Mercedes
Több mint száz legendás Mercedes-Benz modellt, igazi ritkaságokat, szebbnél szebb autócsodákat, valamint hírességek egykori autóit mutatta be idén a Classic Car Show április utolsó előtti hétvégéjén Szegeden. Bár a rendezvény egyszeri eseménynek indult, a nagy sikerre való tekintettel a szervezők jövőre újra felvonultatnak különleges Mercedeseket, ezúttal középpontba helyezve a márka kabrióit.
Az elmúlt évtizedek legendás Mercedes-Benz klasszikusait, ezúttal különösképpen a kabriókat felvonultató kiállítást a Pick Arénában rendezik május 10-11-én. – Szeretnénk a márka elmúlt 100 évének legsikeresebb és legszebb modelljeit megmutatni – mondják az esemény házigazdái. A Szegeden 2025-ben látható autók között jó néhány olyan akad, amely típusból mostanra csak néhány gyűjtői darab található Magyarországon, vagy éppen az adott kor hivatalos államfői autójaként szolgált, esetleg más egyedi történet kapcsolódik hozzá.
A szervezők a Mercedes márka legsikeresebb tervezőjéről, az idén elhunyt Bruno Sacco-ról is megemlékeznek. – 2024-ben szomorú esemény történt a Merci rajongók számára, ugyanis elhunyt a stuttgarti gyár és a márka legsikeresebb tervezője, Bruno Sacco. A jövő évi kiállításon méltó módon szeretnénk megemlékezni a mesterről, és az autók tematikája mellett egy kiállítással is bemutatjuk munkásságát – írták portálunkhoz is eljuttatott közleményükben a házigazdák.
A különleges és ritka Mercedes-Benzek mellett a rendezők már 2024-ben is nagy hangsúlyt fektettek a szakmai előadásokra, beszélgetésekre. A házigazda műsorvezető a csarnok közepén felállított színpadon egyebek között beszélgetett Rajnai Tamással, a főszervező Pappas személyautóüzletág-vezetőjével, Várkonyi Gábor autópiaci szakértővel, Kárai Péterrel, a klasszikus autók restaurálásával foglalkozó Kárai Exclusive tulajdonosával, valamint a BigBlock Tv szakmai csapatával és a SpeedZone autósmagazin újságíróival, köztük Vályi Istvánnal is.
A jövő évi rendezvényen is lesz bőven a szakmai, beszélgetős program. Az eseményre egy neves vendéget is várnak 2025 májusban: a Forma-1 hőskorának legendás versenyzője, az 1975-ös Spanyol Nagydíj futamgyőztese, az idén 78 éves német Jochen Mass is részt vesz majd az eseményen.
A folytatás, az ismétlés borítékolható volt, már a 2024-es, első rendezvényt megelőzően ki kellett tenniük a házigazdáknak a megtelt táblát. – A kiállításra szánt autók száma a szervezés ideje alatt folyamatosan nőtt, így végül a szabad terület nagysága szabott határt annak, mennyi jármű látható majd a hétvégén – írtuk az idei, áprilisi rendezvényt felvezető sajtótájékoztató után.
A 2025-ös rendezvény kapcsán már jóval korábban kitették a szervezők a megtelt táblát, már ami a kiálításra beférő modellek darabszámát illeti. A 2025-ös rendezvény profin szerkesztett honlapját böngészve minden szükséges információt megtaláltam, köztük az is, hogy a Mercedesek regisztrációja lezárult. Ez az információ a “Szeretne részese lenni ? Mutassa meg a Classic Car Show közönségének autóját” felhívás alatt olvasható.
Az idei rendezvény a vártnál több érdeklődőt vonzott és minden tekintetben jól sikerült. Szombaton és vasárnap is kint voltam a szegedi Pick Aréna kisebb, akadémiai csarnokában, és persze a szabad területen, ahol a fedett kiállítási részen felül számos modellt bemutattak a szervezők. Az első nap kora délután, vasárnap ebédidőben mentem körbe és gyakran meglehetősen sokat kellett várni, hogy nyugodtan fotózhassak egy-egy modellt, ne sétáljon bele senki a képbe. Ilyen volt egyebek között a 300 SL, amit a legtöbben sirályszárnyas Mercedesként ismernek.
Szerintem volt egy kis szerencséjük is a szervezőknek, eredményesen egyeztettek a nagy Időjárás-felelőssel. Amikor kint voltam az eseményen, még pont optimális volt a látogatószám, pocsék, esős időben ez az „embermennyiség” azonban csak nehezen fért volna be a Pick Aréna kisebbik csarnokába. Így viszont jól megoszlottak az emberek a fedett és a szabad kiállítási terület között. Lehet, hogy sokan a jó időt látva kerekedtek fel Mercedes-nézőbe, a napijegyeket is folyamatosan lehetett kapni a pénztáraknál.
Fotók: classiccarshow.hu
A rendezvény egyértelműen jól sikerült, bár a kiállítás egy kicsit küszködött a bőség zavarával. Nem véletlen mondjuk gyakran, hogy a kevesebb néha több, áprilisban volt ilyen érzésem. Az úgynevezett Bálnából több mint egy tucatot láthattunk Szegeden, de a legnagyobb darabszámban gyártott modellek közül is volt nem egy, amiből tíz felett volt a „példányszám”. Nem lehet véletlen a jövő évi szűkítés és a kabrió-tematika.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!