Szintetikus üzemanyag

Közel sem jelenti a mostani szuperautók halálát az EU döntése

2022.11.15.

Október 27-én született meg a megállapodás az Európai Unión belül a hagyományos benzin- és dízelmotorral hajtott autók 2035-ös kivezetéséről és ennek ütemezéséről. A hangsúly a hagyományoson van, ugyanis egyáltalán nem igaz, hogy a céldátumtól kezdődően nem lesz belső-égésű motorral hajtott autó a szalonok kínálatában.

A megállapodás ütemtervet is megjelelölt, melynek értelmében 2030-ig a 2021-es szinthez képest az új személygépkocsik esetében 55%-kal, az új kihaszongépjárművek esetében pedig 50%-kal kell csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást. Ez úgy működik, hogy ha egy bonyolult számítás eredményeként az jön ki, hogy egy autógyártó összes 2021-ben eladott személyautójának átlagos szén-dioxid kibocsátása 100 gramm kilométerenként, akkor 2030-ra 50 grammnak kell lennie ennek az értéknek.

A végleges dátum 2035, amikor az autógyártók túlnyomó többségének teljesen szén-dioxid-mentessé kell válnia. A túlnyomó többség azért nem jelenti a teljes autóipart, mert vannak kivételek.

Egyrészt a megállapodás tartalmazza az úgynevezett „Ferrari-kiegészítést”. Ez olyan gyártókra vonatkozik, akik évente kevesebb mint 10.000 személygépkocsit vagy 22.000 kishaszongépjárművet gyártanak. Rájuk nem vonatkozik a 2030-as időközi cél és a teljes szén-dioxid-mentességet is csak 2036-ra kell elérniük, vagyis kaptak egy év haladékot. Ez nagy könnyebbséget jelent az olyan gyártóknak, mint a Ferrari, a Lamborghini, a Mclaren és társaik.

Náluk ugyanakkor sokkal jobban járt a Bugatti és a hozzá hasonló, rendkívül kevés példányt gyártó márkák. Ugyanis ha egy autógyártó kevesebb, mint 1.000 darab autót gyárt egy évben, nem vonatkozik rá egyik szabályozás sem, így minden bizonnyal még nagyon hosszú ideig velünk maradnak az elképesztően kinéző és óriási benzinmotorral hajtott Bugatti modellek.

Tehát 2035 után is lesznek bőven szuperautók és minden bizonnyal a döntéshozók szándékosan hagytak egy nyitva egy kiskaput a Ferrari és hozzá hasonló autógyártók számára.

Ugyanis ahogy fent írtuk, ha 1.000 darabnál kevesebb autót gyárt egy márka, nem vonatkozik rá a szabályozás. Az utóbbi években egyre jobban elterjedt, hogy a különböző gyártók almárkákat hoztak létre. Így jött létre például a Cupra is.

Elviekben semmi akadálya, hogy például a Ferrari és létrehozzon egy saját almárkát, ami 1.000-nél kevesebb autót gyárt majd évente és a márka alatt futó kis példányszámú modellek hagyományos belső égésű motorral felszerelve kerüljenek piacra.

Ráadásul számukra is nyitva áll a szintetikus üzemanyagok jelentette megoldás, így az is lehet, hogy a fő márka modelljei ilyen üzemanyagokkal futnak majd, míg egy almárka megtartja a hagyományos benzines Ferrari motorokat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....