Miközben dúl a harc a 2035-ban életbe lépő szabályozás ellen és mellett, vannak, akik már megtalálták a kibúvót, ami tényleg tiszta megoldás, ráadásul törvényes.
Készül a Bizottság a szintetikus üzemanyagok szabályozására, egy előzetes dokumentum alapján kifejezetten szigorúan állnak a témához.
A Porsche illetékesei az e-üzemanyag-gyártás kezdetét azzal ünnepelték, hogy egy Porsche 911-et megtöltöttek az első, a helyszínen gyártott szintetikus üzemanyaggal.
Október 27-én született meg a megállapodás az Európai Unión belül a hagyományos benzin- és dízelmotorral hajtott autók 2035-ös kivezetéséről és ennek ütemezéséről. A hangsúly a hagyományoson van, ugyanis egyáltalán nem igaz, hogy a céldátumtól kezdődően nem lesz belső-égésű motorral hajtott autó...
Az Európai Unióban 2035-re jelentősen átalakul az elérhető autók kínálata, de a számos helyen megjelenő vélekedéssel ellentétben nem igaz, hogy kizárólag elektromos új autók lesznek elérhetőek 13 év múlva.
A leendő vezérigazgató, Oliver Blume ismét a szintetikus üzemanyagok alkalmazása mellett foglalt állást az Automobilwoche című lapnak kedden adott interjúban.
Múlt héten jelentették be, hogy a belső égésű motorok mégsem mennek nyugdíjba, szintetikus üzemanyagokkal tovább élhetnek. De mit is jelent ez?
A Namosyn projekt szintetikus üzemanyag kutatásával, előállításával és ennek motorbeli használatával, tesztelésével foglalkozik.
A belsőégésű motorok továbbra is használatosak lesznek a jövőben. A németországi Baden-Badenben tartott, 6. Nemzetközi Motorkonferencián a szintetikus tüzelőanyaggal hajtott, zéró emissziós belsőégésű erőforrások álltak a középpontban.
A Forschungszentrum Jülich tervei között szerepel egy olyan 3D-nyomtatott membrán reaktor kifejlesztése, amely a szintetikus üzemanyagok előállításáért felel. A reaktor várhatóan hatékonyabb és olcsóbb lesz.