A legendás „Havi kétszáz pengő fixszel” sláger egy rímbe szedett kortörténet, ahogy a korabeli prospektusok autóárai is.
Száznál több kínai és negyven globális márka gyárt autót Kínában, ahol idén ünneplik gépjárműiparuk hetvenedik születésnapját.
A világ legnagyobb autópiacán közel 100 márka létezik, amelyek 40 autóipari csoporthoz tartoznak.
Amerikaiak tervezték kínaiaknak, a Föderációban gyártják, az oroszoknak mégis dupla árat kell fizetnie ugyanazért az autóért.
Vevőt, kereskedőt, importőrt is sújt az autóhiány, és ki tudja, még meddig.
Nehéz évben is jól rajtolt a kínai tulajdonú brit márka, mely új modellekkel és a korábbinál is ambiciózusabb tervekkel kezdte a 2023-as évet.
Az Egyesült Királyságban az egy évvel korábbinál két százalékkal kevesebb, 1 millió 614 ezer 063 új autót adtak el tavaly - állt a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára csütörtökön felkerült jelentésben.
Az első kínai támadások kudarcba fulladtak: krónika és friss frontjelentés az európai és magyar piacról.
Nyilván ezeknek a Kínában gyártott modelleknek a nagy része teljesen elektromos lehet.
Nincs nehezebb annál, mint kitalálni a jövő stílusát, és beletrafálni a piaci igényekbe. Olykor sikerül, olykor nem.