autósport
„A versenysport mélyen gyökerezik márkánk karakterében, a SEAT ugyanis több mint negyven év versenytörténetére tekinthet vissza. A SEAT Leon Eurocup sorozattal Európa-szerte izgalmas lehetőséget kínálunk ügyfeleink motivált csapatai és elkötelezett rajongóink számára” – fejtette ki Dr. Matthias Rabe, a SEAT S.A. kutatás-fejlesztési alelnöke. „A Leon Cup Racer extrém nagyteljesítményű versenyautó. A SEAT Leon új generációja kiváló alapként szolgált, sportos kvalitásait ügyfeleink és a sajtó is nagyra értékeli.”
A SEAT Leon eleve az elmúlt évek egyik legsikeresebb túra-versenyautója, amely 2008-ban és 2009-ben már elhódította a WTCC trófeáját a SEAT Sport számára, miközben a SEAT Leon Supercopa és Eurocup egyaránt az egyik legnépszerűbb egymárkás versenyszériaként futott. A Supercopa bajnokságok nyolc országban 2003 és 2013 között, míg az Eurocup sorozatok 2008-tól 2010-ig kilenc ország pályáin zajlottak.
A SEAT Leon Eurocup formájában a spanyol márka e kiváló hagyományait kívánja gazdagítani. Az összesen hat versenyhétvégére Európa hat országában kerül sor, a pontos versenynaptár az elkövetkező hetek során készül majd el. Mindegyik alkalom péntektől vasárnapig tart, két szabadedzéssel, az időmérővel és két futammal. A győztesek vonzó pénzdíjakra számíthatnak.
„Nagy örömmel tölt el minket, hogy a SEAT Leon Eurocup formájában színvonalas versenysorozattal szolgálhatunk ügyfeleinknek a 2014-es szezonra” – hangsúlyozta Jaime Puig, a SEAT Sport igazgatója és a márka versenysport-tevékenységének felelőse. „A SEAT Leon Cup Racer kiváló autó, amely látványos versenyekkel szórakoztathatja majd rajongóinkat. A SEAT Sport minden tudása és tapasztalata megjelenik a SEAT Leon Cup Racer technikájában, amely az elmúlt évek kiemelkedő versenysport-sikereit hivatott folytatni.”
Az új SEAT Leon Cup Racer már első pillantásra is különleges és tekintetet vonzó látvány. Kimondottan erőteljes kiállása 18 col peremátmérőjű versenykerekein elsősorban a sorozatgyártású modellénél csaknem 40 centiméterrel szélesebb nyomtávja eredménye. Új kialakítású eleje az optimális aerodinamikai tulajdonságok és a motor, illetve a fékek lehető legintenzívebb hűtését szolgáló légáramlások jegyében nyerte el formáját. A hatalmas kerékjáratok hátsó peremükön kialakított nyílásaikkal szintén a négydugattyús nyergekkel működő fékek optimális hűtését szolgálják. Az erőteljesen szélesedő küszöbborítások az első légterelővel, az autó simára burkolt aljával, a hátsó diffúzor-elemmel és az egytagú tartóra rögzített, kétlépcsős tetőlégterelővel közösen a lehető legintenzívebb leszorító erőről gondoskodnak a tempós kanyarvételek közben.
A Leon eredeti formai nyelvezete azonban még a Cup Racer megjelenésében is zavartalanul érvényesül. Karakteres teljes-LED fényszóróit az egészen egyéni stílusú nappali menetfénnyel együtt változatlanul vették át a tervezők a sorozatgyártású modellről, akárcsak LED-technikájú hátsó lámpáit. Tetőíve szintén a szériaváltozaté, amelyen oldalnézetének karakteres vonalai és idomai is jól felismerhetők.
A Leon Cup Racer belterét is következetes tömegcsökkentés jellemzi, a nagyszilárdságú bukókeret védelme mellett. A HANS fej- és nyakvédő rendszerrel kiegészített kagylóülés szintén az optimális biztonságot szolgálja. A konstruktőrök megtartották a szériamodell cockpitjának alapvető formáit, miközben a vezetőinformációs rendszer és a kezelőelemek – mindenkor maximális ellenőrzést biztosítva az autó felett – elsősorban a multifunkciós kormánykeréken illetve a nagyfelbontású TFT-képernyőn csoportosulnak.
A Leon Cup Racer kiemelkedő menetteljesítményeiről kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltésű motorja gondoskodik, amely 330 lóerőt (243 kW) és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Mindez a kormánykerékről vezérelhető hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltón (DSG) és elektronikus szabályzású differenciálzáron keresztül jut az első kerekekre.