elektromos rendőrautó
Fogalmazzunk úgy, hogy Amerikában a rendőrök kicsit más kalibert képviselnek, mint amit megszoktunk itt Európában. Golyóálló mellényben, hatalmas fegyvertáskákkal az övükön hajtanak keresztül-kasul a tájon rendőautóikkal, hogy üldözzék a szintén teljesen más kalibert jelentő bűnözőket. Szóval odaát másfajta körülményeknek kell megfelelniük a rendőrautóknak, mint mi nálunk, a szűk és sűrű utcákon. Ennek is tudható be, hogy Kalifornia rendőrsége nem feltétlenül elégedett a Tesla elektromos rendőrautóival.
Több hadnagy is úgy nyilatkozott az SF Gate magazinnak, hogy az új Tesla Model 3 és Model Y modellek szinte használhatatlanok rendőrautónak. Szerintük eleve drága modellek, amiknek a megvásárlására elsősorban azért szorulnak, mert egyre kevesebb az alternatíva a Dodge Charger rendőrautók gyártásának leállításával. Ráadásul az infrastruktúra hiánya miatt nehezen tölthetőek és nem elég nagyok sem. A szokásos kettő helyett csak egy rabot tudnak szállítani a hátsó üléssorban, ezáltal a nagyobb esetekhez több rendőrautóval kell kivonulniuk egyszerre, amit megérez a kapacitásuk is. Ráadásul az elől ülő rendőröknek összeér az övtáskája is.
Egy másik hadnagy szerint annyira alacsony a Teslák hasmagassága, hogy nem tudnak velük egy padkára sem felhajtani nagy tempóval, illetve a rengeteg biztonsági rendszer inkább megnehezíti a rendőri munkát, mintsem segíti. Ráadásul a különböző beállítások megtalálása a hatalmas kijelzőn komoly energiát is időd nyel el. Kalifornia 2035-re szeretne átállni teljesen a zéró emissziós autókra, aminek a legnagyobb nyertese a Ford F-150 Lightning lehet, amivel rendkívül elégedettek a helyi rendőrszázadok. Szerintük könnyebb őket felszerelni és könnyebb őket karbantartani.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!