Alkatrészgyártás

1.001.112 km… és megy tovább

2013.07.11.

A világ minden táján számtalan Mitsubishi végzi megbízhatóan napi feladatait, fáradhatatlanul róva a kilométereket, és folyamatosan bővítve a ‘milliomosok klubjának’ tagságát. Nemrégiben Lengyelországban bukkant fel egy ilyen autó: az 1996-os Carisma eddig 1.001.112 kilométert futott a lengyel utakon és Európa-szerte, méghozzá komolyabb meghibásodás nélkül.

Az autó tulajdonosa Jerzy Czarja, a Krakkóban állomásozó 16. Légideszant Dandár volt ejtőernyős katonája. “Hogy repül az idő… Az egész azzal kezdődött, hogy egy karambolban összetört az előző autóm,” meséli. “Mivel mindig is szerettem és sokra tartottam a japán kocsikat, úgy döntöttem, hogy egy ilyet keresek magamnak. Nem kellett sokáig kutatnom, mert a szomszédasszonyom éppen árulta a kétéves Mitsubishi Carismáját, mivel férje meghalt, ő pedig nem tudott vezetni. Amikor beültem a frissen megvásárolt Carisma volánja mögé, a számláló 50.000 kilométernél is kevesebbet mutatott. Elindultam az autóval, a számláló pedig forogni kezdett…”

Időszakos átvizsgálás

Czarja Carismája csak ment és ment… Hóban és napsütésben, csordultig pakolva vagy utánfutóval, keresztül-kasul Európában, méghozzá meghibásodás nélkül; tulajdonosának csupán az időszakos átvizsgálásokra kellett elvinnie, vagy néha megoldani valami jelentéktelen problémát: “Minden keréknél csapágyat cseréltünk, ezenkívül új hátsó szabályzókarra is szükség volt, és persze a féktárcsák is elkoptak. A stabilizátorrudat kétszer cseréltük. Tavaly tavasszal szivárogni kezdett a hűtőfolyadék, de elég volt tömítést cserélni, és már meg is oldódott a dolog.”

 Jerzy Czarja így összegzi a tanulságot: “A sok-sok év és a számtalan kilométer után azt kell hogy mondjam, igencsak kifizetődő befektetés volt megvenni ezt a Mitsubishit.”

9 év / 400.000 autó

A Carisma volt a Mitsubishi Motors első olyan modellje, amelynek fejlesztése Európában folyt, és a kontinensen is készült, a NedCar-nál, az MMC volt hollandiai gyárában. 1995 májusa és 2003 decembere közt mintegy 400.000 darabot gyártottak a modellből; e mennyiség 30 százaléka 4 ajtós limuzin volt, 70 százalék pedig ötajtós ferdehátú kivitel, mint Czarja úr autója.

9 éves életciklusa során a Carisma kiválóan teljesített Németországban, az Egyesült Királyságban, Hollandiában és számos más országban. Az autó a dél-európai piacokon (különösen Portugáliában, Görögországban és Törökországban) is népszerűnek bizonyult, nem beszélve Kelet-Európáról, hiszen volt idő, amikor a Mitsubishi Motors oroszországi forgalmának 60 százalékát a Carisma eladásai tették ki.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....