AMG
A Mercedes-AMG készülő SUV-ja a márka legerősebb autóinak egyike lesz. A jelenleg elektromos GT SUV néven ismert crossover egyelőre csak prototípus formájában került az utakra, a sorozatgyártású változat 2027-ben kerülhet a kereskedésekbe. Ez az első SUV, amelyet az AMG sportrészleg az anyavállalattól, a Mercedes-Benz-től függetlenül fejleszt ki.
Az új villanyautó azon az AMG.EA architektúrán fog ülni, amelyet először a 2022-ben bemutatott Vision AMG koncepcióautó négyajtós szériaváltozatához használnak majd 2026-ban. Az AMG.EA 800 voltos és igen fejlett, lapos kialakítású axiális fluxusmotorokat tartalmaz iker- és hármas elrendezésben, a hajtáslánc várhatóan jóval 1000 lóerő feletti összteljesítményt kínál majd. A Mercedes-Benz tulajdonában lévő oxfordshire-i startup, a Yasa által kifejlesztett villanymotorok egyenként 487 lóerőt és 800 Nm-t képesek leadni.
Ahogy az várható, az AMG dedikált SUV-ja alapvetően aszfaltos használatra lesz hangolva, de a légrugók miatt változtatható hasmagasság-szabályozást is kínál majd, ami javítja a terepjáró-képességet. Ezenkívül így lehetővé válik a hasmagasság automatikus csökkentése nagyobb sebességnél az aerodinamikai hatékonyság javítása érdekében.
Ami a formatervet illeti, a prototípusok alapján kijelenthető, hogy a merész megjelenésű dizájn olyan elemeket tartalmaz majd, amelyek egyértelmű vizuális kapcsolatot teremtenek a szedán testvérével. A hosszú orr-részen az AMG Panamericana hűtőrácsának új értelmezése, valamint a háromágú csillagot ábrázoló, jellegzetes fényszórók is megjelennek majd. Méreteit tekintve az új modell a 4863 mm hosszú EQE SUV és az 5125 mm hosszú EQS SUV között helyezkedik majd el.
A szélesített kerékjárati ívek és széles hátsó vállak uralják az oldalvonalakat, míg a behúzható ajtókilincsek – ahogy az EQE SUV és az EQS SUV esetében is látható – csökkentik a légellenállást. Bár az AMG meglévő, belső égésű motorral szerelt szabadidő-autói SUV és SUV-kupé karosszériaváltozatban is készülnek, az új elektromos modell kizárólag hagyományos formában kerül forgalomba, a viszonylag függőleges hátsó ajtó egyensúlyt biztosít majd a gyáriak szerint a stílusos megjelenés és a tágas rakodótér között.
Belül a műszerfal és a kijelzők egyedi kialakítást kapnak, a képernyőkön az új AMG.OS operációs szoftver fog futni. Az AMG továbbra is szűkszavúan nyilatkozik az akkumulátor-technológiáról. A brit Autocar azonban úgy tudja, hogy egy új kémiai kombinációt vezetnek be, amely nagyobb hatékonyságot és hatótávolságot kínál, mint a meglévő lítium-nikkel-mangán-kobalt akkumulátor, amelyet a mai elektromos hajtású AMG modellek használnak.
Az új SUV-ot a készülő limuzinnal együtt a Mercedes Sindelfingenben található üzemében gyártják majd Németországban.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!