autósport

Elképesztő, mit tud ez a SEAT: 330 lóerő

2013.12.15.

Új SEAT Leon Eurocup sorozatával bővíti tovább gazdag versenysport-hagyományait a SEAT, 2014-től ismét vonzó és izgalmas ügyfélsport-programot kínálva. Az új széria hat európai országban hat versenyhétvégét foglal magában, mégpedig igencsak kedvező költségszinten. A rajtrácson pedig 330 LE/243 kW teljesítménnyel és professzionális verseny-csúcstechnikák egész sorával a SEAT Leon Cup Racer túra-versenygépek sorakoznak majd fel.

„A versenysport mélyen gyökerezik márkánk karakterében, a SEAT ugyanis több mint negyven év versenytörténetére tekinthet vissza. A SEAT Leon Eurocup sorozattal Európa-szerte izgalmas lehetőséget kínálunk ügyfeleink motivált csapatai és elkötelezett rajongóink számára” – fejtette ki Dr. Matthias Rabe, a SEAT S.A. kutatás-fejlesztési alelnöke. „A Leon Cup Racer extrém nagyteljesítményű versenyautó. A SEAT Leon új generációja kiváló alapként szolgált, sportos kvalitásait ügyfeleink és a sajtó is nagyra értékeli.”

A SEAT Leon eleve az elmúlt évek egyik legsikeresebb túra-versenyautója, amely 2008-ban és 2009-ben már elhódította a WTCC trófeáját a SEAT Sport számára, miközben a SEAT Leon Supercopa és Eurocup egyaránt az egyik legnépszerűbb egymárkás versenyszériaként futott. A Supercopa bajnokságok nyolc országban 2003 és 2013 között, míg az Eurocup sorozatok 2008-tól 2010-ig kilenc ország pályáin zajlottak.

A SEAT Leon Eurocup formájában a spanyol márka e kiváló hagyományait kívánja gazdagítani. Az összesen hat versenyhétvégére Európa hat országában kerül sor, a pontos versenynaptár az elkövetkező hetek során készül majd el. Mindegyik alkalom péntektől vasárnapig tart, két szabadedzéssel, az időmérővel és két futammal. A győztesek vonzó pénzdíjakra számíthatnak.

„Nagy örömmel tölt el minket, hogy a SEAT Leon Eurocup formájában színvonalas versenysorozattal szolgálhatunk ügyfeleinknek a 2014-es szezonra” – hangsúlyozta Jaime Puig, a SEAT Sport igazgatója és a márka versenysport-tevékenységének felelőse. „A SEAT Leon Cup Racer kiváló autó, amely látványos versenyekkel szórakoztathatja majd rajongóinkat. A SEAT Sport minden tudása és tapasztalata megjelenik a SEAT Leon Cup Racer technikájában, amely az elmúlt évek kiemelkedő versenysport-sikereit hivatott folytatni.”

Az új SEAT Leon Cup Racer már első pillantásra is különleges és tekintetet vonzó látvány. Kimondottan erőteljes kiállása 18 col peremátmérőjű versenykerekein elsősorban a sorozatgyártású modellénél csaknem 40 centiméterrel szélesebb nyomtávja eredménye. Új kialakítású eleje az optimális aerodinamikai tulajdonságok és a motor, illetve a fékek lehető legintenzívebb hűtését szolgáló légáramlások jegyében nyerte el formáját. A hatalmas kerékjáratok hátsó peremükön kialakított nyílásaikkal szintén a négydugattyús nyergekkel működő fékek optimális hűtését szolgálják. Az erőteljesen szélesedő küszöbborítások az első légterelővel, az autó simára burkolt aljával, a hátsó diffúzor-elemmel és az egytagú tartóra rögzített, kétlépcsős tetőlégterelővel közösen a lehető legintenzívebb leszorító erőről gondoskodnak a tempós kanyarvételek közben.

A Leon eredeti formai nyelvezete azonban még a Cup Racer megjelenésében is zavartalanul érvényesül. Karakteres teljes-LED fényszóróit az egészen egyéni stílusú nappali menetfénnyel együtt változatlanul vették át a tervezők a sorozatgyártású modellről, akárcsak LED-technikájú hátsó lámpáit. Tetőíve szintén a szériaváltozaté, amelyen oldalnézetének karakteres vonalai és idomai is jól felismerhetők.

A Leon Cup Racer belterét is következetes tömegcsökkentés jellemzi, a nagyszilárdságú bukókeret védelme mellett. A HANS fej- és nyakvédő rendszerrel kiegészített kagylóülés szintén az optimális biztonságot szolgálja. A konstruktőrök megtartották a szériamodell cockpitjának alapvető formáit, miközben a vezetőinformációs rendszer és a kezelőelemek – mindenkor maximális ellenőrzést biztosítva az autó felett – elsősorban a multifunkciós kormánykeréken illetve a nagyfelbontású TFT-képernyőn csoportosulnak.

A Leon Cup Racer kiemelkedő menetteljesítményeiről kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltésű motorja gondoskodik, amely 330 lóerőt (243 kW) és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Mindez a kormánykerékről vezérelhető hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltón (DSG) és elektronikus szabályzású differenciálzáron keresztül jut az első kerekekre.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....