autógyártás

Így lett 2024-ben is a Toyota a világ legnagyobb autógyártója

2025.02.09.

A japán gyártó elektrifikált hajtásláncos autóinak értékesítése 23,2 százalékkal nőtt világszerte, főleg a hibridek iránti fokozódó keresletnek köszönhetően.

A Toyota Motor Corporation immár ötödik éve őrzi elsőségét a világ legnagyobb autógyártóinak listáján. Tavaly januártól decemberig az anyamárka a Lexusszal együtt 10.159.336 autót értékesített, ami 1,4%-os csökkenést jelent 2023-hoz képest. Ha pedig a konszern összesített eredményébe a Daihatsu és a Hino leányvállalatokét is beleszámítjuk, akkor a globális összértékesítés 10.821.480 darabra emelkedik (-3,7%). A japán autógyártó azonban még ezzel az enyhe csökkenéssel együtt is kényelmes előnyt mondhat magáénak a globális toplistán, a második helyezett Volkswagen-konszern ugyanis alig több mint 9 millió járművet adott el (-2,3%, 9.03 m) 2024-ben.

Nagyrészt a japán belpiac gyengélkedésével magyarázható a Toyota enyhe globális visszaesése, a szigetországban ugyanis 19,7%-kal csökkentek a cég eladásai (ha csak a Toyota és a Lexus márkákat nézzük, 13,8%-kal). Ennek hátterében az áll, hogy 2024-ben szabálytalanságokat fedeztek fel több japán autógyártó, köztük a Toyota elmúlt tíz évben végzett homologizációs tesztjeiben, emiatt több modell, például a Prius gyártását is le kellett állítani (a japán állam által átvizsgált, több tízezer egyedi Toyota-mérés között mindössze hat szabálytalant találtak, és ezek többségében is az autógyártó az előírtnál szigorúbb teszteket alkalmazott – ezek azonban ugyanúgy „szabálytalannak” minősültek). A visszaesés másik oka Kína, ahol a Toyota eladásai 6,9%-kal csökkentek a helyi gyártók sosem látott modelloffenzívája és agresszív árazási stratégiája miatt. Egész Ázsiát tekintve a Toyota eladásai 3,1%-kal csökkentek (3.214.633 darabra), viszont a többi nagy régióban – Afrikát leszámítva – növekedést ért el a japán autógyártó: Észak-Amerikában 4,3%-kal (2.729.987 db), Dél-Amerikában 1,8%-kal (487.563 db), Ausztráliában és Óceániában 7,4%-kal (298.480 db), a Közel-Keleten 3,2%-kal (586.542 db), Európában 3,6%-kal (1.166.325 db) növelte eladásait.

Önmagában a Toyota márka tavaly az egész világon összesen 9.308.122 járművet értékesített, ami 1,85%-os csökkenést jelent az előző évhez képest. Viszont a Lexus 851.214 darabos rekordot ért el, ami az az előző, szintén rekord évhez képest 3,3%-os növekedés.

2024-ben a Toyota Motor Corporation 4.532.721 elektrifikált (lágy, öntöltő és plug-in hibrid, tisztán elektromos és hidrogén üzemanyagcellás) hajtásláncú Toyotát és Lexust értékesített (+23,2%). Már a globális értékesítése 44,6%-át tették ki a részben vagy teljesen villanymotorral hajtott autók. Ezek túlnyomó többsége öntöltő hibrid volt (+21,1%, 4.142.412 db), őket a PHEV-ek (+23,4%, 153.829 db), a villanyautók (+34,5%, 139.892 db), a lágy hibridek (+253%, 94.810 db) és az üzemanyagcellás Miraik (-55,8%, 1.778 db) követték. Összességében az öntöltő hibridek a Toyota globális értékesítésének már a 40,8%-át adták 2024-ben.

Kontinensünkön a Toyota 2024-ben 1.166.325 Toyota és Lexus márkájú autót értékesített (+3,6%), amivel jelentősen felülmúlta a piac növekedését. Ha csak az Európai Unió tagországait (Málta és Luxemburg nélkül), valamint az Egyesült Királyságot, Norvégiát és Svájcot nézzük, akkor a JATO Dynamics adatai szerint összesen 993.417 Toyota és Lexus fogyott, ami 13 százalékos növekedést jelent. A Toyota márka 916.522 autót adott el (+12%), amivel biztosan őrzi a második helyet a minimálisan növekvő Volkswagen márka (+1%, 1.354.966 db) mögött. Önmagában a Lexus 76.895 autót (+28%) értékesített a 28 európai országban, amivel feljött a márkák között a 28. helyre, megelőzve a Hondát és a Mitsubishit is. A Lexus kimagasló növekedése elsősorban az LBX bevezetésének köszönhető.

 

További autós tartalmakért kövess minket a Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..
2025.02.10
Halálosan láthatatlan: Az ÖAMTC – Osztrák Autóklub -  riasztást adott ki a silány minőségű....
2025.02.10
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák....
2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....
2025.02.10
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló....
2025.02.10
Nem csak nálunk, Ausztriában is lopják a közlekedési táblákat.   ..
2025.02.09
A japán gyártó elektrifikált hajtásláncos autóinak értékesítése 23,2 százalékkal nőtt világszerte,....
2025.02.09
A Kia legkelendőbb autója a K4 volt januárban.  ..
2025.02.09
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Erzsi néni a grátisz tolatásjelző az....