Elaphe Sonic 1
Nem állít kevesebbet a szomszédos Szlovéniában székelő Elaphe Propulsion Technologies, minthogy megalkották az első elektromos kerékagymotort, amit akár nagy teljesítményű fékrendszerekkel együtt is lehetne használni. A Sonic 1 névre hallgató kerékbe épített villanymotor rendkívül vékony, így akár 400 mm-es fékrendszerek mögé is beszerelhető, ami alkalmassá teszi, hogy utcai sportautókban vagy versenyautókban is használják őket, amiket nagy fékrendszerrel szerelnek. Egy villanymotor 268 lóerőre képes és legalább 21-colos felnik mögé fér el. Úgy tervezték, hogy tisztán elektromos és hibrid modelleken is használható legyen szabadon, noha egyenként 40 kg-ot adnak az autó tömegéhez.
A technológiát az Italdesign egyik furcsa pickup-szuperautó koncepcióján debütáltatják, aminek minden kereke mögé szereltek egy Sonic 1 villanymotort, míg a rendszerteljesítménye a 2000 lóerőt is túllépi. Az Elaphe szerint a rendszerük arra is alkalmas, hogy belsőégésű motorral szerelt, hátsókerekes autók tudását egészítsék ki két, az első tengelyre szerelt villanymotorral, komolyabb átalakítások nélkül. Még egy olyan vezérlő szoftvert is fejlesztettek hozzá, ami a gyárinál 20-szor gyorsabban képes elosztani az erőt az autó kerekei között és típusra szabható. Az alapító szerint akár sorozatgyártott autókon is felbukkanhat majd a technológiájuk, noha ez 2032 előtt semmiképp sem következik be a modellciklusok miatt.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!