francia autópiac
A francia autógyártók és importőrök között jelentősek az eltérések, vannak, akiknek nagyon ment az üzlet, mások pont az ellenkezőjét tapasztalhatták meg. A franciák között egyértelmű nyertes a Renault, amely minden tekintetben - kivéve az Alpine sportmárkát - javultak az eladásai. A Dacia és az anyavállalata együtt elérte a piaci részesedés 30 százalékát. A Clio kihasználta a márka lendületét és letaszította a trónról a Peugeot 208-as modelljét. A Captur továbbra is igen menő és a top 10-ben az elektromos Zoe is helyet kapott. A Sandero negyedik, a Twingo hatodik helye jelzi, hogy leginkább a kiskereskedelem, azaz a magánvásárlók tértek vissza a francia autópiacra.
A PSA-csoport márkái kevésbé teljesítettek jól. A DS megtorpant, a márkával kapcsolatban az viszont jó hír, hogy vezeti az európai kibocsátási márkarangsort. Érdekes, hogy az elmúlt hónapban a nagyobb és drágább DS 7 Crossback modellből többet adtak el, mint a DS 3 Crossbackből. Az új 2008-as Peugeot jobban fogy, mint a 3008-as, a Citroen modelljei inkább a top 20 második felében jeleskednek, az új Corsa még nem talált magára, a Polo és a Fiesta is megelőzte.
A Toyota jobban teljesít, mint valaha, mind júniusban, mind éves szinten pozitív eredményt ért el. A piaci részesedése a 2018-as 4,4 százalékról 2020-ban 5,9 százalékra nőtt, ami igen figyelemre méltó növekedés. Hasonló fejlődést figyelhetünk meg a Mercedes-Benz, a Hyundai, a Kia vagy a Volvo esetében. A Ford is fellendülőben van, a márkát az újdonság Puma eladásai húzzák, a kis szabadidő-autóból az elmúlt hónapban több mint kétezret vettek Franciaországban.
Ellenkező a helyzet a BMW és a VW-csoportok esetében. Előbbi eladásai tavaly 25 százalékkal estek vissza, míg a Volkswagen márkái viszonylag jól teljesítettek tavaly, ám idén egyiknek sem megy a szekér.
Top 20 modell júniusban Franciaországban
Top 10 márka júniusban Franciaországban
Top 10 márka 2020-ban (I-VI. hó) Franciaországban
Forrás: CCFA