CES kiállítás

A ZF bemutatta a fűtött biztonsági öveket: csatolja be magát és vezessen még többet

2023.03.11.

Az e-autók esetében a téli fűtés helyes megválasztása döntő fontosságú az utolsó kilométeres hatótávolság szempontjából. A ZF most egy opciót ad hozzá.

Takarékos: a biztonsági övek és a kormánykerék fűtésének köszönhetően a fűtés kikapcsolható.

Kellemes belső klíma és mégis a lehető legnagyobb hatótávolság: ez a kombináció sok elektromos autó vezetője számára jelent problémát. Végül is a kellemes meleg a fagypont alatti hőmérsékleten sok energiába kerül. A ZF fűtött biztonsági öv pontosan itt lép a képbe: a testhez közeli meleg érzetet nyújt - és energiát takarít meg. A ZF a Las Vegas-i CES-en (2023. január 5-8.) mutatta be az innovációt.

A fűtőszalag négy 3,3 centiméter széles és 1,43 méter hosszú fűtőszálból áll, amelyek két párhuzamos fűtőkörré kapcsolódnak össze. A mintegy 1,3 milliméteres övszalag vastagsága csak minimálisan különbözik a fűtetlen biztonsági övekétől; a viselési kényelem és a működés azonos.

Becsatolni, bekapcsolni, elindulni - és ezután már elég gyorsan megy: a ZF ígérete szerint az övek két percen belül mínusz ötről 40 fokra melegednek, és kellemesen egyenletes meleget biztosítanak ott, ahol pihennek. Az ülés-, öv- és kormánykerékfűtéssel kombinálva a fejlesztők szerint jelentősen csökkenthető az energiaigényes belső légkondicionálás. Ez akár 15 százalékos hatótávnövelést is lehetővé tesz. És mindezt anélkül, hogy az utasok védelme sérülne.

ZF fűtött biztonsági öv

A ZF két másik előnyére is rámutat az innovációjának: a biztonsági öv magától értetődően elérhető - ez biztosítja, hogy a fűtés mindig elérhető legyen a biztonsági övön keresztül. És: a test melege miatt a vastag télikabát feleslegessé válik. Az eredmény: az öv közelebb fekszik a testhez, pontosabban rögzít és jobban véd ütközés esetén. A ZF egyelőre nem nyilatkozik a sorozatgyártásra kész fűtési rendszer költségeiről.

Egyébként a has fölött elhelyezett fűtődrótok ötlete nem teljesen új. A Ford 2018-ban már szabadalmaztatott egy hasonló fejlesztést. A Mercedes pedig egy évvel később egy kísérleti biztonsági járműben mutatta be a fűtött övszíjat.

Cs.A.-Ő.P.

Cikkünk megírását az InterCars támogatta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.06.05
Nézze meg a videót! ..
2023.06.05
Egy arany és egy ezüst díjat is nyert az egyik legrégebbi és legrangosabb magyarországi kreatív....
2023.06.05
Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai....
2023.06.05
Nemrégiben ért véget az RTL nagysikerű ’Az álommeló’ című üzleti reality műsora, amelyben a Cápák....
2023.06.05
Az egyenruhások június első hétvégéjén 4 esetben 9 embert mentettek ki a tóból - írja a police.hu ..
2023.06.05
Egy Prága mellett off-road terepen tartották meg a minap a Ford Ranger Wildtrak regionális....
2023.06.05
A mobilitás és a design legújabb trendjei álltak annak az exkluzív szakmai programnak a fókuszában....
2023.06.05
A Hyundai belga pilótája először ünnepelhetett a dobogó tetején a tavalyi szezonzáró óta. ..
2023.06.05
A Hankook & Company leányvállalata, a Model Solution áprilisban együttműködési megállapodást....
2023.06.05
A motorsport szerelmesei mostantól testközelből tanulmányozhatják a Toyota egyedülálló versenyautó-....