autósport

Elképesztő, mit tud ez a SEAT: 330 lóerő

2013.12.15.

Új SEAT Leon Eurocup sorozatával bővíti tovább gazdag versenysport-hagyományait a SEAT, 2014-től ismét vonzó és izgalmas ügyfélsport-programot kínálva. Az új széria hat európai országban hat versenyhétvégét foglal magában, mégpedig igencsak kedvező költségszinten. A rajtrácson pedig 330 LE/243 kW teljesítménnyel és professzionális verseny-csúcstechnikák egész sorával a SEAT Leon Cup Racer túra-versenygépek sorakoznak majd fel.

„A versenysport mélyen gyökerezik márkánk karakterében, a SEAT ugyanis több mint negyven év versenytörténetére tekinthet vissza. A SEAT Leon Eurocup sorozattal Európa-szerte izgalmas lehetőséget kínálunk ügyfeleink motivált csapatai és elkötelezett rajongóink számára” – fejtette ki Dr. Matthias Rabe, a SEAT S.A. kutatás-fejlesztési alelnöke. „A Leon Cup Racer extrém nagyteljesítményű versenyautó. A SEAT Leon új generációja kiváló alapként szolgált, sportos kvalitásait ügyfeleink és a sajtó is nagyra értékeli.”

A SEAT Leon eleve az elmúlt évek egyik legsikeresebb túra-versenyautója, amely 2008-ban és 2009-ben már elhódította a WTCC trófeáját a SEAT Sport számára, miközben a SEAT Leon Supercopa és Eurocup egyaránt az egyik legnépszerűbb egymárkás versenyszériaként futott. A Supercopa bajnokságok nyolc országban 2003 és 2013 között, míg az Eurocup sorozatok 2008-tól 2010-ig kilenc ország pályáin zajlottak.

A SEAT Leon Eurocup formájában a spanyol márka e kiváló hagyományait kívánja gazdagítani. Az összesen hat versenyhétvégére Európa hat országában kerül sor, a pontos versenynaptár az elkövetkező hetek során készül majd el. Mindegyik alkalom péntektől vasárnapig tart, két szabadedzéssel, az időmérővel és két futammal. A győztesek vonzó pénzdíjakra számíthatnak.

„Nagy örömmel tölt el minket, hogy a SEAT Leon Eurocup formájában színvonalas versenysorozattal szolgálhatunk ügyfeleinknek a 2014-es szezonra” – hangsúlyozta Jaime Puig, a SEAT Sport igazgatója és a márka versenysport-tevékenységének felelőse. „A SEAT Leon Cup Racer kiváló autó, amely látványos versenyekkel szórakoztathatja majd rajongóinkat. A SEAT Sport minden tudása és tapasztalata megjelenik a SEAT Leon Cup Racer technikájában, amely az elmúlt évek kiemelkedő versenysport-sikereit hivatott folytatni.”

Az új SEAT Leon Cup Racer már első pillantásra is különleges és tekintetet vonzó látvány. Kimondottan erőteljes kiállása 18 col peremátmérőjű versenykerekein elsősorban a sorozatgyártású modellénél csaknem 40 centiméterrel szélesebb nyomtávja eredménye. Új kialakítású eleje az optimális aerodinamikai tulajdonságok és a motor, illetve a fékek lehető legintenzívebb hűtését szolgáló légáramlások jegyében nyerte el formáját. A hatalmas kerékjáratok hátsó peremükön kialakított nyílásaikkal szintén a négydugattyús nyergekkel működő fékek optimális hűtését szolgálják. Az erőteljesen szélesedő küszöbborítások az első légterelővel, az autó simára burkolt aljával, a hátsó diffúzor-elemmel és az egytagú tartóra rögzített, kétlépcsős tetőlégterelővel közösen a lehető legintenzívebb leszorító erőről gondoskodnak a tempós kanyarvételek közben.

A Leon eredeti formai nyelvezete azonban még a Cup Racer megjelenésében is zavartalanul érvényesül. Karakteres teljes-LED fényszóróit az egészen egyéni stílusú nappali menetfénnyel együtt változatlanul vették át a tervezők a sorozatgyártású modellről, akárcsak LED-technikájú hátsó lámpáit. Tetőíve szintén a szériaváltozaté, amelyen oldalnézetének karakteres vonalai és idomai is jól felismerhetők.

A Leon Cup Racer belterét is következetes tömegcsökkentés jellemzi, a nagyszilárdságú bukókeret védelme mellett. A HANS fej- és nyakvédő rendszerrel kiegészített kagylóülés szintén az optimális biztonságot szolgálja. A konstruktőrök megtartották a szériamodell cockpitjának alapvető formáit, miközben a vezetőinformációs rendszer és a kezelőelemek – mindenkor maximális ellenőrzést biztosítva az autó felett – elsősorban a multifunkciós kormánykeréken illetve a nagyfelbontású TFT-képernyőn csoportosulnak.

A Leon Cup Racer kiemelkedő menetteljesítményeiről kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltésű motorja gondoskodik, amely 330 lóerőt (243 kW) és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Mindez a kormánykerékről vezérelhető hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltón (DSG) és elektronikus szabályzású differenciálzáron keresztül jut az első kerekekre.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.01
Megint egy amúgy csillogó, de sok buktatót rejtegető autó. ..
2025.02.01
A rendőrök szabálysértési őrizetbe vették a 37 éves balatonfűzfői férfit - írja a police.hu. ..
2025.02.01
Megreformálhatja a villanymotorokhoz való viszonyunkat a könnyű és kicsi, szlovén kerékagymotor? ..
2025.02.01
Rekord összegű, mintegy 4,5 milliárd forint bírságot szabott ki tavaly a közúti teher- és....
2025.02.01
A Lamborghini bejelenti: Maurizio Leschiutta a motorsport új vezetője – írja honlapján a német....
2025.02.01
A Vizionári nevű online diszkusszió során a szakértők számos kérdéssel foglalkoztak a biztosítási....
2025.02.01
Kamion, trélert vontató mikrobusz és személyautó ütközött az M5-ös autópályán, melynek....
2025.02.01
Ambiciózus növekedési célok 2025-2027 között.   ..
2025.02.01
Márciusban újult meg, amikor egy hamarosan érkező új Volkswagen bemutatóján Golfokat vezettem,....
2025.02.01
Nem túlzás kijelenteni, hogy az immáron Magyarországon is harmadik (a kivonásokkal tisztított....