Toyota
Az Európai Bizottság által bevezetett programnak megfelelően a jelenlegi mérések az autógyártók által forgalomba helyezett járművek 65%-ával számolnak. A következő két év során ez az arány fokozatosan nőni fog (2013-ban 75%, 2014-ben pedig 80% lesz), és 2015-re éri el a 100%-ot.
A jelentés szerint a TME az elmúlt 12 év során 29%-kal csökkentette autói CO₂-kibocsátását, elérve a 100%-os alapon kiszámolt 121,9 g/km-es emissziót; ugyanebben az időszakban az európai emissziócsökkentés átlagos értéke 23% volt.
A TME abban a tekintetben is stabilan őrzi első helyét az autógyárak közt, hogy a vállalat kínálatában szerepelnek a legnagyobb arányban (23%) olyan modellek, amelyeknek CO₂-kibocsátása kevesebb, mint 100 g/km.
Az európai vásárlók jelenleg 11 olyan Toyota- és Lexus-modell közül választhatnak, amelyek 100 g/km-nél alacsonyabb CO₂-kibocsátással működnek – és ezek közül hat modellnek is 90 g/km alatti az emissziója. Ezek a következők: Toyota iQ (99 g/km), AYGO (99 g/km), Yaris Hybrid (79 g/km), Auris (99 g/km), Auris Hybrid (84 g/km), Auris Hybrid Touring Sports (85 g/km), Prius (89 g/km), Prius+ (96 g/km), Prius Plug-in Hybrid (49 g/km), Lexus CT 200h (87 g/km), IS 300h (99 g/km).
Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség szerint a TME kiemelkedő emissziócsökkentési eredményei részben annak is köszönhetők, hogy a vállalat folyamatosan növeli hibrid termékeinek kínálatát, amiben immár hat Toyota-, és hat Lexus-modell szerepel.
A Toyota és a Lexus hibrid hajtású járműveinek összesített európai értékesítési eredménye(1) az év első kilenc hónapjában már 47%-kal magasabb, mint a 2012-es év azonos időszakában volt (78.380 db). A TME hibrid-eladásai az első háromnegyed évben elérték a 115.032 darabot, amiben nem kis szerepet játszott a Yaris Hybrid és az Auris Hybrid kiváló értékesítési eredménye.
Michel Gardel, a TME kommunikációért, külső kapcsolatokért és környezetvédelemért felelős alelnöke elmondta: „Fordulóponthoz érkeztünk Európában. Hibrid modelljeink értékesítési sikerei világosan jelzik, hogy az európai vásárlók a hibrid modellváltozatokat részesítik előnyben, ha azok hagyományos hajtás alternatívájaként jelennek meg.”
A Toyota 2000-ben mutatta be az európai piacon a Priust, s az összesített hibrid-eladások 2013 szeptemberének végére elérték a 620.588 darabszámot.
A jelenlegi adatok szerint a Toyota és a Lexus összesített európai értékesítési eredményeiben közel 20% a hibrid hajtású járműveinek aránya, és a 2013-as év újabb fontos lépést jelent majd a vállalat európai CO₂-kibocsátásának további csökkentése felé.