Bosch
Az amerikai piac fontos a Bosch számára, különösen a mobilitás területén. A Bosch Mobility célja ugyanis az, hogy 2029-re a kontinensen a jelenlegi 20-ról 25 százalékra növelje forgalmát. Ennek érdekében három fő területre összpontosítanak az Egyesült Államokban: az elektromos hajtásláncokra, a járműszoftverekre és a vezetéstámogató és önvezető rendszerekre.
Világszerte egyre több elektromos és hibrid autó rója az utakat, nincs ez persze másként az Egyesült Államokban sem. A környezetet kevésbé terhelő technológia elterjedésének üteme persze Amerikában is szorosan összefügg azzal, mennyire lehet költséghatékonyan előállítani az ehhez szükséges alkatrészeket – vigyázva arra, hogy se a hatékonyság, se a minőség ne szenvedjen csorbát. A Bosch az eAxle (vagyis az elektromos tengely) legújabb generációjában látja a megoldást. A kompakt egység képes kiváltani a jármű meghajtó motorját, sebességváltóját és teljesítményelektronikáját is.
Az eUD10 Beam e-tengely rendszereket egy Linamar Ram 2500 bemutatójármű segítségével ismerhették meg az USA-ban. Ráadásul a tesztpéldányon az első és a hátsó tengelyre is elhelyeztek egy-egy eAxle egységet a mérnökök, amelyek így összkerékhajtást kínálnak, több mint 750 kW csúcsteljesítménnyel.
A járművek elektromos rendszerei egyre összetettebbek a villamosítás, az egyre több szoftver és vezetőtámogató rendszer használata miatt. A Bosch Powernet Guardian, segít a legbonyolultabb járművek esetében is a biztonság szempontjából kritikus funkciók folyamatos áramellátásában – akár meghibásodás esetén is. Ha ugyanis a rendszer problémát észlel, átveszi az elektronikus megszakító funkcióját, és lekapcsolja a biztonság szempontjából kritikus rendszereket. Emellett az intelligens áramelosztási funkciónak köszönhetően képes a terhelések igény szerinti szabályozására is.
Egy másik, Amerikában most bemutatott megoldás a Vehicle Motion Management. Ez egy olyan szoftverréteg, amely integrálja és optimalizálja a jármű különböző menetdinamikai funkcióit az általános teljesítmény, biztonság és kényelem javítása érdekében. Vagyis szabályozza a jármű mozgását, a hajtásláncot és a felfüggesztést, emellett összehangolja a fékezést és a kormányzást. Ezen túlmenően a Vehicle Motion Management rendszerintegráló szoftvere vezérli a különböző szabályzókat. Az energiaellátás és a fékezésienergia-visszanyerés optimalizálásával pedig hozzájárulhat az üzemanyag-hatékonyság javításához.
Szintén a Vehicle Motion Management része az integrált járműdinamikai vezérlés (Integrated Vehicle Dynamics Control – IVC) 2.0, ami lényegében egy innovatív intelligens vezérlési funkció – ez segít abban, hogy a jármű előre gondolkodjon. A rendszer a járműdinamikai érzékelőkből származó információk felhasználásával képes előre jelezni a jármű várható viselkedését és szükség esetén proaktívan beavatkozni.
A fenti, Európában már ismert újításaink mellett készült specifikusan az észak-amerikai piacra szánt újdonság is. Ez az Anywhere parkolást segítő rendszer. Lényege, hogy egyetlen gombnyomással beparkol a felhasználó által kiválasztott parkolóhelyre az autó. Ehhez a szoftver kamerák és érzékelők, valamint földrajzi koordináták adatait használja és annyira pontos, hogy a legszűkebb helyre, még útpadka vagy felfestés hiányában is könnyedén beáll.
Emellett már a Bosch eBike ABS is elérhető az amerikai piacon. A fejlett blokkolásgátló fékrendszert elektromos kerékpárokra optimalizálták, fokozva a bringások biztonságát és a járművek irányíthatóságát. A rendszer működésének lényege ugyanaz, mint más két vagy négykerekűek esetében: az eszköz folyamatosan figyeli a kerék sebességét, és beállítja a fékerőt, hogy segítse az irányíthatóságot és a fékteljesítményt különböző körülmények között.
Forrás: boschblog.hu
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!