Mercedes

Mercedes-Benz Econic csatornamosó jármű Allison automata váltóval

2013.12.16.

Már majdnem két és fél éve egy Mercedes-Benz Econic csatornamosó jármű dolgozik azért, hogy Düsseldorf 47,000 csatornáját tisztán tartsa. Az Allison Széria 3000 automata sebességváltó pedig tehermentesíti a sofőrt a hektikus forgalom közepette.

Nem csak falevél, autógumi darabok, építési anyagok, de sörös dobozok, vagy akár pénztárca, kulcscsomó, ékszer és más szilárd anyag is bemosódhat a vízzel Düsseldorf 47 000 csatornájába. Annak érdekében, hogy a csatornákat megóvják az eltömődéstől, az utcákat pedig a víz visszaduzzadásától, az összefolyókat a közszolgáltató vállalat négy járműve tisztítja rendszeresen. Az egyik ilyen jármű egy új koncepció szerint kialakított csatornamosó, melynek alapja egy Mercedes-Benz Econic felépítmény, magát a rendszert pedig több mint egy és fél éven át fejlesztette Düsseldorf városa és az Assmann GmbH – egy speciális gépgyártó.

„Tekintettel az idősödő munkatársakra, olyan járművekre van szükségünk, melyekbe kényelmesen be lehet szállni, a városi forgalomban pedig nagyobb biztonságot nyújt, amíg a jármű előtt zajlik a munka, és olyan eszközökkel van felszerelve, ami a fizikailag nagy igénybevételt jelentő tevékenységet megkönnyíti” – mondja Achim Tölle, a Düsseldorfi Csatornázási Közszolgáltató vállalat flotta-menedzsere.
A sofőrök kímélése érdekében a vállalat egy ideje úgy határozott, hogy minden újonnan beszerzett járműnek automata sebességváltóval kell rendelkeznie.  Ennek a kitételnek az Econic pompásan megfelel, hiszen kizárólag Allison Széria 3000 típusú automata sebességváltóval van felszerelve. Ezen túlmenően az Econic alacsonypadlós, ami könnyű beszállást tesz lehetővé, ráadásul nagy panoráma-ablakkal rendelkezik.

Az Allison automata sebességváltóval felszerelt járműveket könnyű működtetni. A sofőrök a forgalomra koncentrálhatnak, hiszen fizikailag nincs szükség sebességváltásra, mivel a manuális váltót kiküszöbölték. Óvja a sofőr térdét és izületeit is a felesleges terheléstől. Az Allison Continuous Power TechnologyTM (az Allison folyamatos áttételt biztosító technológiája) a jármű kiváló manőverezhetőségét és irányíthatóságát biztosítja a sűrű forgalomban, vagy keskeny utakon történő araszolásnál. A szabadalmaztatott nyomatékváltó és a fokozatmentes erőátvitel párját ritkító indulást, az 5. generációs elektronikus vezérlés pedig - a legjobb váltási fokozatok megválasztásával - optimális üzemanyag-hatékonyságot tesz lehetővé. Ez fontos szempont, mivel a járművek folyamatosan használatban vannak.

További előny a működtető részére az intelligens csuklókaros cső, mely hidraulikus és teleszkópos módozatú is. Amint a sofőr egy joystick-el a csatornafedél fölé viszi a csuklókaros cső végét, egy mágnes automatikusan leemeli az öntöttvas fedlapot, illetve a tisztítás végeztével pontosan vissza is helyezi azt.

“Ez az automata rendszer időt és “idegeket” spórol. A munkatársainknak nem szükséges odamenni és megemelni a fedlapot, csak egy gombot kell megnyomniuk a járművön“ - magyarázza Tölle úr. Ez jelentős terhet vesz le a munkatársakról, akiknek már nem kell emelővel kinyitniuk és puszta kézzel felemelniük a fedlapokat.

Düsseldorf csapadék- és szennyvíz-csatornáinak tisztán tartása érdekében a speciális jármű két szivattyúval is rendelkezik. Az egyik egy folyadékgyűrűs szivattyú (VacuStar WR 3100 a CVS Engineering-től), amit a csatorna-öblökben felhalmozódó szárazanyagok kiszippantására használnak. A vákuum-szivattyú teljesítménye 94kW a maximális szállítása pedig 3100 m3/óra. A nagynyomású szivattyút (P45-75/80 a Speck Pumpen GmbH terméke) arra használják, hogy vizet nyomassanak a csatornába a benne lévő száraz anyagok áztatásához és kimosatásához. A maximális nyomása 80 Bar, a kapacitása pedig 75 liter percenként.

Tartályból szintén kettő van a felépítményen, az egyik 3 000 liter víz tárolására képes, a másikban pedig 6m3 szennyezett víz fér el.
A düsseldorfi városi csatornázási vállalat öt másik Mercedes-Benz Vario típusú járművet is működtet, melyben Allison Széria 1000-es automata sebességváltó működik. Kettőt közülük a közművek karbantartásához használnak, egy harmadikra darut szereltek a lefolyók tisztításához. A negyedik Vario biztosító feladatot végez, és különféle figyelmeztető, forgalomirányító jeleket tartalmaz, egyet pedig a szennyvíz-szivattyúk javításához szükséges eszközökkel szereltek fel.

“Nagyon elégedettek vagyunk a járművekkel” – mondja Tölle úr az Econic-ról szólva, amelyben már 31 500 km van és több mint 36 000 csatornát tisztított meg, mióta 2011 januárjában üzembe helyezték. “Ráadásul, noha eredetileg az idősebb kollégák részére szántuk, a fiatalok is nagyon kedvelik. A joy-stick és az érintőképernyő, amivel üzemeltethetik a csuklókaros csövet, a játékkonzolokra emlékezteti őket” – teszi hozzá egy kacsintással.

Econic csatornamosó gépjármű
 
Alváz    Mercedes-Benz Econic 2633 L/NLA       
Motor    Mercedes-Benz       
Motor teljesítmény    240 kW / 326 HP       
Sebességváltó    Allison 3000 Series automata sebváltó - model 3200       
Kipufogógáz standard    Euro 5       
A jármű bruttó tömege    26,000 kg       
Keréktáv    3450 mm + 1350 mm       
Felépítmény gyártó    Assmann GmbH    
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....