járműértékesítés
Ezzel a vállalat ötödik egymást követő alkalommal lett a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota pedig újfent a világ legkedveltebb autómárkájának bizonyult. Ha ez nem volna elegendő, a tavalyi évben is a Toyota volt a világ legértékesebb autómárkája, de a környezettudatosság, az innováció, a fejlesztések legkomolyabb tesztműhelyének tartott motorsportban elért sikerek, és nem utolsósorban a nyereségesség tekintetében is továbbra is versenytársai előtt jár a japán autógyártó. A 2025-ös év az egész iparág számára komoly kihívásokat tartogat, különösen Európában, ahol január 1-től életbe léptek az új CAFE (Clean Air For Europe) emissziós szabályok. Ezekre a Toyota folytatódó modellinvázióval, és meglévő plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos modelljeinek újrapozícionálásával készül, minden korábbinál elérhetőbbé téve azokat ügyfelei számára, értékesítéseiben ugyanakkor a fő csapást idén is a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtását kínáló hibridek jelentik majd.
Az MVM Dómban tartotta a Toyota 2025-ös magyarországi évnyitó sajtótájékoztatóját, a helyszínválasztás pedig szimbolikus volt: amellett hogy a környezettudatos japán autógyártó és a létesítmény mobilitási partneri együttműködése második évébe lép, utalt arra is, hogy a 20.028 fő befogadására alkalmas csarnokban éppen csak elférne az a 19.615 új Toyota és Lexus ügyfél aki a tavalyi évben a két márka valamelyik modelljét választotta Magyarországon.
A Toyota 2024-es globális értékesítéseiben a korábbinál is markánsabb részt képviseltek a részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autók: a világszerte értékesített 10.159.336 új Toyota és Lexus modellből 4.532.721 darab, azaz 45% volt elektrifikált – Európában pedig ennél is nagyobb, 77%-os elektrifikált arányt ért el a vállalat két vezető márkája.
Több mint 30 millió elektrifikált autó világszerte
Ezzel világszinten már nem kevesebb, mint 30.536.650 millió részben vagy elektromos Toyota és Lexus talált gazdára. A Toyota multitechnológiás, az ügyfelek számára az igényeiknek megfelelő környezetbarát meghajtások széles skáláját kínáló stratégiájának sikerét jelzi a március végén záruló 2025-ös japán üzleti évre várt 27,5 milliárd dolláros adózás előtti eredmény, amellyel a vállalat újfent a világ legnyereségesebb autógyártója lehet.
Óránként 1 millió dollár kutatási és fejlesztési tevékenységre
A Toyota sikerének további fontos pillérét jelenti a márkaérték - amely tekintetében az Interbrand szerint a maga 72,8 milliárd dolláros értékével ugyancsak az első helyen áll az autómárkák között – épp úgy, mint a folyamatos innováció: a vállalat ugyanis elképesztő összeget, óránkén 1 millió dollárt költ kutatási és fejlesztési tevékenységre, nem véletlenül első az új autóipari szabadalmak tekintetében sem.
A Toyota tavaly a motorsportban is mindent megnyert, ahol elindult
A vállalat globális motorsport tevékenységét – amelyre a vállalat a jövőbeni technológiák egyik legfontosabb tesztműhelyeként tekint – koordináló, és az ezen a területen is a Toyota aranykorát elhozó TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló 2024-ben minden sorozatot megnyert, ahol elindult: sorozatban negyedik alkalommal hódította Rally Világbajnokság (WRC), sorozatban ötödik alkalommal a Hosszútávú Világbajnokság (WEC), és sorozatban harmadik alkalommal a Tereprally Világbajnokság (W2RC) gyártói világbajnoki címét.
A Toyota Central Europe Európa legnagyobb Toyota és Lexus forgalmazója lett
A piacvezető pozícióját világszinten és Magyarországon is megőrző Toyota Európában rekordszámú, 1.217.132 új autót értékesített, tovább növelve piaci részesedését és megerősítve második helyét a kontinens személyautó piacán. Az Európában értékesített Toyota és Lexus modellek 75%-át a kontinensen is gyártó Toyota Motor Europe legnagyobb piaca idén is a Lengyelországot, Magyarországot, Csehországot és Szlovákiát magába foglaló régió lett, ahol a Toyota Central Europe koordinálja a Toyota és Lexus márkák eladásait. Az összes Európában gazdára talált új Toyota modell 13,5%-a (153 ezer darab) és új Lexus modell 22,2%-a (19,6 ezer darab) kelt el ebben a régióban, ezzel a Toyota Central Europe Európa elsőszámú Toyota és Lexus forgalmazója lett.
Rekord Toyota és Lexus eladások Magyarországon
A Toyota tavaly Magyarországon történelmi rekordot jelentő 18.123 új autó értékesítésével, 12,4%-os piaci részesedéssel a harmadik (a kivonásokkal tisztított adatokat alapul véve pedig az ötödik) egymást követő évben végzett az első helyen a magyarországi ú személyautó és kishaszongépjármű piacon. Ugyancsak rekordévet zárt a Lexus is hazánkban: a japán luxusautómárka 35%-os növekedést elérve, 1.493 új autó értékesítésével zárta minden idők legjobb évét Magyarországon.
Rekordot döntöttek a Toyota Minősített Használt program eladásai is
5.274 új autó eladásával történelmi rekordot állítottak fel a Toyota Minősített Használt program keretében értékesített autók is, a vállalat dinamikusan fejlődő üzletága jó rávilágít arra, hogy komoly igény mutatkozik a magyarországi autópiacon a megbízható használt autókra is.
Sorban érkeznek az új autók, eközben pedig újrapozícionálják a hálózatról tölthető autókat
Az autógyártó ígérete szerint mindkét márka kínálatában számos új modell érkezik majd az idei évben, amelyek zöméről márciusban, a Kenshiki Fórum elnevezésű nagyszabású eseményen hull majd le a lepel, de már most is bejelentettek, hogy még idén érkezik két fontos újdonság: a kompakt akkumulátoros elektromos SUV vadonatúj Urban Cruiser és a lágy hibrid Land Cruiser. A Toyota emellett a következő két évben számos öntöltő és plug-in hibrid elektromos modell mellett hat új akkumulátoros elektromos modellt is bemutat majd Európában, és fontos újdonságokkal készül a Lexus is, közöttük több új akkumulátoros elektromos modellel.
A Toyota és a Lexus emellett egyaránt plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos modelljei újrapozícionálásával igyekszik növelni a hálózatról tölthető autók arányát az európai és magyarországi eladásokban, így fontos modellek sokkal versenyképesebb áron lesznek elérhetőek mint korábban: a plug-in hibrid elektromos C-HR és Prius ára például 1-1 millió forinttal, a plug-in hibrid elektromos RAV4 ára 2 millió forinttal csökken majd a bZ4X-et pedig a vállalatok elektromos autók vásárlását ösztönző 4 millió forintos állami támogatással pedig már 13.750.000 Ft-ért haza lehet majd vinni.
Fontos szerepet kapnak emellett a piaci zöldülésben a haszongépjárművek is, a Toyota Professional modellek mindegyike elérhető ugyanis valamilyen elektrifikált hajtáslánccal: a Proace City, a Proace (és személyszállító Verso kiviteleik), valamint a Proace MAX akkumulátoros elektromos, míg a Hilux lágy hibrid elektromos meghajtással is választható. Ennek megfelelően a Toyota markáns, 11%-os akkumulátoros elektromos részarányt tűzött ki célul 2025-ös magyarországi haszongépjármű eladásai tekintetében.
Útjára indult a KINTO mobilitási szolgáltató
További lendületet adhat a magyarországi Toyota és Lexus eladásoknak a KINTO mobilitási szolgáltató magyarországi bemutatkozása. A világszerte immár 40, Európában pedig 19 országban elérhető szolgáltatás első lépcsőként a KINTO One elnevezésű operatív lízing konstrukcióval indul, a következő években azonban várhatóan érkeznek majd a különböző autómegosztó szolgáltatások is.
Indul a Toyota Sportolói Mobilitási Program is
A Toyota globális olimpiai, paralimpiai és speciális olimpiai mobilitási partnersége ugyan a tavaly év végével lezárult (ennek keretében a márka 34 magyar olimpikon párizsi felkészülését segítette, akik 13 éremmel tértek haza), a vállalat ugyanakkor helyi szinten továbbra is keresi a lehetőségét a hazai sportolók támogatásának. Ennek céljából hívták életre a Toyota Sportolói Mobilitás Programot, amely 2025-től 6 neves magyar olimpikon és paralimpikon számára biztosít majd környezettudatos mobilitást.