Toyota
Az Interbrand ismét megállapította: a Toyota növekvő márkaértéke elsősorban annak köszönhető, hogy a vállalat világszerte vezető szerepet tölt be a hibrid technológia területén, s hogy jelentős erőfeszítéseket tesz az ügyfélkapcsolatok folyamatos javítására A vásárlók rokonszenvvel fogadják, hogy a Toyota egyre jobb autók gyártására törekszik – ami a vállalat erős globális értékesítési eredményeiben is megmutatkozik.
A Toyota márka értékét érezhetően növeli a vállalat forradalmian új full hybrid modellje, a Prius – és természetesen a többi hibrid jármű – eredményes értékesítése. A Toyota Prius globális eladásai már meghaladják a 3 milliós darabszámot, a globális hibrid-értékesítés eredménye pedig jelenleg mintegy 5,5 millió darab.
Mióta a Prius 2000-ben bemutatkozott az európai piacon, a kontinensen több mint 600.000 Toyota és Lexus full hybrid talált gazdára. Ebben az évben a hibridautók európai piacából a Toyota 75 százalékkal részesedik, s a Toyota és Lexus modellek közel 20% százaléka hibrid hajtással kelt el.
2015 végéig a Toyota 15 új vagy megújult full hybrid járművel – köztük egy üzemanyagcellás autóval – lép piacra világszerte.
Júniusban a Toyota újra megerősítette immár harmadik éve elfoglalt vezető pozícióját az Interbrand “Best Global Green Brands” listáján. Az értékelés legfontosabb szempontja a vállalatok környezetvédelmi teljesítménye és tényleges, a fogyasztók által érzékelt környezetvédelmi gyakorlatuk közti különbség meghatározása volt.
Az Interbrand ISO tanúsítvánnyal rendelkező Best Global Brands felmérési módszere azt vizsgálja, milyen módon képes egy márka olyan működési módszert kialakítani, ami a vásárlói igények teljesítésétől az üzleti értéknövelésig minden területen előnyt jelent.