járműtörténelem
30 évvel a gyártás leállítása után az NDK klasszikusainak tízezrei, a Wartburgok és a Trabantok még mindig Németország útjain vannak – írja a berlini lap. A műanyag bombázóként (Trabant) vagy a „rozsdabombázóként (Wartburg)” csúfolt idős járművek száma 2015 óta ismét növekszik - derül ki a szövetségi gépjármű-közlekedési hatóság flensburgi nyilvántartási adataiból.
A berlini lap cikke: A mi Trabink ma már nemcsak kultusz, hanem hivatalosan is oldtimer
A történelmi autókat, amelyeket egykoron a türingiai Eisenachban és a szászországi Zwickauban építettek, most istállókból, fészerekből vagy garázsokból szerzik be, forgalomképessé teszik és nyilvántartásba veszik - állítják a szakértők az egyre növekvő számról. "A Wartburg és a Trabi nemcsak kultikus, hanem klasszikus autó státuszt is elértek" - mondta Gerd Heinemann, a kölni székhelyű BBE Automotive GmbH ügyvezető igazgatója.
A Heinemann tanácsadó cég minden évben benyújt egy tanulmányt, többek között a youngtimer és oldtimer piacról a Német Autóipar Szövetség (VDA) és más szervezetek számára. „A Trabant értéke határozottan növekszik.A nagyon régi Wartburg pedig igazi kincs ”- mondja az autószakértő.
A legjobb állapotú Trabant mostani ára 10.000 euró. A történelmi Wartburg 311 Coupé, mint felújított oldtimer, 26.000 és 50.000 euró közötti áron értékesíthető.
A Trabiból jelenleg még 38 137 darab található Németországban vezetésre kész állapotban. 2015-ben ez a szám még csak 32 832 volt
Összességében a németországi történelmi autók piaca növekszik a VDA adatai szerint. 2020-ban országszerte először volt több mint félmillió H-s rendszámú autó.Több mint 3500 műhely és autókereskedés vesz részt több mint 9000 alkalmazottal ezen a piacon. Még mindig van elegendő alkatrész az NDK járműveihez - mondja Heinemann. - Sok mindent felhalmoztak az egykori NDK-ban.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!