Ford
A Ford novemberi összesített járműértékesítése a vállalat 20 hagyományos európai piacán elérte a 101 ezer 500 darabot, az év első tizenegy hónapjában pedig 1.181.200 Ford talált gazdára; ez azt jelenti, hogy az értékesítés 20,5 százalékkal nőtt a tavaly novemberi, illetve 9,9 százalékkal a 2014-es év első tizenegy hónapjának eredményhez képest. Az iparág átlagos eredménye ugyanezen időszakokban 13,9, illetve 9,0 százalék volt.
– Nagy lendületet vettünk a 2015-ös év végére, és 2016-ra még jobb eredményeket várunk – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A Ford új bemutatótermei, a FordStore-ok – amelyekben új családi autóink ugyanúgy megtalálhatók, mint nagy teljesítményű járműveink, SUV-modelljeink és haszongépjárműveink – új vásárlókat vonzanak hozzánk, és érezhetően átformálják a márkánkról alkotott képet.”
Magyarországon novemberben 3 FordStore nyitotta meg kapuit, ahol Ford teljes személyautó és haszongépjármű modellpalettája mellett olyan modellek is elérhetőek, mint a prémium Mondeo Vignale, a kultikus Mustang, és a Ford performance modelljei, mint a Focus ST és a 350 lőerős vadonatúj Focus RS is.
A Ford novemberi összesített részesedése a 20 európai járműpiacon 0,4 százalékponttal 7,9 százalékra, az év első tizenegy hónapjában pedig 0,1 százalékponttal 8,1 százalékra nőtt. Az összesített részesedés a vállalat 50 piacán novemberben 0,7 százalékponttal 7,6 százalékra, míg az év első tizenegy hónapjában 0,5 százalékponttal 7,7 százalékra növekedett.
Novemberben a Ford eredményeinek 78 százalékát tette ki a magasabb értékű és flottaszegmensben elért értékesítés – ez 3 százalékkal jobb az egy évvel ezelőtti értéknél, és 5 százalékponttal múlja felül az iparág átlagos eredményét.
A Ford számos európai piacon erős novembert és ugyancsak erős első tizenegy hónapot zárt. Novemberben a Ford piacvezető volt az Egyesült Királyság, Írország és Magyarország összesített gépjármű-piacán, valamint az első tizenegy hónapban az Egyesült Királyságban és Magyarországon, és novemberben 20-ból 14 hagyományos európai piacán növelte piaci részesedését: az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Olaszországban. Az év első tizenegy hónapjában a Ford 20-ból 12 hagyományos európai piacán növelte piaci részesedését. Törökországban a Ford Otosan (a Ford leányvállalata) idén eddig 1,2 százalékponttal növelte piaci részesedését.