált autók mindössze 17,6 százaléka volt tisztán elektromos, egy évvel korábban ez az arány 19,9 százalék volt. 2022-ben 15,9 százalékot jegyeztek fel, szemben a 2021-es 13,9 százalékkal.