Hyundai

Hyundai i20 hazai bemutató – a stílus és funkcionalitás guruló szobra

2015.02.05.

Hazánkban is bemutatkozott a Hyundai harmadik generációs B-szegmensbéli kisautója. Az igényes és tágas belső térhez egy kimondottan vonzó külső formaterv és a magasabb kategóriákban megszokott opciók társulnak, de a legszebb az egészben, hogy semmiféle földtől elrugaszkodás nincs az újdonság körül. A vásárlók örömére és egyúttal a vetélytársak nagy bánatára kategóriaelső paraméterekkel, magas alapfelszereltséggel és megfizethető vételárral érkezik februárban a kereskedésekbe az új generációs i20.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Ahogy azt már megszokhattuk, a Hyundai aktuális piaci helyzetéről kaptunk egy rövid beszámolót Kovács Pál márkaigazgatótól, melyből megtudtuk, hogy a Hyundai-Kia konszern globális és lokális helyzete stabilan növekvő. Európában 2,4 százalékos, világszerte pedig 4 százalékos növekedést könyvelhetett el magának a koreai autógyár a tavalyi évben. Ebben jelentős szerepe volt a teljes palettán végigsöprő megújulási hullámnak, melynek révén az elmúlt öt év folyamán jól látható és érezhető változáson mentek keresztül a modellek. Ugyanakkor a márka a Product Momentum 2017 terv szerint 22 új modell piacra dobásának ígéretével kötelezte el magát a folyamatos növekedés mellett, tehát az i20 érkezését a piaci igények és a gyár növekedési ütemterve hívta elő.

Gondán Eszter - kommunikációs szakértő és Kovács Pál - márkaigazgató volt az esemény házigazdája - további képek a galériában

A szegmens fontosságát jelezve a márkaigazgató elmondta, hogy 2002 és 2014 között kereken egymillió B-szegmensű autót értékesített a Hyundai, valamint a teljes eladást tekintve 19 százalékos volument képviselnek az i20-as kategóriájú autók. A kategóriára vonatkozó európai előrejelzések szerint 14 százalékos növekedés várható 2017-ig, így nem csoda, hogy az említett tervben a harmadik helyen áll a megújult i20 piacra dobása, hiszen ezt a hullámot érdemes meglovagolni - tudtuk meg a piaci környezet részleteit érintő fejezetből. A számadatokat követően említésre került a márka globális arculatváltozása is, melyben a bronz szín kapott dominanciát a korábbi kék-fehérrel szemben.

Nagy potenciál van a szegmensben, 2013-ban a teljes EU-s értékesítés a piaci átlag alatti volt (13 százalék)

A jövevény egyik erőssége, hogy a külső-belső formatervet a rüsselsheimi iroda dizájncsapata vetette papírra Thomas Bürkle vezetésével, emellett azonban a tervezés, fejlesztés, valamint a tesztelés és finomhangolás is európai környezetben zajlott. A sajtóanyag szerint a kisautó +40 és -35 Celsius fokos hőmérsékletben és 2500 méteres magasságban kapta a tréninget, hogy sem a dél-európai országokban, sem pedig a skandináv utakon ne érje meglepetés a leendő tulajdonosokat.

Könnyű és nagyszilárdságú elemekből épült a karosszéria, ezáltal javult a torziós merevség és csökkent a tömeg - A tervezés németországi (Rüsselsheim) a gyártás pedig törökországi (Izmit)

A helykínálatban, a letisztult formatervben és az ütős technikai-kényelmi vívmányokkal való felvértezésben látták a truvájt a Hyundainál. Ebből következik, hogy az elődnél 40 mm-rel hosszabb (4035 mm), 24 mm-rel szélesebb (1724 mm) és 16 mm-rel alacsonyabb (1474 mm) karosszéria méretekkel kecsegteti a nagyközönséget az i20, és mivel egy teljesen új platformra öntötték a formát a tengelytáv is gyarapodott 45 mm-rel. A beltér ha nem is Golf-méretű, mindenesetre megközelíti a jelenlegi kompaktok dimenzióit, maga mögé utasítva ezzel a Polót, Corsát és a Fiestát. Csomagtérben biztosan veri az említett konkurenseket, ugyanis az i20 puttonyába 326 liternyi cókmókot pakolhatunk, mellyel legalább 40 literrel felülmúlja az említett modelleket.

Konkurensek csak utánam! - A Corsa 285, a VW Polo 280, a Fiesta 276 literes csomagtérrel van jelen a pályán

Az utastér tágasságáról majd egy hosszabb teszt után nyilatkozunk, a beltéri anyagminőség nagyléptékű fejlődéséről azonban már most bátran szót ejthetünk. Végre valaki belátta, hogy a tágasság mit sem ér, ha nem vajmi kellemes, puha anyagok vesznek minket körül, és ezt még tovább lehet fokozni a burkolatok hideg vagy meleg színeivel. El kell ismerni, hogy tényleg használt a rüsselsheimi kúra a beltér hangulatának: a négyféle (felár nélkül választható) beltéri szín szabadon variálható és ezzel egy csapásra kedvére tettek kicsiknek-nagyoknak.

Minőségi anyagokkal és kategóriaelső térkínálattal kelleti magát

A már említett technikai újdonságok az i20-ban valójában a Hyundai nagyobb modelljeiből ismert kényelmi-biztonsági rendszereket takarják. Immár ebben a kategóriában is elérhető a fűthető kormánykerék, a kanyarkövető fényszóró, az automata páramentesítő vagy a parkradar és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. A felépítmény formája és tartalma szinte önmagáért beszél, azonban a hajtáslánc is megér egy misét.

A motorkínálatban az 1,25 (75/84LE)és 1,4 (100LE) literes Kappa MPI jelzésű benzinesek, valamint az 1,1 (75LE) és 1,4 (90LE) literes gázolajosok szerepelnek, melyek mindegyike Euro 6-os normákat teljesít. Az 1,1 literes, öngyulladós három hengerrel operál, a maradék mind négyhengeres aggregáttal üzemel és a nyomatékot öt, vagy hatfokozatú manuális váltón keresztül továbbítják az első kerekekre. Az automata váltó és a két pedál adta kényelmet csakis a legerősebb benzinmotornál (1,4 Kappa MPI) lehet igénybe venni, ezzel persze némileg csökken a végsebesség és emelkedhet a fogyasztás, ugyanis nem a legmodernebb egységet, csupán csak egy négyfokozatút kínál az i20-hoz a gyár.

A sok vonzó tulajdonság mellett itthon – mivel árérzékeny piac a magyar – talán nem meglepő, hogy a 2,9 milliós induló ár és az ehhez kapcsolódó alapfelszereltség miatt jelenthet komoly kihívást a jövevény. Entry szinten már több olyan tétel is fellelhető, melyekért borsos felárat kérnek máshol, íme a teljesség igénye nélkül néhány részlet: elsők között említendő az 5 év kilométer korlátozás nélküli garancia, 6 légzsák, elektromos szervokormány, ABS+EBD+BAS+ESP, visszagurulás-gátló, fokozatváltást kijelző, fedélzeti számítógép. Természetesen a következő szinttől (Life) élhetőbb egy kicsit a konfiguráció, mivel abban már széria az RDS funkciós rádió/MP3 lejátszó, elektromos és fűthető visszapillantó tükrök és még számos megjelenés, biztonság és kényelembéli többletet kínálnak, mindössze 400 ezer forinttal többért. És hogy mennyire a földön járnak az opciók árazásával, azt misem mutatja jobban, minthogy egyes felszereltségi szinteken a fűthető kormányt és első szélvédőt tartalmazó téli csomag csupán 95 ezer forintért ikszelhető. A specifikációt egyébként 5 különböző felszereltséggel és 6 csomaggal lehet egyéni igények szerint alakítani, az elérhető opciók között pedig 7 colos navigációs, táblafelismerő rendszer, panorámatető, nyomógombos indítás, mobiltelefon dokkoló és bőrkárpitozás is szerepel az eddig felsoroltakon túl.

A hazai importőr 2015-re tervezett értékesítési darabszáma 300 új i20 eladása, mellyel 2,3 százalékos piaci részesedést céloztak meg elérni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....
2024.04.27
Mercedes-Benz minden mennyiségben. Gyönyörűen felújított, karbantartott, retró Mercedeseket....
2024.04.27
A Toyota a Pekingi Autószalonon mutatta be a két új elektromos szabadidő-autóját, amelyekből tavaly....
2024.04.27
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....
2024.04.27
Mikor készítik a fotót a közlekedési lámpák kamerái?   ..
2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..