Legkívánatosabb kombik
Az a mondás, hogy egyszer minden férfinak meg kell vásárolnia álmai sportautóját, hogy azon kiélhesse vágyait még mielőtt csalódik benne, és beszerezne egy megbízható családi kombit. Viszont mi van akkor, ha nem szeretnénk leadni az élvezetes vezetés élményéből, de a családnak be kellene férnie a hétvégi kiránduláshoz? Ekkor jönnek képbe a sportos kombik, amikből szerencsére Európa rendesen ellátta a vásárlóit, de a világ más részein is akadtak ilyen kezdeményezések.
Mitsubishi Lancer Evolution Wagon
Például Japában, ahol megalkották minden idők talán legmenőbb sport kombiját, a Lancer Evo Wagont. Ultraritka és méregdrága, nem véletlenül. A Mitsubishi WRC programjához homologizációs alapként használt szedánok minden tudását beleültették, kivéve az Active Yaw Controlt, ami bár nem elhanyagolható, azért így is egy négy kerékkel a kanyarból kifelé driftelő, szinte utcai raliautóról beszélünk – kombi farral. Ugyanúgy megkapta az Evo IX szélesítéseit, felismerhető stílusjegyeit, illetve annak négyhengeres, hatalmas turbóval megtámogatott sportmotorját, amivel 4,7 másodperc alatt volt 100-on. Ugyanakkor azt is érdemes hozzátenni, hogy 3-6 hónapos szervíz intervallumokat adtak meg hozzá, ami minden, csak nem olcsó.
Skoda Octavia RS
Sokkal elérhetőbb, minden számára befogadhatóbb a piac minden bizonnyal kedvenc sport kombija, a Skoda Octavia RS. Egy Volkswagen Golf GTI teljesítményét kapjuk meg, megfizethető kombi kaszniba csomagolva. Nem csak csinos, de jól is megy az Octavia RS, noha nem a pályanapos irányt célozták meg a fejlesztésekor. Sokkal inkább egy nagy túrázó, amiben hosszú távokat is kényelmes letudni, de azért a hangzás, a 245 lóerő, és a pont egyel hegyesebb vezethetőség gondoskodik róla, hogy szórakoztassa a felhasználókat.
Volvo T5 R
Sokkal ritkább, mindössze 400 példányban készült a Volvo legmenőbb sport kombija, a T5 R, ami annyira jó volt, hogy kombi létére is neveztek vele a Brit Túraautó Bajnokságba. Használtként is meglepően megfizethető, pedig akár napi használósnak is megfelelhet a svédek 240 lóerős, száguldó téglája. Nem eget rengető a 6,9 másodperces gyorsulás, és persze az sem segít az élvezetes vezethetőségen, hogy ezt a rengeteg erőt csak az első tengelyre küldi, de a nyomatékos motor gondoskodik róla, hogy folyton mosolyt csaljon az arcunkra, és akkor a lényeget még nem is említettem: öthengeres. Ennyi. Lehet eldobni a ceruzákat. Csak elég elképzelnünk a hangját és máris rákívánunk egyre.
Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon
Minden, a legjobb autókat soroló listán kell szerepelni egy Alfa Romeonak. Most sincs ez másképp. Itt egy sportkombi, aminek a létezéséről hajlamosak vagyunk megfeledkezni, pedig mennyire menőn néz ki, és egy Busso V6 dolgozik benne kompakt méretei ellenére. Ez a 156 GTA Sportwagon, sportosabb lökhárítókkal, némi szélesítéssel, odabent sportülésekkel. Egy 3,2-literes, 250 lóerős V6 dolgozott benne, de mivel előre hajtott, ezért a korabeli tesztek szerint erős volt a hajtási befolyása. Állítólag egy sor utólagos megoldás van ennek kiküszöbölésére, de sok szerencsét, ha szeretnénk belőle egy olcsó változatot kifogni.
Alpina D3 Bi-Turbo
Megkerülhetetlen figurája a kategóriának a BMW M3 Touring, ami épp most kapott egy remek új generációt, viszont olyan elcsépelt lenne őt említeni itt a listában, úgyhogy beszéljünk inkább a kevésbé ismert testvéréről, az Alpina változatról, amiből létezik dízel is, ellenben a hagyományos M-es modellekkel. Fogták a 335d szuperfinom 3,0-literes, hathengeres turbódízelét és felhúzták 350 lóerőre. Ami még fontosabb adat lehet egy dízel esetében, az a 700 Nm nyomaték, amivel már az Autobahnon sem maradunk szégyenben, míg a hangzásról Akrapovic kipufogó rendszer gondoskodik. Egy sportkombi, ami úgy megy nagyot, hogy közben alig fogyaszt. Főnyeremény. Nálunk mégis kevésbé ismert és kevés szó esik róla.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!