A.C. Ace

Ilyen a legsoványabb villany ász

2024.11.19.

Olyan ez, mint amikor a dédapa és unokája összeállnak egy projektre, melynek eredménye a legkönnyebb EV roadster, persze ennél azért hosszabb a legrégebben működő brit autómárka sztorijának legújabb fejezete.

Az A.C. is úgy kezdte, mint a másik adóelkerülő brit, vagyis az induláskor tricikliket gyártott. Igaz, az 1908-ban alapított A.C. két évvel megelőzte a Morgant, de a sorsa is sokkal színesebb. Az A.C. tarolt a versenypályákon miközben pénzügy csődöket és tulajdonosváltásokat is túlélt. Többek között Caroll Shelbynek köszönhetően, aki az 1960-a években még sportosabb génekkel oltotta be a legrégebben működő brit autómárkát.

Az első két évben 5,0 liternél kisebb V8-asokkal szerelték a sportkocsikat, aztán egy olyan modellel robbantottak, ami örök klasszikus lett. Az 1965-bben bemutatott Cobra 427-es 7,0 literes, 432 lóerős Ford motorjával 262 km/órás tempóra volt képes. Közel háromszáz készült, ami annak ellenére kevés volt a piaci sikerhez, hogy jól szerepelt több 24 órás Le Mans futamon.

A vetélytárs Corvette modellnél negyedtonnával könnyebb roadtser formája annyira sikeres volt, hogy sokan utánozták, még Carroll Shelby is „hamisított” néhány Cobra 427-est, a 2022-es változatból ötven készült.

A rendelési listán választani lehetett festetlen, polírozott alumínium, vagy üvegszál-erősítésű klasszikus Daytona design fényezésű kék-fehér sávozású műanyag karosszériával.

A 15 colos keréktárcsák mögé versenyspecifikációs fékrendszert szereltek, a műbőrülések takarására évfordulós logóval díszített ponyva járt, darabonként 120 ezer dollárért, erre jött még a V8-as 424 lóerős motor és sebességváltó költsége.

A legendás brit zöld versenyszínben is készült a legerősebb AC Cobra GT Roadster, melynek V8-as 663 lóerős/780 Nm nyomatékú motorja hatsebességes manuális, vagy tízsebességes automata váltón keresztül hajtotta az 1500 kilós sportkocsit, mely 3,4 másodperc érte el a százas tempót.

Az A.C. 2025-ös terveiben további modellek szerepelnek: az Ace Bristol és Cobra változat is az eredetiről méretezett, 75 mm-es csövekből hegesztett vázra épül, a szénszálas karosszériapanelek az elődnél íveltebbek. Fordtól származó 2,3 literes, soros négyhengeres, 321 lóerős turbómotorjával az 1,1 tonnás sportkocsi 4,6 másodperc éri el a százas tempót. Tervezett ára 175 ezer angol font.

És a márka „Újra vissza a jövőbe!” szlogenjének megfelelően jön az Ace, amit a SEMA 2024 kiállításon, Las Vegasban mutatott be az AC Ace Classic Electric és a TREMEC.

Az új AC Ace Classic Electric egy merész új modellje a számos ikonikus AC sportautós cégnek, mely megidézte a híres Brooklands pályán elért 1922-es rekordot.

A klasszikus stílus és az élvonalbeli hajtáslánc kombinációval épített roadsterrel új korszakot nyit a brit A.C. és partnere, az iparágvezető TREMEC.

Kézzel épített szénszálas karosszériájával és egyedi kidolgozású belsővel az elektromos AC Ace Classic 300 LE (225 kW) TREMEC EV hajtásláncával, 500 Nm nyomatékával 4,9 másodperc alatt gyorsul százra. A 72 kWh kapacitású akkumulátor pakkjával egy töltéssel 322 kilométert képes megtenni az AC Ace Classic, melynek 49 példánya már a bemutató hetében elkelt, darabonként 275 ezer dollárért, jövő évi szállítással, bal- és jobb-kormányos változatban.

A TREMEC elektromos teljesítménytechnológiák terén szerzett szakértelme azt jelenti, hogy az autó dinamikája és kezelhetősége nincs hatással az elektromos konstrukció. Az 1134 kg tömegű, hátsókerék-hajtású roadster 50/50 súlyeloszlása ideális, kiszámítható és kiegyensúlyozott vezethetőséget jelent.

Az AC Classic benzines változatához hasonlóan az új elektromos hajtású AC Ace is két különálló autótípusban lesz elérhető – tükrözve az eredeti AC Ace 10 éves, 1953 és 1963 közötti gyártási sorozatának fejlődését.

A későbbi autók kedvelőinek az AC Ace Classic elektromos az AC Ace nyitott hűtőrácsát építi, Vagyis azt a korszakot idézi, amikor még a híres AC Cobrává alakult volna át a modell, míg az AC Ace Bristol Classic elektromos a korábbi „mosolygó arcot” alkalmazza. Mindkét modell kecses gördülő oldalakkal és kerékjáratokkal rendelkezik, ellentétben a lapos oldalú eredeti kialakítással.

Összhangban a történelmi cég egyedi karosszériaépítési hírnevével, az AC Cars hagyományos technikákat követ az autó kecses vonalainak kialakítása és finomítása érdekében. Ugyanakkor tartalmaz egy precíziós szénszálas karosszériát is, amelyet a vállalat az Egyesült Királyság déli partján található létesítményében készítenek el. A rendkívül erős, mégis könnyű alkotás ugyanazokat a technikákat alkalmazza, mint az AC Cars zászlóshajója, az AC Cobra GT Roadster.

Alapfelszereltségként, és ennek az angol-amerikai együttműködésnek a két zászlóját tükrözve, az új AC Ace Classic elektromos piros, fehér vagy kék karosszériával kapható, fekete, kézzel kidolgozott belsővel pedig klasszikus stílusú bőr sportüléssel. Mindazonáltal, mint minden AC Cars modellnél, itt is elérhető egy testreszabás, amely lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy tökéletes AC Ace Classic-jukat egyedi remekművé alakítsák.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.12
Az európai gyártó 5-10 évvel későbbre tolná a ZEROe hidrogénüzemű repülőgép forgalomba állítását,....
2025.02.12
A német gyártó remekül szerepel az európai piacon elektromos modelljeivel, legújabb, belépő szintű....
2025.02.12
A Formula 4-es spanyol bajnokságban töltött tavalyi idény után a 2025-ös esztendőben szintet és....
2025.02.12
Géptervező laboratóriumot adtak át a Debreceni Egyetem műszaki karán kedden, az ipar és az oktatás....
2025.02.12
A Volkswagen két modellje, a Golf és a Passat is dobogós lett az importált használt autóknál....
2025.02.12
Megkezdődött a több mint ezer lóerős Denza N9 sorozatgyártása. A BYD prémiummárkája által gyártott....
2025.02.12
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 02. 12.....
2025.02.11
Sokan fogják fel az autótartást, mint maszkulin jellemzőt. Ha megfosztják őket a kocsijuktól, akkor....
2025.02.11
Kedden elindult a Tesla Inc. amerikai elektromobilitás-technológiai és energetikai vállalat....
2025.02.11
A Toyota Hino divíziójának ügye a legnagyobb a Volkswagen Dieselgate botránya óta.  ..