CES kiállítás
Takarékos: a biztonsági övek és a kormánykerék fűtésének köszönhetően a fűtés kikapcsolható.
Kellemes belső klíma és mégis a lehető legnagyobb hatótávolság: ez a kombináció sok elektromos autó vezetője számára jelent problémát. Végül is a kellemes meleg a fagypont alatti hőmérsékleten sok energiába kerül. A ZF fűtött biztonsági öv pontosan itt lép a képbe: a testhez közeli meleg érzetet nyújt - és energiát takarít meg. A ZF a Las Vegas-i CES-en (2023. január 5-8.) mutatta be az innovációt.
A fűtőszalag négy 3,3 centiméter széles és 1,43 méter hosszú fűtőszálból áll, amelyek két párhuzamos fűtőkörré kapcsolódnak össze. A mintegy 1,3 milliméteres övszalag vastagsága csak minimálisan különbözik a fűtetlen biztonsági övekétől; a viselési kényelem és a működés azonos.
Becsatolni, bekapcsolni, elindulni - és ezután már elég gyorsan megy: a ZF ígérete szerint az övek két percen belül mínusz ötről 40 fokra melegednek, és kellemesen egyenletes meleget biztosítanak ott, ahol pihennek. Az ülés-, öv- és kormánykerékfűtéssel kombinálva a fejlesztők szerint jelentősen csökkenthető az energiaigényes belső légkondicionálás. Ez akár 15 százalékos hatótávnövelést is lehetővé tesz. És mindezt anélkül, hogy az utasok védelme sérülne.
ZF fűtött biztonsági öv
A ZF két másik előnyére is rámutat az innovációjának: a biztonsági öv magától értetődően elérhető - ez biztosítja, hogy a fűtés mindig elérhető legyen a biztonsági övön keresztül. És: a test melege miatt a vastag télikabát feleslegessé válik. Az eredmény: az öv közelebb fekszik a testhez, pontosabban rögzít és jobban véd ütközés esetén. A ZF egyelőre nem nyilatkozik a sorozatgyártásra kész fűtési rendszer költségeiről.
Egyébként a has fölött elhelyezett fűtődrótok ötlete nem teljesen új. A Ford 2018-ban már szabadalmaztatott egy hasonló fejlesztést. A Mercedes pedig egy évvel később egy kísérleti biztonsági járműben mutatta be a fűtött övszíjat.
Cs.A.-Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.