Európai Unió
A vizsgálóbizottság kimondta, Oroszország nem tartott be számos WTO-szabályt, amikor 2013-ban 23 százaléktól közel 30 százalékig terjedő dömpingellenes vámokat vezetett be, az olasz, német, valamint az Európai Unión kívüli Törökországból származó járművekre.
Cecilia Malmström, a kereskedelempolitikáért felelős uniós biztos tájékoztatása szerint nem ez az egyetlen "méltánytalan, protekcionista és versenyellenes" intézkedés, amely nincs összhangban az Oroszország WTO-csatlakozásakor vállalt kötelezettségekkel.
Elmondta, a vizsgálóbizottság szerint a vámok kivetéséhez vezető orosz elemzéssel számos probléma van. Az orosz hatóságok például kizártak a számításaikból egyes belföldi gyártókat, így nem reális adatokra építették a belföldi iparnak okozott állítólagos károkra vonatkozó elemzésüket. Moszkva, a feltételezett dömping hatásainak értékelése során nem vett figyelembe egy másik tényezőt sem, mégpedig az orosz könnyű haszongépjármű ágazat kapacitásfeleslegét, amely abban az időben hétszeresen meghaladta az orosz piacon ténylegesen értékesített mennyiséget - tette hozzá az uniós biztos.
A feleknek 60 nap áll rendelkezésre a döntés megfellebbezésére. Ellenkező esetben Oroszországnak meg kell szüntetnie az unióból származó könnyű haszongépjárművekre kivetett antidömping vámtételeit.
Oroszország 2013 májusában a Németországból, Olaszországból és Törökországból érkező könnyű haszongépjárművek behozatalára vonatkozó dömpingvámokat vezetett be. Az intézkedés a 2,8-3,5 tonna súlyú, 3 ezer köbcenti lökettérfogatot nem meghaladó dízelmotorral rendelkező, legfeljebb két tonna áru szállítására vagy kombinált áru- és személyszállításra tervezett, egyterű teherautó típusú könnyű haszongépjárműveket érintik.