Frankfurti Autókiállítás
A képre kattintva galériát nézegethet
Ha ősz, akkor Párizs vagy Frankfurt, a két kiállítást hagyományosan felváltva rendezik, a páratlan év a németeké, így idén rájuk figyel az autósvilág. Az IAA néven ismert, óriási alapterű kiállítás akkora, hogy a pavilonok között villanyautókkal viszik a látogatókat. Az érdeklődők reggel 9-től este 7-ig bóklászhatnak a világ autóiparának legújabb modelljei között a 265 ezer négyzetméteres kiállítótérben. A belépők nem olcsók, de a kétnapos jegyet előre váltva 18 euróból meg lehet úszni.
A francia márkák jellemzően Párizsra időzítik a legfontosabb újdonságaikat, a németek természetesen Frankfurtra. A kiállítás mottója idén a „Jövő most”. Ennek kissé keresztbe tesz, hogy a további Model 3 megrendelésektől tartva távol marad a Tesla, a világ vezető elektromos autó gyártója. Nemrégiben kezdték meg az elérhető árú kocsi gyártását és értékesítését, ám a Teslának 450 ezres megrendelés-állományt kell ledolgoznia – a most leadott igényeket csak jövő év végére tudják teljesíteni. A Tesla vezérigazgatója a kijelentette, nem lenne értelme nyilvános szereplésekkel az új modellre leadott megrendeléseket tovább duzzasztani. Vannak még nagy hiányzók: a Fiat, az Alfa Romeo, a Nissan, a Mitsubishi, a Peugeot és a Volvo is a távolmaradás mellett döntött a magas költségek miatt.
Lesznek azért bőven nagy érdeklődésre számító premierek, elég csak a hazai pálya nagy durranásaiból szemezgetni. Bemutatkozik az Audi A8 és A7, a BMW i5, a Bentley Continental GT, a Mercedes-AMG Project One, az Opel Grandland X, a Porsche Cayenne, a Seat Arona, a Skoda Karoq, a Seat Ibiza, és a Volkswagen Polo és a VW T-Roc.