L200 pick-up
A tuningműhelyek szép munkát végezte, tanúbizonyságot téve arról, hogy a jövőbemutató korrekcióknak nincs határa még az olyan tökélyre fejlesztett autók esetében sem, mint ez a Mitsubishi kompakt kisteherautója. A versenyt eleve azért hirdette meg a japán autóipari óriás, hogy szemléltesse, miképpen lehet fokozni az autóban rejlő potenciált.
Ismeretes, hogy a világpiac egyes zúgjaiban Mitsubishi Triton néven fut ez a pickup. Tavaly Decemberben a Mitsubishi L200/Triton a legmagasabb kitüntetést érte el formatervezési kategóriában az Év Japán Autója rangos szigetországi megmérettetésen. Vagyis a tuningműhelyeknek magasra volt állítva a mérce: a legjobbat kellett még jobbá tenni.
A konkurzuson 16 modifikációt mutattak be úgy, hogy egy-egy műhely több „alkotással” is benevezhetett. A legkülönfélébb ötletekkel álltak elő, az egyik műhely például – szembe menve a főirányzattal - lowrider (mélygördülő) autóvá alakított át egy Tritont. Lejjebb eresztette a felfüggesztést, illetve a padlólemezt, nagyobb keréktárcsákkal és nagyobb sárvédőkkel látta el a járművet.
De a konkurzuson résztvevők zöme inkább az autó terepjáró tulajdonságainak kidoborítására helyezte a hangsúlyt, megemelve az autó „hasmagasságát”.
A Mitsubishi azt ígéri, hogy a legizgalmasabb átdolgozásokat hamarosan be fogja mutatni a Tókiói Autószalonon.
A Mitsubishi kompakt pickupja csaknem félévszázados múltra tekint vissza, 1978 óta kezdték gyártani. Az L200/Triton és elődei mindig is a legnépszerűbb modellek közé tartoztak a japán autógyártó kínálatában. A modell története hat generáción ível át, a pickupcsalád legutóbbi változatát 2023 nyarán mutatták be.